Neviditelný pes

Politika na silnici

diskuse (1247)
Za pozornost ale stojí tento případ z mnoha dalších důvodů. Najednou se ukázalo, že se dá na hradeckém zakončení ušetřit tři sta miliónů. Najednou se ukázalo, že se obchvat Prahy dá postavit levněji, než se předpokládalo. Kdo musí kvůli profesi jezdit po vražedné brněnské dálnici D1, musí šílet při představě, že se tam bude deset let rozšiřovat jeden jízdní pruh. To je případ, kdy i naprostý laik vidí idiotství toho rozhodnutí, samozřejmě že náležitě okořeněné podezřením z finančních machinací. Této dopravní ose ulehčí nikoli nějaký jízdní pruh, který se bude draho a dlouho stavět za cenu nezměrných útrap – a pochopitelně i havárií a smrtelných úrazů. Situaci pomůže řešit jen protažení rychlostní komunikace z Hradce ve směru na severní Moravu. Jen blázen by pak jezdil do Ostravy a dále do Polska přes Brno. Tato rychlostní komunikace by měla vzniknout rychle, bez parádiček a pitomostí.

K těm miliardovým parádičkám a pitomostem. Bydlím na kopci nad Vraným a projíždím denně staveništěm přemostění údolí Vltavy a Berounky mezi Zbraslaví a Lahovicemi. Je to nádherná stavba. Viděl jsem takové v bohatých zemích, jako je Francie. Ale i Italové, kteří dálnice vynalezli, je stavějí střídmě a účelně. Všimněte si, že u nás se používá vždy absolutně nejdražší řešení. Svoji neblahou roli v tom samozřejmě sehrávají nátlakové ekologistické skupiny. Ale jak úřady, tak stavební firmy jim ochotně vycházejí vstříc. Taková firma vám postaví na kilometrovém úseku losích přechodů půl tuctu, když to někdo podepíše. Lamentaci skončím zmínkou o tunelu Blanka. Teď už se staví a kéž by byl brzy hotov. Je to ale další evidentní příklad nejdražšího myslitelného řešení. A jak s oblibou svoje články zakončuje Miroslav Macek – a defenestrace nikde. Kdo je zodpovědný za útrapy paní Havránkové?

zpět na článek