19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

Velikonoce jako světlo v tunelu?

Velikonoční svátky vyvrcholí pondělkem 13. dubna a to je datum, o kterém se mluví jako o jakési metě. Hlavní prioritou exekutivy je teď obnova ekonomiky. Je reálné, aby mohla začít 13. dubna?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Staronový 26.3.2020 20:55

Já jsem tady něco takového propagoval? Pokud se má výroba vrátit do Evropy, je nutno odstranit to, co ji z EU vyhnalo: Přebujelá administrativa, přebujelý centralismus, přebujelé sociálno.

Jelikož je naděje na něco takového prakticky nulová, bude přijato nějaké situaci zhoršující řešení typu cel, dotací, administrativního bujení. Dle známého hesla, je-li prúser způsoben regulací, přidáme regulace.

Rád bych se mýlil, ale naděje je prakticky nulová. Ani žádný Trump se nerýsuje.

S. Lazárek 26.3.2020 20:58

Připadáte mi jako panic, který si myslí že ví o tom, jak to funguje v bordelu. úplně všechno, pane Prokope. Vrtejte se dál ve svých veteránech, to bude pro světovej obchod asi lepší....:-)

P. Staronový 26.3.2020 21:18

Děkuji za logickou argumentaci, vyvracející mé tvrzení. :-P

Světový obchod nezachrání ani můj, ani váš názor.

Vrtejte se v čem je libo. :-P

S. Lazárek 26.3.2020 21:28

Pane Prokope, já dělám v obchodě už čtvrt století, zatímco vy jste o něm přečetl úplně všechno, v tom bude mezi námi asi ten základní rozdíl...:-P

P. Staronový 26.3.2020 21:52

Jen jste si nevšiml, že v tomhle případě je problém výroba, obchod až potom. V té taky děláte už od Abraháma?

S. Lazárek 26.3.2020 22:03

S výrobou jsme jako výrobce spojeni velmi pane Prokope, to můžete být úplně v klidu. Vy jste ovšem ve své víře uhlířské úplně zapomněl připojit k EU hlavně USA, které toto praktikují o řád víc a o eón déle. Jak se vám to mohlo stát?....:-P

J. Anděl 26.3.2020 21:22

No dobrá, možná na té náckovské představě soběstačných národních států něco je, no ;-P.

P. Staronový 26.3.2020 21:54

To zase není 0/1, náckovské/nenáckovské.

Otázka je vhodný kompromis, extrémy do toho tahají jen ti, kdo se o to nechtějí zajímat hlouběji.

J. Anděl 27.3.2020 7:02

Já vím. Dal jsem smajlík s vyplazeným jazykem, byla to ironie a/či rýpnutí.

Ano, je to otázka přijatelné vyváženosti vlivu státu a svobody.

J. Anděl 26.3.2020 21:00

Kde myslíš, že ho dostali?

M. Mařák 26.3.2020 20:37

A ani nikdy neměli. Ale zní to pěkně.

J. Anděl 26.3.2020 20:59

Proto taky neexistuje třetí cesta. Když neexistuje první, nemůže být ta třetí cesta třetí, to dá rozum, ne?

:)

J. Venc 26.3.2020 20:37

Pygmejové. Ti se s nějakým socialismem neserou. Přírodní síla!

:-)

J. Anděl 26.3.2020 21:14

Soudružka učitelka nám říkala, že prvobytně pospolná není totéž, co kapitalismus. Ale nevím, jestli to pořád platí :-).

J. Polesny 26.3.2020 20:34

Ach jo. Ani vy nevite že ta ruka špatně funguje třeba ve francouzském socíku?

P. Staronový 26.3.2020 20:35

Třetí cesta je něco jiného, v západní Evropě se provozuje softsocialismus.

Což jde jenom potud, pokud není nějaká konkurence, nebo se ji podaří, ku škodě spotřebitelů, omezit.

M. Mařák 26.3.2020 20:40

Nikoliv. Ekonomika v západním světě je směsicí socialismu a kapitalismu, tedy třetí cesta, jak se o ni pokoušeli již mnozí od Hitlera, přes Mussoliniho, Šika až k T.Blaire a dál až dodnes.

P. Staronový 26.3.2020 20:45

Hitler: (nacionální) socialismus. Mussolini: (korporativní) socialismus. Šik: v tehdejší době skoro zázrak, nicméně socialismus, podobný jugoslávskému (to jediné by bylo lze považovat za třetí cestu. Blair: Kapitalismus šmrncnutý socialismem.

Třetí cesta: Jugoslávie (krach), Indie (problémy), Egypt za Násira, možná i nějací další orientálové třetího světa.

M. Mařák 26.3.2020 20:48

To jsou zase jen Vaše kabinetní utopie o ničem. Všichni ti výše jmenovaní mezi sebou s různým úspěchem kloubili kapitalismus a socialismus.

P. Staronový 26.3.2020 21:03

Jo. Pokud je dle vás třetí cesta jakýkoliv kapitalismus s náznakem socialismu, až jakýkoliv socialismus s náznakem kapitalismu, tak za to lze prohlásit prakticky vše. Klasická manipulace s pojmy.

P. Grigar 26.3.2020 20:47

..no sláva, že vás tu mám, pane Mařáku. No snad se konečně dočkám odpovědi.. jak si představujete ono strašlivé Orbánovo armádní převzetí důležitých podniků? Něco jako za zády každého pracovníka voják s bajonetem, popichující k vyšším, vyšším a stále vyšším výkonům za stále nižší, ku..wa nižší mzdu? Taková jakási junta vojenská, nedemokratická, nebo takového cosi?

M. Mařák 26.3.2020 20:52

Vy jste se mne na to snad někdy ptal, jak naznačujete? Tak to se omlouvám, nevšiml jsem si toho.

Jakým konkrétním způsobem to Orbán provádí zatím nevím, ale vzhledem k tomu, že Maďaři nemají tu naši holubiččí povahu, se to jistě oba dva nějakým způsobem časem dovíme.

P. Grigar 26.3.2020 20:59

..odvčera už dvakráte, teď potřetí. Z vaší poněkud přehnané reakce jsem usuzoval, že máte obavy o budoucnost demokracie, potažmo EU matičky blahorodné. A z vaší aniryba/anirak odpovědi nabývám jistoty, že nevíte, ba netušíte, ale plašíte.

M. Ilsner 26.3.2020 20:28

Munzar (ODS) by také rozdal z eráru víc. Tím ti blbouni fialový volby nevyhrajou.

J. Polesny 26.3.2020 20:29

Ještě můžou fňukat že Kalousek kradňě a mají celý program Ano.:)))

M. Ilsner 26.3.2020 20:32

Odéesáci fňukají pořád. Však víte, odéesáku :-))

J. Polesny 26.3.2020 20:32

Vy jste z ODS?

M. Ilsner 26.3.2020 20:37

Aha. Máte zajímavou "logiku".

P. Staronový 26.3.2020 20:32

Holt tam žádný tahoun nezůstal, ani se nový neobjevil.

A nejen u nich.

J. Polesny 26.3.2020 20:33

Tahoun? No spíš drobet populista... ať blbísky utáhne na nudli od koblihy...