Neviditelný pes

Nápad za všechny peníze

24.12.2008

Činnost je to takřka bohulibá, vždyť řadě z nás se nelíbí vnucované, „cizácké“ symboly Vánoc, ať už jsou odkudkoliv. Dědu Mráze nám dostatečně zošklivili komunisté (čestnou výjimkou je Mrazík, těšící se popularitě dodnes), Santa Claus k nám vtrhl až příliš neurvale a dryáčnicky, ve městech už není pomalu jediný obchod, kde by na nás neútočil vousatý chlap s červeným kulichem a o jeho figuríny zakopáváme na každém kroku.

Oběma symboly, jak tím východním, tak záhy nato i tím západním, je přinejmenším část naší veřejnosti přesycena, na oba jsme začali být alergičtí. A tak není divu, že akce Zachraňte Ježíška vyvolala příznivou odezvu. Jak už to tak ale bývá, nikdo dál nepátral. Nikdo se kupříkladu nepozastavil nad tím, že e-mailové adresy šesti „mladých milovníků Vánoc a tradic“, jak se tvůrci projektu sami nazývají, mají stejné, očividně komerční domény. Nikdo se pak na uvedenou adresu nepodíval, a pokud ano, nezmínil se o tom. Na tomto webu totiž sídlí jedna malá PR firma, která vznikla před pěti měsíci a jejíž vedení, ba téměř celé osazenstvo tvoří právě oněch šest zachránců Ježíška.

Jméno agentury ani odkaz na její domovské stránky na stránkách zachraňujících Ježíška nenajdeme. To ostatně není účel, protože firmě stačí, že může budoucím klientům ukázat, jak tito mladí kreativci dokáží vymyslet a realizovat celostátní kampaň s vynaložením minima finančních prostředků. Kampaň, o níž referují všechna média, komentátoři o ní píší a hloubají nad pohádkovými protagonisty a jejich historií, ba i ministr bez portfeje se k tomu nachomýtne a vážně hovoří do kamery. Zkrátka, kam se hrabou nějací falešní sobi.

To je pravý účel celé akce na záchranu Ježíška – firma se dnes může potenciálnímu zákazníkovi pochlubit, že „záchrana Ježíška“ byla její akcí – a hleďte, jaký měla dopad, ví o ní každý! A skoro zadarmo! Takových nápadů máme plná šuplata, dodají pak skromně, takže klient už na nic nečeká a nabízené služby vezme. A dobře zaplatí, pochopitelně.

Nic naplat, k takové šikovnosti a chytrému nápadu nelze než pogratulovat a popřát hodně úspěchů v další práci. Mají-li „mladí kreativci“ víc takových myšlenek, o svou budoucnost se bát nemusí.



zpět na článek