Ono to asi nemá žádný význam
Agentura, která prohrála v Americe volby Hillary Clintonové, má dovést naši sociální demokracii k drtivému vítězství. Když mi padl titulek do očí, napadlo mě, že jde o součást hybridní války a že jde o fake news z dílny nějakých ruských podvratníků. Anebo je za tím Babiš, který chtěl podložit Sobotkovi pod podrážku slupku od banánu.
No, aspoň jsme se zasmáli.
Aspoň že parlament loni schválil a prezident odsouhlasil limit na volební výdaje. Kampaň do sněmovny nesmí přesáhnout limit devadesáti milionů korun. Netuším, jak sněmovna k této sumě dospěla, nicméně je dobře, ž nějaký limit existuje. Jako při každé reklamní kampani, ať už se týká čehokoli, jde o matení hlav. U nás ty billboardové války opravdu přesahovaly rozumné meze – čímž nechci předjímat, že letos meze překročeny nebudou. Jestli jsme jako Češi v něčem vynalézaví, tak v obcházení zákonů a nařízení, jsouce v tom cvičeni. Obcházeli jsme zákony rakouské a protektorátní a komunistické a dnes bruselské, takže ony se najdou cesty a způsoby, jak se vypořádat i s tímto limitem. Nicméně nějak ta brka přistřižena budou.
Někdy bych si přál být neviditelnou muškou na stropě a přinaslouchat některým rozhovorům. Třeba až volební manažer socdem Jan Birke bude skrze tlumočníka vysvětlovat prominentům z americké agentury STG Julianně Smootové a Danu Kanninenovi, jak se dá vylepovat billboardová kampaň zadarmo a co znamená zásada, že ruka ruku myje.
To jen na okraj informace, která asi nemá žádný význam. Přece jen si nemyslím, že by vedení sociální demokracie pozbylo základních instinktů a nastoupilo přímou cestu k sebezáhubě.