19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

Pandořina skřínka odemčena

Na Rusy okupovaných územích Ukrajiny začaly přípravy na referendum, které by se mělo stát podkladem k připojení těchto území k Ruské federaci. Právní hodnota takového referenda je víc než pochybná a má i své groteskní momenty

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Mach 21.9.2022 8:18

Oficiálně tam nikdo neválčí. Russko vede speciální vojenskou operaci a Ukrajina se brání. Nebudou žádné vojenské zisky ani ztráty a nadále platí Budapešťské memorandum a tedy uznání hranic Ukrajiny jako celku včetně Krymu a obou separatistických republik.

P. Boublíková 21.9.2022 8:24

Zase kecáte blbosti Ukrajina vyhlásila všeobecnou mobilizaci a válečný stav 24.2., obojí dosud trvá.

F. Doušek 21.9.2022 8:19

Mají i možnost odstěhovat se do své země zaslíbené. Na Ukrajině jsou náplava.

P. Boublíková 21.9.2022 8:32

Tu možnost sice mají, ale náplava nejsou.

Donbas byl do roku 1917 součástí Ruska, v roce 1917 součástí krátce existující samostatné Ukrajiny, potom součástí sovětské USSR a posléze postsovětské Ukrajiny.

Jak jste přišel na tu náplavu? 8-o

P. Boublíková 21.9.2022 8:36

A jak jste přišel na tu zemi zaslíbenou?

Je tak těžké pochopit, že Rusové žijí na Donbase po staletí a mnoho z nich tam chce žít dál, aniž by byla potlačována jejich práva národnostní menšiny (v rámci Ukrajiny)?

P. Holeček 21.9.2022 7:50

Včera na Facebooku rychle proběhla zpráva o vystřídání Putina Partyševem, ale jestli by to bylo lepší...?

J. Havelka 21.9.2022 7:42

? Rudé právo a Kravské rozhledy dnes nevyšly? Aha, Béčko nemá noty, diskuze bude váznout.... ;-))

J. Vintr 21.9.2022 7:41

Lidé nejsou majetek nějaké vlády. Mají právo si zvolit stát, ve kterém chtějí žít. Na sporných územích drtivá většina lidí v žádných volbách od vzniku samostatné Ukrajiny vládu v Kyjevě nevolila....

D. Mach 21.9.2022 7:47

Ano, lidé mají právo svobodně si zvolit. Takže nejdříve by území měla opustit okupační vojska, pak by měl být umožněn návrat obyvatel a pak se dá volit. Bez splnění dvou prvních bodů to svobodné volby nejsou a nebudou.

J. Anděl 21.9.2022 7:52

Tak napůl.

1. Práva neexistují mimo lidský mentální svět. Aby existovala alespoň v tomto nespolehlivém prostoru, musí je někdo respektovat. Ani v nejdemokratičtějších a v nejsvobodnějších zemích nemá nikdo garantované neomezené právo vybrat si, v jakém státě bude žít. A i takové referendum pošlape "práva" těch, co prohrají.

2. Práva v souvislosti s ruskou loupežnou výpravou a ruským světem obecně? Hodně dobrý.

J. Vintr 21.9.2022 8:17

Zaměňujete příčinu a následek. Ti lidé se v tom státě ocitli administrativním rozhodnutím. Nikdo se jich předtím na jejich vůli neptal. A vláda tohoto státu se k nim chová nepřátelsky jen kvůli jejich etnickému původu. Tohle má jediné řešení.

J. Havelka 21.9.2022 7:29

To, že "specální vojenská operace" (depák válka), která měla skončit do tří dnů dobytím Kyjeva a vítání ruských osvoboditelů květinami, zřejmě vyústí do mobilizace, která do oslabené ruské armády pošle čerstvý kanónenfutr, je průser velkých rozměrů. Jinde než v Rusku by to asi neprošlo.

P. Kučera 21.9.2022 7:39

Pane Havelko, celá ta vojenská akce může být docela dobře jen předehra k totálnímu rozpadu Ruska, které začalo rozpdem SSSR a jeho kolonií. Ale nebude to rozpad klidný, kultivovaný (jako ČSR), ale hodně krvavý, který se může stát globálním problémem.

J. Fridrich 21.9.2022 7:13

"Erdogan: Žádal jsem Putina, aby vrátil Krym právoplatným majitelům. Má-li být dosaženo příměří mezi Ruskem a Ukrajinou, je zcela zásadní, aby bylo Ukrajině navráceno její území, a to včetně Krymu, řekl v rozhovoru pro americkou PBS turecký prezident Recep Tayyip Erdogan." -

Už i Turek je rozumnější než ten pomatený Putin.

J. Fridrich 21.9.2022 7:09

"Putinův projev k národu se odkládá. Rusko při zahájení invaze na Ukrajinu tvrdilo, že mu jde jen o „denacifikaci“ a „demilitarizaci“ země a že nehodlá okupovat či anektovat území Ukrajiny. Krátce před vpádem ovšem uznalo nezávislost samozvaných lidových republik Doněcké a Luhanské. Od té doby Moskva své cíle několikrát přeformulovala." -

Je to darebácká zločinná země nebezpečná svým sousedům a celému Světu.. Zločinec Putin je schopen překročit jasnou čáru, tedy použít v Evropě atomové zbraně...

J. Havelka 21.9.2022 7:07

Vovka, dělej s těmi referendy, než se rozhýbou tvoje loutky v Luhansku a Donbasu, přifrčí úkáčka a ozdobí s nimi street lamp a pak jsi na řadě ty...a to už není Bandera...už bys to měl za sebou... ;-((

I. Schlägel 21.9.2022 7:06

Německá menšina v Československu byl problém. S Ruskou menšinou je to stejné. Pátá kolona všude tam, kam dohledné vlídné slovanské oko Putinovo.

D. Mach 21.9.2022 7:45

Problémem nebyly a nejsou ty menšiny, ale roztahovačné diktátorské režimy hned za hranicí. Ty si nějaký důvod najdou vždy.

J. Fráňa 21.9.2022 7:00

Bude to jako vždy. Etničtí Rusové tvoří v těchto oblastech významnou část obyvatel a potíže s nimi budou na věky. Kromě vysídlení neexistuje jiné řešení.;-D Však to známe ze Sudet.;-D

J. Vintr 21.9.2022 7:05

Potíže nejsou s etnickymi Rusy, kteří jsou na svém území doma, ale s kyjevskou vládou, která to nechce uznat....

J. Fridrich 21.9.2022 7:10

A potíže u nás doma je s takovými kolaboranty jak jsi ty, vintre.

K. Filip 21.9.2022 7:15

Co to blábolite? Zbytkový alkohol?

I. Naiman 21.9.2022 7:12

Od roku 2014, kdy vznikly ty dva pseudostáty zůstávala spousta etnických rusů stále pod vládou Ukrajiny a žili v podstatě klidně. Ono třeba Charkov má taky převahu ruskojazyčného obyvatelstva a kdyby tam nevtrhli rusové, tak by tam lidé žili v pohodě.

Ta ochrana menšin je jen politická přetvářka, známe to ze Sudet, Němci se tam začali bouřit až na přání Hitlera. Ten taky tvrdil, jak Němce utiskujeme a dokázal o tom přesvědčit svět až tak, že mu odklepli Sudety.

J. Vintr 21.9.2022 7:18

My jsme proti německé menšině válku nevedli....

R. Šmíd 21.9.2022 7:36

Ukrajina snad v roce 2014 začala kolaborante?

J. Vintr 21.9.2022 7:37

Ano.

D. Mach 21.9.2022 7:48

Vtrhla na své území a sestřelila malajské letadlo?

I. Naiman 21.9.2022 8:08

Naopak, vyhlásili jsme mobilizaci a vojsko + SOS obsadilo celé Sudety a rozprášilo nacistické bojůvky, které přepadaly české úřady. Právě vojenské potlačení použil Hitler jako poslední argument pro útlak německé menšiny.

P. Kučera 21.9.2022 7:45

Jó, největší průsery vznikají vždycky z krizí, je to pak vůle lidu. Jednoduchá, ale vždycky špatná.

R. Meišner 21.9.2022 6:52

tak Aston ví, že po použití jaderné zbraně ze strany rusáků třetí světová válka nevypukne. no tak to mě uklidnil. --ještě že ho máme, toho věštce Astona. uff. 8-o