28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

Prima kšeft

Nejdřív ovšem musíte být senátorem, jinak se k tomu nedostanete. Senátor, tedy bývalý senátor Alexandr Novák, dostal čtyři roky za korupci a musí zaplatit pětimilionovou pokutu. Nechme stranou jednu (ne pro Nováka) humornou okolnost, že původně dostal podmínku na dva roky, odvolal se a dostal čtyři natvrdo. Však také, kdo ví, jak to ještě dopadne, ale to je jiná otázka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Drobková 17.7.2012 21:41

Re: Ještě se vrátím

 Dobře mu tak !

P. Vandas 17.7.2012 21:38

Re: Ještě se vrátím

Já bych jej neodvolával. Jen ať to trochu provětrá.

J. Kombercová 17.7.2012 21:44

Re: Ještě se vrátím

Až co na to préza... :)

P. Vandas 17.7.2012 21:52

Re: Ještě se vrátím

Préza , prézovi vlkem. :-):-):-) Jde o to, kdo se koho bude zítra bát více.

J. Láníček 17.7.2012 21:03

Sakra, tady se to line v nějakém odpočinkovém tempu

Už došla úderná témata,či co ? Aby se tady nakonec nezačalo jódlovat o lásce a přátelství !

P. Vandas 17.7.2012 21:04

Re: Sakra, tady se to line v nějakém odpočinkovém tempu

Tak udejte notečku.

J. Láníček 17.7.2012 21:19

Re: Sakra, tady se to line v nějakém odpočinkovém tempu

Tady se má tvrdě diskutovat a nadávat, žádné romantické řeči. To si nechte na doma ! Tato vládní sebranka volených (někteří za něco jiného) nepodarků, kterou už si nepřeje 80 % občanů, nemá nejmenší morální právo setrvávat na vládních pozicích. Tak, a  teď pokračujte vy, Vandasu, téma je udané !

M. Martinovská 17.7.2012 21:23

Nadávat:

Tak třeba: Láníček je velmi zvláštní? je to tak správně, prosím?

J. Kombercová 17.7.2012 21:24

Re: Sakra, tady se to line v nějakém odpočinkovém tempu

Také nejsem nijak nadšená z politických hrátek, ale, pane Láníčku, kdyby všichni ti lidé, co nejsou spokojeni, podle vás tedy 80%, a já tomu číslu věřím, šlo k volbám a dalo hlas jiným než prohnilým, pak bychom třeba mohli něco změnit... a ne bojovými řečmi na Psu. :)

J. Tolman 17.7.2012 21:25

Re: Sakra, tady se to line v nějakém odpočinkovém tempu

"z politických hrátek"  :-)))

M. Martinovská 17.7.2012 21:27

Re: Sakra, tady se to line v nějakém odpočinkovém tempu

Jsem zvědavá, kde se vezmou ti jiní než prohnilí. Klidně věřím tomu, že 80% lidu není spokojeno. Ale co když je za tím nějaká skutečná příčina - třeba nedostatek pohybu, vrozené kverulantství, otrávenost špatným vzduchem (chemická otrávenost se projevuje i na náladě, čeština je geniální)  a tedy žádná vláda a žádný skutek žádné vlády nemůže tuto skutečnost změnit?

J. Kombercová 17.7.2012 21:34

Re: Sakra, tady se to line v nějakém odpočinkovém tempu

Musíme to zkoušet. Jsem opatrná optimistka, i tak si myslím, že když se chce, tak to jde. Jen to někdy trvá dýl.

J. Láníček 17.7.2012 21:35

Re: Sakra, tady se to line v nějakém odpočinkovém tempu

To bude asi tím pohybem, také na sobě začínám pozorovat, že ho mám nedostatek. Vzduch je tady zatím dobrý. Horší ovšem je, když je nedostatek peněz. Ale za ten vzduch prý budeme brzy platit nějaké dýchavičné.  Podle oblastí. Čím zdravější vzduch, tím větší poplatek. A to beze srandy, o tom docela vážně Kalousek uvažuje !

J. Kombercová 17.7.2012 21:41

Re: Sakra, tady se to line v nějakém odpočinkovém tempu

Fakt?

Ačkoliv... jezdívali jsme do Krušných hor, kdysi, a ten pohled do údolí, tedy pohled na ty barevné čmoudíky, krajina nic moc, místní žertem říkali, že Japonci se k nim jezdí učit pěstovat bonzaje - z tohoto úhlu ten čistý vzduch je za všechny peníze.

Ale dešťová voda třeba, něco jsem zaslechla, že by měla být zpoplatněna - zase, na betonu se nevsákne a že toho betonu tu máme taky dost, všude, kde jen lze.

P. Vandas 17.7.2012 21:45

Re: Sakra, tady se to line v nějakém odpočinkovém tempu

Jasně, hlavně bych zdanil Ostravaky, stejně hvno dělaj, seděj na Stodolní, tak ať cálujó.

P. Vandas 17.7.2012 21:36

Re: Sakra, tady se to line v nějakém odpočinkovém tempu

Pane Láníčku, 80% je hezké číslo, avšak myslím, že nespokojený je koneckonců každý. Jenom já a dva chovanci z Bohnic jsme spokojeni úplně.

P. Vandas 17.7.2012 21:37

Re: Sakra, tady se to line v nějakém odpočinkovém tempu

Jo, a na pana Anděla jsem zapomněl. Tak to jsme celkem čtyři.

K. Drobková 17.7.2012 21:40

Re: Sakra, tady se to line v nějakém odpočinkovém tempu

 Tak to je vás dost. Lenin byl jenom jeden a jak to dopadlo .......

P. Hofman 17.7.2012 20:56

Církve v restituci

Obě strany mají pravdu. Není žádný důvod, aby lup zůstal zloději (bývalému režimu), anebo jeho dědici (současnému režimu). Současně je nepochybné, že církvím sluší skromnost a jejich bohatství by mělo být spíše duchovní povahy, než té hmotné. Správně by tedy právní stát měl ve vlastním zájmu ukradený majetek církvím vnucovat a církve by se s ohledem na své duchovní poslání měly vracenému majetku bránit. S církevními restitucemi tedy nemáme jeden problém, ale dva. Nenechavý stát a majetkuchtivé církve.

Co je pak na diskusi o vyrovnání se státu s církvemi mimořádně trapné, je dvacet let trvající neschopnost vyjednavačů dobrat se nějakého kompromisu a věc konečně uzavřít. Nechuť majetek vracet a neochota na majetek rezignovat jsou dvě strany stejné falešné mince. Nedořešené restituce blokují nakládaní s parcelami a nemovitostmi, ale to není to nejhorší. Mrzutější je vidět jak zde politici pohrdají právem a duchovní zapomínají, že spíše velbloud projde uchem jehly, než boháč do království nebeského... Církevní restituce mají jediné důstojné a elegantní řešení. Že se lup vrátí a že bude s poděkováním odmítnut.

http://www.denik.cz/hoffmanuv_denik/komentar-ivana-hoffmana-cirkve-v-restituci-20120715.html

M. Martinovská 17.7.2012 21:01

Re: Církve v restituci

To je složitější. Myslíte, že by církev bez majetku mohla postavit chrám svatého... třeba Mikuláše? Myslíte, že by Boromejky bez vlastnictví své nemocnice mohly provozovat svou skvělou nemocnici opravdu po svém? S majetkem v bibli je to složitější, než zjednodušuje pan Hoffman - váš skorojmenovec. Myslím, že se nedá dojít k tomu, že majetek je čiré zlo, které brání projít do království nebeského. Majetek je příležitost k dobrému i zlému. 

P. Vandas 17.7.2012 21:04

Re: Církve v restituci

Dávat na jednu rovinu zloděje a okradeného, je zajímavý a neotřelý pohled na věc. Možná by se měl okradený navíc i omluvit.

K. Drobková 17.7.2012 21:05

Re: Církve v restituci

 Četla jsem ráno. Má to něco do sebe, nechalo by se o tom diskutovat. Ale chybí mě tam jedna podstatná věc. Je to zákon o navrácení majetku církvím a NÁBOŽENSKÝM společnostem. Mám za to, že náboženské společnosti majetek ke své činnosti potřebují. Spoléhat se jenom a vyloženě na charitu je málo.

M. Martinovská 17.7.2012 21:09

Re: Církve v restituci

Vždy znovu a znovu se řády (františkáni, karmelitáni... všechny) snažily vracet k původní chudobě - vždy znovu došly k tomu, že když jste úplně chudý, musíte žebrat. Přítomnost žebravého řádu ve městě je v podstatě nepříjemná. Má-li řád pomáhat, je lepší, když má třeba pole, kde pěstuje obilí, zahradu, mlýn, zkrátka když je soběstačný a může dávat, ne jen přijímat.

K. Drobková 17.7.2012 21:13

Re: Církve v restituci

 Ano. Proto jsem upozornila na fakt, že se nejedná jen o navrácení majetku církvím ale i náboženským společnostem, což se v diskuzích úplně opmíjí.

K. Drobková 17.7.2012 21:20

Re: Církve v restituci

...opomíjí

M. Martinovská 17.7.2012 21:22

Re: Církve v restituci

já mylsím, že Náboženskými společnostmi jsou myšleny spíš Společnosti , které si neříkají církve - ne společnosti, založené a podporované třeba kat. církví, jako třeba Charita., nebo evangelíky založená Diakonie. Přímo třeba Charitě se pokud vím nc nevrací, ale doufejme, že z restitucí bude mít prospěch.

Seznam těch církví a společností je na stránkách ministerstva kultury, jsou tam i některé méně známé.

J. Láníček 17.7.2012 21:28

Re: Církve v restituci

Mlynáře by jim mohl dělat Vandas, já bych tam mohl ve volném čase dělat traktoristu a kombajnéra. Už jsem četl, jak se rychtují všelijaké společnosti, které chtějí "pečovat" o ty jejich nově nabyté majetky. Tak to ty nabyvatele potěš kotě ! Nebo si myslíte, že když nějací mniši dostanou nemovitosti a jiný majetek v řádu desítek nebo stovek milionů, že s tím budou umět sami nakládat ?

P. Vandas 17.7.2012 21:42

Re: Církve v restituci

 Vy klidně jděte dělat traktoristu třeba Křižákům, já na flanďáky dělat nebudu. Mám svého dost a my mlynáři jsme si vždy zakládali na našich svobodách. Na nás i s poddastvím ostrouhali.

L. Brabencová 17.7.2012 20:54

Zatím je tady klid,

podívejte se na zajímavé video. http://www.astro.cz/apod/ap120717.html

L. Brabencová 17.7.2012 20:44

Přišlo mailem

Červenec má 5 pátků, 5 sobot, 5 nedělí a to se opakuje po 823 letech. Co to znamená? Kdo ten mail pošle svým známým, do 4 dnů mu příjdou peníze. Kdo věří, ať to zkusí. Člověk nikdy neví. :-)