16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

Soudy v politické bitvě

Organizace Greenpeace napadla rozhodnutí Evropské komise zařadit jadernou energii mezi zelené zdroje a čtyři další spolky tohoto typu namítají proti plynu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Fialová 20.9.2022 8:42

Tak klima hodně ovlivňují výbuchy sopek. Třeba... https://www.stoplusjednicka.cz/katastrofy-ktere-zmenily-svet-vybuch-sopky-tambora-zmenil-globalni-klima

Nemohla by Evropská komise ty výbuchy zakázat??

P. Jirkovský 20.9.2022 8:44

Samozřejmě mohla, ovšem se stejným výsledkem, jako kdyby zakázala slabomyslný příspěvky v diskusích.

P. Diviš 20.9.2022 8:47

Bohužel se o podobné zákazy a příkazy dost snaží. Žárovky, vysavače, elektromobilita, taxonomie, OZE, minimální mzdy, REACH, uchošťoury, ....

P. Spáčil 20.9.2022 8:55

A co byste po tom zákazu slabomyslných příspěvků dělal? :-P

M. Moravcová 20.9.2022 9:22

;-D;-D;-D

P. Čech 20.9.2022 8:46

Vůbec bych se nedivil, kdyby to EK přikázala. Ona totiž ta socanská EU nic jiného než poroučení větru a dešti nedělá.

P. Kubáč 20.9.2022 8:38

Liberální "demokracie" dosáhla neuvěřitelných výšin, když stovky aktivistů mají sílu ničit život stovkám milionů občanů a daňových poplatníků.

P. Čech 20.9.2022 8:50

Sám pojem "liberální demokracie" je významový nesmysl. Co je to "liberální"? Podle slovníku cizích slov se jedná o "svobodomyslný, nezaujatý, velkorysý, umírněný". Ale taková je k a ž d á demokracie. Tedy , liberální demokracie je nesmyslný politický pojem bez jakéhokoliv vnitřního významu, zhusta ovšem používaný zejména ničemu smysluplnému nesloužícími politology.

P. Kubáč 20.9.2022 9:13

Václav |Vilém Stěch říkával "když má řízek adjektivum - je to vždy karbanátek"

Takže sekaný řízek, svěrací kazajka a liberální demokracie - ač rozdílné mají něco společného.

O. Vorálek 20.9.2022 8:37

Jak se pozná, že je západ v prdeli? Stačí se podívat, kdo jej vede: Bidet, Trus, von der Lejno.

R. Nešpůrek 20.9.2022 8:38

R^;-)

P. Diviš 20.9.2022 8:35

"Němci a spolu i celá Evropa to ale plně pochopí, až nastanou blackouty, před nimiž Söder varuje."

Velmi optimistický Astonův názor. Spíš až ty blackouty nastanou, bude spousta zelených šílenců za příčinu označovat fosilní či atomovou energetiku a nedostatek občasných zdrojů a volat po jejich ještě větší podpoře. Je v tom zaháčkováno příliš mnoho lidí a ještě více peněz.

J. Anděl 20.9.2022 8:46

Taky mě mírný optimismus, že teď snad s ohledem na okolnosti sundaj nohu z plynu, opustil. Spíš to připomíná situaci, kdy je za volantem mrtvola a na pedálu položená cihla.

Jenomže takový je ve slutečnosti lidský svět. Extrémně těžko racionálně řiditelný a s neuvěřitelnou setrvačností.

P. Diviš 20.9.2022 8:49

Jo. Zatím ale mají pořád nejlepší výsledky tam, kde demokracie občas vyprodukuje i nějaké to šílenství. Žádná omezená demokracie nebo diktatura to ještě dlouhodobě nepřekonala (leda snad Singhapur, vyjímka, potvrzující pravidlo).

P. Kučera 20.9.2022 8:31

Hledání, náprava chyb a demokracie.

Astonův dnešní komentář opakuje jeho (téměř jedinou) myšlenku, a sice, že do nástupu zelených bylo na světě dobře a nic nám nehrozilo, ale jejich vinou, jejich nekvalifikovanými emocionálními aktivitami je ohroženo vše: naše životní úrovň a pohodlné vegetování, technický rozvoj, mírové soužití a nakonec sama civilizace.

Tak se to může jevit na první, povrchní pohled. Vše má ale svoje hlubší příčiny, které se na jen tak neprojevují, které je nutno obtížně hledat a když bychom měli hodně vytrvalosti, znalostí a taky trochu štěstí, mohli bychom nahlédnout podstatu. Tím ale není vůec řečeno, že bychom těmito znalostmi či prozřením situaci napravili. Bylo by potřeba ještě "maličkost", totiž ztv. politická vůle a umění působivým narativem přesvědčit většinu, který by rozhodl ve volbách. Ale ani pak by nebylo definitivně rozhdnuto, protože by musely nastat krajně nepříjemná rozhodnutí, těžká operace vždycky bolí.

A to se jen těžko podaří v systému, zvaném demokracie, kdy rozhodující většina lidí se vždy řídí emocionálně, volí vždy jen ty, kteří bez ucelené argumentace slibují že bude líp, a když už jedny volby dopadnou slibně, tak ty následující vrátí společnost tam kde už byla a kdy bylo určitě "líp".

Když tedy nefunguje demokracie, co se nabízí lepšího? Buddhismus se svým pohádkovým převtělováním? Nějaké archaické náboženství s trestajícími bohy? Zase jen větší či menší emoce, víra, v níž se skrývá většinou jen špetka rozumu.

Jestli chce někdo znát (zčásti) přesnější odpověď, ať si přečte tuto knihu: Ruediger Dahlke: Čím onemocněl svět? Ale pozor, moc chuti do života vám ta kniha nepřidá, spíš naopak.

Dobrý den.

P. Diviš 20.9.2022 8:38

Do nástupu zelených nebylo na světě dobře a ledacos nám hrozilo, ale byly to jiné problémy, které teď ustoupily do pozadí, nebo byly jakž takž vyřešeny. Zelení a woke aktivisté jsou problém nový, aktuální, takže mu Aston zákonitě věnuje pozornost. V rámci demokracie, podotýkám.

L. Novák 20.9.2022 8:41

Je to dost jednoduchá kuchařka. Stačí vytvořit pár "úderných hesel" a opakovat je stále dokola, podporovat je vylhanými "vjedeckými závěry" a ovládnout média hlavního proudu, která vám předloží jen ty "správné" dezinformace podporující zvolená hesla. Ostatní, které této linii odporují, potlačovat. Třeba tak, jak to dělá zelenými magory ovládnutá Česká televize.

Obecně je to marketing a propaganda. Vědecky zvládnutá a v kvalifikovaných rukou přinášející požadovaná výsledky. Goebbels by nám mohl vykládat... ;-)

P. Boublíková 20.9.2022 8:21

Rudý komunismus byl relativně úspěšný. V dobách tzv. rozvinutého socialismu měla část šťastlivců svoje rodinné domy nebo družstevní byty, někdo se vzmohl na auto. Jinak bylo všechno skoro všechno státní, počínaje těmi byty s konče fabrikami. Výjimkou byla zemědělská, případně nějaká mrňavá výrobní družstva. Cíl celospolečenského vlastnictví byl do značné míry dosažen. Soukromého majetku bylo minimum a všichni se měli skoro stejně blbě.

Zelený komunismus je na tom podstatně hůř. Zlé jazyky tvrdí, že jeho skutečným cílem je vyhubit lidstvo - to se nedaří vůbec, lidstvo je přemnožené. Deklarovaným cílem je zamezit změnám klimatu, což je kravina z podstaty a nepodaří se nikdy.

P. Pepax 20.9.2022 8:30

Souhlas, zelený komunismus je obyčejná destrukce a vznikl na tzv. západě stejně jako rudý komunismus, který byl ovšem realizován na tzv. východě. Tentokrát se ale západní progresivisté rozhodli ho realizovat u sebe doma.

R. Nešpůrek 20.9.2022 8:37

Jejich společným znakem je, že jsou to dobré úmysly, pomocí kterých je vydlážděna cesta do pekel ... Rv

Každý, kdo není hovado, chápe, že se lidstvo musí chovat k Matičce Zemi ohleduplně.

Ale "ONI" to lámou přes koleno, ne evolucí, ale revolucí. A ta nemusí dopadnout dobře. Alespoň je, podle zvyklostí, "požere"...

P. Diviš 20.9.2022 8:43

Při bližším prozkoumání lze obvykle zjistit, že ty dobré úmysly má menšina pojevených fanatiků a ostatním jde, jako obvykle, o peníze.

P. Dostál 20.9.2022 8:37

Zamezit změnám klimatu sice nelze, ale v krátkodobém horizontu (zatím by nám stačilo 100 let) by to třeba jít mohlo - je to sice drahé, ale alternativy jsou dražší, přestěhovat miliardu lidí něco stojí. Nejde ani tak o ty stěhováky (i když i to je pár desítek bilionů), dokonce ani o to pro ně postavit domy (pár set biliónů). Problém je, že většina světa už je obydlená a patří nějakému státu. Když se sebere 100 milionů Egypťanů a půjde do Švédska, protože v Egyptě už žít nepůjde a ve Švédsku bude formálně místo, nejspíš to způsobí jisté problémy. Nebude přeci jen lepší zkusit něco udělat s těmi změnami klimatu?

R. Nešpůrek 20.9.2022 8:40

Nebylo by levnější v Egyptě postavit fabriku na prezervativy ? ;-D

P. Diviš 20.9.2022 8:44

:-)

P. Boublíková 20.9.2022 8:44

Ne, nebude to lepší. Stěhování národů by sice nebyla žádná sláva, ale v podstatě jde o to, že by se staly obyvatelnými obrovské prostory Kanady a Ruska.

J. Pankovic 20.9.2022 10:09

Proč do Švédska? Antarktída je téměř liduprázdná:-)

P. Diviš 20.9.2022 8:41

Za (i relativně) úspěšný lze rudý komunismus (spíše zparchantělý socialismus) považovat jen ve srovnání s rozvojovými zeměmi. V porovnání se zeměmi Západu byl neúspěšný, jak se člověk mohl přesvědčit, pokud se mu podařilo vyklouznout "za dráty".

P. Boublíková 20.9.2022 8:46

Srovnávala jsem úspěšnost rudého komunismu a zeleného komunismu.

P. Boublíková 20.9.2022 8:48

Plus nakolik lze naplnit deklarované cíle.

Rudochům se jejich úmysl srovnat všechny do latě poměrně dařil, to přece nemůžete popřít.

R. Nešpůrek 20.9.2022 8:50

Vždycky je "něco za něco".

Nebylo zboží, ale všichni všechno měli ;-). Ale zase jsme každý den neslyšeli o zadlužování země ... ;-)

Nebyly ani Úřady práce, to je fakt ... ;-)