Neviditelný pes

Potraty opět na pořadu dne

diskuse (1846)
Mravní výhrady proti umělému oplodnění jsou víc než problematické: ano, jde o umělý, tedy nepřirozený akt. Znamená to, že je mravně nepřijatelný? Jsou náboženské skupiny, které z téhož důvodu neuznávají například transfuzi krve.

Horší mravní problém je kolem potratů. Jde o přerušení života. Ovšem každá regulace rodičovství svým způsobem zamezuje vzniku života - a z toho plynou absurdní důsledky, když část katolických duchovních brojí proti používání kondomů i v Africe promořené chorobou AIDS. Berme debatu kolem potratů vážně a zodpovědně. Mimochodem, vzpomenete si na billboardy, na kterých byla vyfotografována ručička takto potraceného dítěte v sousedství tužky? Bylo asi třeba hodně otrlého srdce, aby po spatření takové fotografie souhlasilo s potratem... Nicméně, já jako muž se zdráhám jakéhokoli kategorického výroku na toto téma. Ctím život, ovšem zároveň ctím právo ženy nakládat se svým tělem - a je to vskutku velmi nesnadné rozhodnutí, kde začíná život. V okamžiku oplodnění? Vždyť i neoplodněné vajíčko a každá spermie jsou život. Po početí? Jak dlouho po početí? Okamžikem porodu?

Jsou to závažné otázky a přejme si seriózní a nepředpojatý přístup.

zpět na článek