20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

Pandořina skřínka odemčena

Na Rusy okupovaných územích Ukrajiny začaly přípravy na referendum, které by se mělo stát podkladem k připojení těchto území k Ruské federaci. Právní hodnota takového referenda je víc než pochybná a má i své groteskní momenty

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Renjascu 21.9.2022 0:37

Ano souhlasím! Právě skrze soft power což byly ve skutečnosti ony proklamované západní hodnoty "dobyl" kdysi západ téměř celý svět. Žel západ se domníval, že jeho hlavní zbraní je ekonomika a vojenská síla a tak na své hodnoty rezignoval. Nepochopil sílu těchto hodnot židokřesťanské civilizace a odvrátil se od nich a nyní je již používá jen jako klacek na jiné ačkoliv on (západ) sám je již spoustu let ignoruje. To je důvod proč navzdory mohutné vojenské převaze západ prohrává a zůstal ve zbytku světa naprosto osamocený a izolovaný. To, že s ním ostatní ještě mluví je dáno už pouze a jen jeho vojenskou převahou a zbytkem ekonomické moci, která však rok od roku klesá.

M. Grundmann 21.9.2022 0:47

Nejhorší na situaci je, že je současná soft power Západu nižší, než byla soft power například stalinistického Sovětského Svazu. Současný Západ je viděn zbytkem světa pouze jako agresor a nic jiného.

M. Kolář 21.9.2022 0:55

Agresorem je Rusko a Čína.. Jejich vnější agrese vychází z agrese vnitřní proti vlastnímu obyvatelstvu a z neexistence zpětných vazeb u těchto mocenských systémů..

M. Kolář 21.9.2022 0:57

Na víc jakákoliv spolehlivá úmluva se dá uzavřít pouze s právními státy.. Nelze uzavřít smlouvu s někým, kdo nedodržuje ani své vlastní zákony..

M. Kolář 21.9.2022 0:57

--navíc--

M. Grundmann 21.9.2022 1:13

Mezinárodní smlouvy a diplomacie existují tisíce let. Váš názor je výrazem západního pocitu nadřazenosti, společnosti pohrdající jinými názory i kulturami. Tento pocit vlastní nadřazenosti a pýchy je metlou součané západní společnosti.

T. Kohout 21.9.2022 2:32

Smlouvy jsou jako růže a mladé dívky. Trvají, dokud trvají. (volně dle de Gaulla)

V. Mokrý 21.9.2022 4:46

:-)

M. Grundmann 21.9.2022 1:19

V řadě západních zemí dnes fakticky zpětná vazba neexistuje. Volební systémy jsou organizovány tak, aby vždy vyhráli zástupci pořád stejných neziskovek, kteří infiltrovali většinu politických stran. A pokud se někomu podaří přes tuto bariéru projít, začne obrovský mediální rámus všech neziskovek.

U nás tomu tak naštěstí není. Naši politici zatím nejsou pouhými bílými koni nevolených neziskovek.

V. Mokrý 21.9.2022 4:46

Rv

A. Renjascu 21.9.2022 5:43

Tato zpětná vazba západu chybí taktéž již mnoho let a západ navzdory verbální kritice směřuje s mírným zpožděním směrem k východním hodnotám jako je třeba cenzura, jediný správný názor, absence diskuze, ostrakizace názorových oponentů, vypínání webů, banovaní, vyhazování z práce či ze škol za názory, sledování vlastního obyvatelstva, výzvy k udávání ze strany vládních činitelů, zavádění funkce vrchního cenzora...a nejnověji třeba volební manipulace jako třeba v USA, které jim musel závidět i Lukasenko

A. Renjascu 21.9.2022 5:59

Krásnou zpětnou vazbu ukázala třeba EU v době vrcholící migrantske vlny, kdy jí více zajímal příkon vysavačů a Angela oznámila všem, že alternativa neexistuje. Podobné je to i nyní v souvislosti s energetickou krizí, kterou chce řešit dalším zavíráním elektráren a stavbou dalších fotovoltaických elektráren. O stupidním až protektorátně submisivnm postoji vlády ČR, který je v naprostém rozporu s názorem většiny obyvatel ani nemluvě.

M. Mucha 21.9.2022 6:15

Souhlas

M. Grundmann 21.9.2022 1:09

Výrazně stoupá i agresivita uvnitř západních společností. Za posledních 20 let se vnitřní situace uvnitř západních států i vztahy mezi západními státy výrazně zhoršila. Nedělejte si iluze, obyvatele Číny, Ruska či jiných dalších nezápadních zemí nepodporují politiku západních zemí. Proto také většina světa nejde stejným směrem, jako dnešní západní země.

D. Rajninec 21.9.2022 2:49

A ktorým smerom ide napr. Čína , alebo Vietnam ? Ku komunizmu ?

A. Nový 21.9.2022 1:22

Soft power VUML. Musíte se víc snažit, abyste dosáli úrovně předlistopadových politických komentátorů. Prostě slabota.

S. Stará Kovárna 21.9.2022 4:52

Jen taková malá opravička - vloudila se Vám tam chybička - to ne, že zbytek světa vidí Západ jako agresora, to jste Vy a Vám podobní jedinci.

A. Renjascu 21.9.2022 5:36

A proto se dvě třetiny světa odmítli připojit k západním sankcím

S. Stará Kovárna 21.9.2022 21:53

za prvé nevím odkud jste vzal ty dvě třetiny, za druhé, nenapadlo Vás, že se ty země, které se odmítly připojit buď neměly s čím připojovat, nebo nechtěly čelit ekonomickým následkům. To samozřejmě nemluvím o Číně apod. , ale ty snad ani Vy nepovažujete za světlý vzor.

V. Mokrý 21.9.2022 4:45

R^

H. Vogel 21.9.2022 0:46

Vyjednávání o čem konkrétně máte na mysli?

H. Vogel 21.9.2022 0:46

Vyjednávání o čem konkrétně máte na mysli?

M. Grundmann 21.9.2022 0:52

V podstatě o čemkoliv. Nepamatuji si, že by západní státy uzavřely za posledních 30 let jakoukoliv mírovou smlouvu. Buď ve válce pokračují, nebo se samy stáhnou, nebo jsou vytlačeny protivníkem. K normalizaci vztahů již však nedochází. Neustále se hromadí nejrůznější sankce, téměř nikdy se však tyto sankce neruší. Sankce jsou dnes již navždy. Ani s Íránem to Západ nedokázal, nakonec USA samy jednostranně smlouvu porušily.

P. Pospisil 21.9.2022 6:08

A zajímal Rusko názor Západu na věc Ukrajiny? Nezajímal.

V. Braun 21.9.2022 6:38

Tak jistě, západ mohl s Ruskem vyjednávat a v zájmu míru udělat nějaké kompromisy, že. Třeba odsouhlasit Ruskou sféru vlivu v bývalých Sovětských koloniích ve střední Evropě a vyhodit bývalé socialistické státy z NATO a nechat je Rusku. Jen nevím, co byste si pak o západu myslel.

M. Grundmann 21.9.2022 11:20

Pro Vás i pro mnoho dalších lidí existují pouze dvě možnosti : být kolonií Ruska nebo jeho nepřítelem na život a na smrt. Normální vztahy považujete za nemožné. Rusko je jediný stát, proti kterému sousedi organizují preventivně obrovský vojenský pakt, který se snaží navíc neustále rozšiřovat a posilovat. Vůči žádnému jinému státu na světě se nikdo takto nechová.

Od roku 1999 jsem přesvědčen, že se Západ snaží Rusko zničit. K tomuto názoru jsem dospěl sám, Putin dokonce ještě ani nebyl prezidentem Ruska. Takže spíš teď Putin opakuje moje původní myšlenky, než bych já byl ovlivněn jeho propagandou. Jenom mě zajímá, kde našel moje staré názory z té doby. Sám už nejsem schopen po nich najít na internetu žádnou stopu. Přesto pochybuji, že by četl mé myšlenky v češtině, francouzštině nebo angličtině.