25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

O benzínu a nestoudnosti

Hlavní argument proti Babišově vládě je její konání při covidové pandemii. Hlavní argument proti Fialově vládě je její nekonání při inflaci a energetické krizi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vandas 8.12.2022 19:43

No jo. Ale když to chtěj Němci, tak elektřina bude vbzku. :-):-):-)

J. Ganaur 8.12.2022 19:47

Jestli budou tlačit "na pilu", tak se EU rozpadne!Já bych na to vsadil...:-/

J. Černý 8.12.2022 19:59

Proč si to nechtějí postavit doma. Zelení by je s tím vyhnali. Tak proto. Blbecek Sikela jim tu důležitost žere i s navijákem.

P. Vandas 8.12.2022 18:49

S tím neposkvrněným početím Ježíše Krista je to složitější. Aby Ježíš mohl být uznán za Mesiáše, který byl předpovězen proroky, tak se musel prokázat atributy, které Jeho božský původ dokazují. Tak například, že musí pocházet z domu Davidova. Ale atribut Neposkvrněného početí je volně převzat z Persie a to ze Zarathustrova Zoroastrizmu, který předcházel křesťanství, kde atribut zrození z panny je pro Spasitele , který přijíti má. Též je odtud převzat popis zrození, kde budou nebeská znamení a příchod Králů k nemluvňátku aby se mu poklonili. :-):-):-)

R. Toman 8.12.2022 18:54

Tak, a židé JK za mesiáše nepovažují. Čekají na nějakého nového, neotřelého.

P. Vandas 8.12.2022 19:02

Jistě, ale nejsou sami. Němci například jsou také v očekávání. Poprvé se to nějak nepovedlo. :-):-):-)

R. Toman 8.12.2022 19:14

:-)

I. Semrád 8.12.2022 19:19

Rusové už mají třetího.

Za sto let.

R. Toman 8.12.2022 19:24

No jo, stále hledají toho pravého. Falešných mesiášů je všude dost.

I. Semrád 8.12.2022 19:30

Nepochybně.

Ale ti zmínění to "někam" dotáhli a měli/mají zatracený, až likvidační vliv na životy mnoha jiných lidí.

R. Toman 8.12.2022 19:37

Co s tím naděláte, takových už v dějinách bylo a bohužel asi i bude.

P. Spáčil 8.12.2022 19:27

Jo, nějakého nového, co se nezakecá. :-P

J. Anděl 8.12.2022 19:04

Víra ani nevíra v neposkvrněné početí dům nepostaví, radost a štěstí nepřinese a umírání v míru a pokoji a beze strachu taky ne.

Tím mi to připadá jako to poslední, co by mělo smysl řešit. A přitom to jsou právě takovéhle věci, kvůli kterým vzniká nejvíc rozporů.

P. Vandas 8.12.2022 19:09

Zdá se, že abstraktní víra v Boha je bytostná potřeba člověka od samého počátku civilizace, pokud ta víra není nakonec sama tou civilizací. Bozi se jenom mění v čase a místě. :-):-):-)

J. Anděl 8.12.2022 19:14

No, to já nezpochybňuju a abstraktní víra mi smysl dává. Spíš mi nedávají smysl ty velice konkrétní atributy a vlastnosti. Čím konkrétnější a detailnější, tím spíš je považuji za pokus o vytvoření konfliktu.

A co se Ježíše týče, žádné z jeho podobenství mi nepřipadá slabší nebo silnější v závislosti na tom, zda byl počat duchem svatým nebo tatínkem.

P. Vandas 8.12.2022 19:20

Ale ani má víra v Krista by se nezhroutila, kdybych zjistil, že byl počat jako jiní a nebo , že měl manželku a potomky. Jenomže tín by pro mnoho věřících ztratil onu aureolu transcendentna a možná by se potom nestal středobodem mé civilizace. :-):-):-)

J. Anděl 8.12.2022 19:27

Možná.

Ty to však nezjistíš, já to taky nezjistím, nezjistí to ani přívrženci té myšlenky, ani její odpůrci, nelze to nijak ověřit, prostě si to tak je součástí nějakého tradičního pohledu. Není mým cílem to zpochybnit a tvrdit, že to tak nebylo. Nevím.

Naopak přínos určitých životních postojů, jednání, charakterových vlastností, víry, modlitby atd. si ověřit lze a jsou přínosné napříč náboženstvími, bez ohledu na to, jaký názor mají na to neposkvrněné početí.

M. Mařák 8.12.2022 19:16

Dovolím si nesouhlasit, Pavle, Bůh je jen jeden (ten hlavní, stvořitel) a je společný úplně pro všechna náboženství.

P. Vandas 8.12.2022 19:28

Blbost. Každá civilizace má svého Boha. Společný je jen hen ten vesmír. :-):-):-)

M. Mařák 8.12.2022 19:30

To jsou jen jiná slova, princip je stejný pro všechny. Tedy kromě současné civilizace, jejíž Bůh je GreenDeal.

P. Vandas 8.12.2022 19:37

Že je Green Deal náboženství je naprosto jasné. Stejně, jako komunismus. :-):-):-)

J. Franke 8.12.2022 19:10

Kontrasignuji.

P. Vandas 8.12.2022 19:11

A mýlíš se i ve výroku, že víra v neposkvrněné početí dům nepostaví. Postaví! Statisíce nádherných chrámů na oslavu této víry jsou důkazem. :-):-):-)

J. Anděl 8.12.2022 19:16

Specificky víra v konkrétní metodu početí Ježíše? To se mi pořád nezdá.

I. Semrád 8.12.2022 19:24

Věřící lidé žijí déle. Viz

https://www.magazinzdravi.cz/verici-lide-ziji-dele

Aspoň podle tohohlenctoho článku.

Konkrétní metoda početí Ježíše může být součástí víry, nikoli však jejím pilířem, řekl bych ;-)

J. Anděl 8.12.2022 19:36

Souhlasím.

Nemyslím si ale, že to je specificky víra v neposkvrněné početí, co dělá ten rozdíl v délce věku. Což je to, co píšu. Že by se kolem akceptace či neakceptace této části věrouky točila otázka spásy, poznání či třeba té délevěkosti.

I. Semrád 8.12.2022 19:43

Ona je otázka, jestli se tomu dá věřit (větší víra v nějaké, již "osvědčené" symboly či legendy - delší život). Ale třeba ano, jistou logiku to má.

Jinak samozřejmě, viz poslední odstavec předchozího komentáře, neposkvrněné početí je kost pro ateisty :-)

J. Anděl 8.12.2022 19:59

OK, formulace kosti pro ateisty mě nikdy nenapadla a líbí se mi.

Ale sám někde v té změti příspěvků kolem píšu něco v tom smyslu, že čím víc je nějaký náboženský obraz konkrétní, tím spíš mi připadá jako lidský pokus o konflikt. Není to nakonec totéž, co píšeš ty?

K tomu, jestli se tomu "dá věřit" - já nemám problém tomu věřit.

Nepovažuji to za nemožné a tím vyloučené, jen za méně pravděpodobné, než že by šlo o přenesený a v čase ztracený pravý význam toho, co znamená "neposkvrněný" a "počatý duchem svatým". Nicméně to je racionální Jindra. Existuje i ten iracionální, pocitový, a ten s tou představou neposkvrněného početí žádný problém nemá, nemá žádný problém s nakrmením pěti tisíců pár rybami, nemá problém s chozením po vodě, nebo s keři, vrhajícími se z útesu.

Koneckonců, Bůh je Veliký.

:-)

I. Semrád 8.12.2022 20:13

"Dá věřit": měl jsem na mysli tu dlouhověkost v souvislosti s vírou, nikoli neposkvrněné početí :-)

Evidentně Tě víc zajímá to druhé, ale tomu ani já nemám problém věřit, páč zázrak prostě může výjimečně a jedinečně nastat. Proč by nemohl?

Teoreticky(!), v myšlenkové rovině, s tím nemám žádný problém. Prakticky jsem se dosud s žádným zázrakem nesetkal, bodejť, když je to tak výjimečná a jedinečná událost. A těch několik, se kterými jsem se jakoby setkal, nebyly ve skutečnosti zázraky, jak se ukázalo;-)

J. Anděl 8.12.2022 20:22

Taky jsem žádný prokazatelný nezažil, respektive si toho nejsem vědom. Ale to bychom si museli říct, co je to vlastně zázrak, ale to si už musím nechat na jindy :).