25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

Prchejte, sirotci přicházejí

Sirotci paní Šojdrové se opět vynořili z mlh a přicházejí na politickou scénu. Je to typický zástupný politický problém bez reálného jádra. Ti lidé pravděpodobně nejsou sirotci a není jim sedmnáct a nestojí o to sedět v nějakém děcáku v Ouholičkách, nýbrž chtějí být v Dusseldorfu, lépe pak v Londýně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Fridrich 15.11.2019 6:26

Vám koupili včera počítač ? To se naučíte vygooglovávat fakta, nebojte se...

M. Němcová 15.11.2019 6:06

o díky, ale i tak... nejak ztratila na razanci, asi má jiné starosti:-)

V. Klepetko 15.11.2019 0:15

Násilné transfery migrantů po Evropě na základě excelových tabulek komisaře Avramopouluse - to je v podstatě nacistická praktika, bolševická etnická čistka a polpotismus v jednom! :-) Dobrou noc.

V. Klepetko 15.11.2019 0:10

Ostatně, Dánové tuto plnou suverenitu mají již dnes, a žádné patronace že strany Ruska tam nevidno! :-)

V. Klepetko 15.11.2019 0:07

Vcelku souhlas. Aby to ale fungovalo a současně fungoval i ten volný pohyb osob, nutně musíme znovuobnovit v nějaké podobě domovské právo! Dobrou.

M. Prokop 15.11.2019 0:03

Pokud to existuje, tak to nefunguje. A já, starý pragmatik, se více zajímám o funkčnost, než o vznešené proklamace.

Ta práva, ta jsou poněkud nejasná. Já uznávám domovská práva těch, kdo někde žijí. Do těch patří jejich právo odejít, pokud se jim doma nelíbí, i právo zůstavších, určit si, kdo se k nim může připelešit a za jakých podmínek.

Kdybyste namísto pindání na netu trochu času věnoval reálnýmu světu, tak byste zjistil, že ta "práva" jsou ve světě chápána dost různě, mnohdy i sebevražedně. Plést do toho nacismus nebo bolševismus je hra na emoce, takže lituji, té se nezúčastním.

V. Klepetko 14.11.2019 23:59

Ano.

P. Jirkovský 14.11.2019 23:54

Kdybyste namísto pindání na netu trochu času věnoval reálnýmu světu, tak byste zjistil vcelku snadno, že tohle všechno existuje, dokonce v přísnější formě, než vy požadujete. Ale taky byste zjistil, že lidi mají nějaká definovaná práva, že to nejsou štěnice nebo kozomrdi a podobný úletový "definice". A že je obrovskou výsadou, že evropský i tzv. "národní" instituce tahle práva šetří a chrání. V tom se evropský a všechny národní instituce liší od německýho nacismu nebo ruskýho bolševismu, případně maoismu nebo polpotismu.

M. Prokop 14.11.2019 23:50

Že je Forejt blb.

M. Prokop 14.11.2019 23:47

Ne, to by bylo JEŠTĚ horší. Rusko si brání svou civilizaci (já bych v ní žít nechtěl), my bychom si měli bránit tu naši.

M. Prokop 14.11.2019 23:45

To samozřejmě. A EU by se nesměla motat do toho, kolik a jak platíme a neplatíme připrchlíkům, protože to je za podmínek Schengenu základní podmínka určující, kam se připrchlíci hrnou nebo nehrnou.

Milosrdenství je určeno skutečným uprchlíkům, kteří za jasných podmínek čekají až se budou moci (a hlavně muset) vrátit domů.

Zbytek je čirý pragmatismus, o kom si myslím, že by byl schopen a ochoten se přizpůsobit místním zvyklostem a nevyžadovat naše přizpůsobení jeho zvyklostem. A to i se zřetelem na druhou a další generace, ty jsou mnohdy problematičtější, než ta první. Může se to zdát surové, ale civilizace, která se nebrání zásadnímu cizímu ovlivňování, je určena k zániku.

P. Jirkovský 14.11.2019 23:45

Pod laskavým patronátem Ruska, že ju, to by bylo pohodlný, pravda?

V. Klepetko 14.11.2019 23:36

"smažit"

V. Klepetko 14.11.2019 23:33

Chtěl bych, aby se migrační a azylová politika vrátila (na výjimku z Lisabonu ) do plné kompetence ČR.

Pokud nám bude suverenita v těchto věcech navrácena, můžeme být a jistě budeme mnohem milosrdnější než dnes!

V. Klepetko 14.11.2019 23:22

Ano, píšu o tom jinými slovy výše. Problém může nastat dokonce při umístění dítěte do muslimské rodiny. Velmi dobře to vědí v GB, kde je kritický deficit muslimských pěstounů pro chlapce - když je chlapec starší 6 let, musí být manželka doma neustále zahalená, a to je problém...

V křesťanské / laické rodině zase dítě nesmí být vedeno ke ztrátě své původní národní identity, jinak pěstounům hrozí msta příbuzných i po mnoha letech. Není to jednoduché! V muslimském světě je podle statistik nyní cca 40mil sirotků. U nás jsou ale domácí sirotci též, a není jim věnována taková ksmpaňovitá pozornost a Aston o nich nepíše články !!

M. Prokop 14.11.2019 23:16

Jo, to celkem souhlasí.

M. Prokop 14.11.2019 23:13

Snesli bychom zde i více "sirotků", než je těch 50. Ovšem, za několika (zdaleka nesplněných) předpokladů. Jako věkovou hranici bych byl ochoten připustit tak maximálně 10 let a to by ještě muselo být dost jasné, kdo se "sirotka" ujme, jak to bude právně definované vzhledem k původní rodině. Dále pak, co konkrétně budou hraniční státy schengenského prostoru a celá přemoudrá EU dělat teď i v budoucnu, aby byl na příchod dalších "sirotků" i připrchlíků stanoven jasný postup, definující uprchlíky z válečných oblastí a dobu jejich strpění a ekonomické připrchlíky a podmínky jejich přijetí. A postup, co a jak bude skutečně, nejen proklamativně, následovat v případě těch, kdo nebudou přijati. Dokud nebude takový mechanismus ustanoven a fungovat, nikoho nebrat.

V. Klepetko 14.11.2019 23:11

Myslím, že když jde o mladíka bez doprovodu, je to právě vyslanec širší rodiny do Evropy.

Problém může být ale i se skutečnými sirotky velmi mladého věku. Podle muslimských pravidel je nelze nikdy do rodiny plně osvojit, a kdo by se snad chtěl považovat po výchově v pěstounské rodině za příslušníka lidu, ve kterém nemá pokrevní příbuzné, bude se snažit v Ohni, je o tom hádis... :-((

P. Spáčil 14.11.2019 23:10

Spíše než "sirotky" bych je nazýval nezletilí bez doprovodu.

A nedovedu si představit jejich začleňování do jiného než jejich kulturního okruhu. Plácání o tom, že je v ČR asi 50 rodin ochotných se o ně okamžitě postarat, je dost nesmyslné. Když si vzpomenu na anabáze rodičů v ČR, kteří chtějí dostat do péče nějakého zdejšího sirotka/dítě, o které nemá nikdo zájem a jakým prověřováním tito pěstouni procházejí a jak dlouho to trvá, tak to vychází, že i kdyby sem nějaké sirotky přivezli, tak stráví minimálně 3 roky v nějakém detenčním zařizení než by kompetentní orgány povolili jejich umístění do rodin.

To nejsou housky na krámě které sem přivezou a ochotná rodina si hned vybere, koho bere.

F. Kroupa 14.11.2019 22:59

Ale nemusel. Jen by v rámci kariérného postupu narazil na strop a dále by nemohl. Mám pocit, že od velitele praporu výše bylo členství v KSČ významnou podmínkou.

Na druhou stranu jsem znal podplukovníka docenta inženýra, kandidáta věd, ktery ve straně nebyl, a nebyla to konformní osobnost. Teď mi napadá, že tím, že nebyl ve straně, jej nemohli ani prověřovat, tudíž ani případně vyloučit a následně vyhodit :-P. Po roce 1989 sestal plukovníkem.

I. Kellner 14.11.2019 22:57

Hrozí velké nebezpečí, že sirotci si po uvítání přizvou celé rozvětvené rodiny.

V. Mokrý 14.11.2019 22:57

Měli dostat 5 banánů !

V. Klepetko 14.11.2019 22:55

"o sirotcích", pardon

P. Spáčil 14.11.2019 22:55

Uff, dobře to dopadlo. (:-))

V. Klepetko 14.11.2019 22:54

Ona je ale otázka, proč mluvíme o "sirotčí h", "" nerozumím tomu a s dnešní diskuze jsem to nepochopil... Většina dětí, o kterých se zde hovoří, pochází nejspíše z muslimského prostředí. To znamená, že v jejich i v našem zájmu by mělo být, že budeme brát ohledy na kulturní rozdíly. Víme vůbec, jak muslimská kultura definuje "sirotka"?

Podle Proroka nemůže být dospělý člověk v žádném případě označován jako "sirotek". Za dospělého se v islámu pak považuje chlapec, starší 12 let, který má poluce. A dívka, starší 9 let, která má měsíčky nebo je těhotná! Sirotek, to je z hlediska muslima hlavně dítě, které( přišlo o otce, i když je matka naživu a nablízku. V širším slova smyslu i když nemá rodiče žádného. Z našeho pohledu se může v nějakém konkrétním případě jednat o dítě a sirotka, ale to dítě se samo považuje za zcela dospělého člověka, se vší odpovědností a právy. To by mohlo být zdrojem velkých nedorozumění! Hovořit o "sirotcích" v případě dětí a muslimským pozadím, starších 15 let, je nejspíše zcela zavádějící. A nevím, jestli si to dobře pamatuji, ale pokud jde o "sirotky" paní Šojdrové, tak tam se spíše jednalo na děti (z našeho evropského pohledu) bez doprovodu, opuštěné nebo samostatně cestující. Nemám pravdu?

V. Mokrý 14.11.2019 22:49

Takže vyhráli, postoupili, ale počítal jsem, že při tom budou více " potit krev, jezdit po pr deli ".

M. Ilsner 14.11.2019 22:46

Nevím, ale za mě : sirotky z jiného kulturního prostředí nebrat. Ostatně, máme se co starat o zdejší a peníze chybí.

V. Klepetko 14.11.2019 22:37

Kvůli těm sirotkům jsem málem přehlédnul velmi zajímavý dnešní článek pana Jocha. Krásné čtení na dobrou noc! :-)

Dospěli jste tu dnes k nějaké sirotčí shodě?

P. Han 14.11.2019 21:59

Dali. Bohužel ti mafiáni, nebo jak je módou jim říkat.

I. Kellner 14.11.2019 21:58

Přemlouvejte mě! Přemlouvejte mě!