Nápad, jak porazit Babiše ve volbách
Není to nápad s jistotou stoprocentního výsledku. Málokterý nápad ale vede ke stoprocentně pozitivnímu výsledku. Některé nápady naopak fungují se stoprocentní pravděpodobností neúspěchu. K nim patří zdanění telefonů a zatížení firem pod záminkou vylepšení finanční situace veřejnoprávních médií. Už jsem se tu podivoval nad autorstvím projektu a nezbývá než citovat ze Švejka „pane vachmajstr, voni jsou hlava‟. Ale zdůrazňuji, toto NENÍ ten nápad, jak Babiše porazit, je to jeho pravý opak, je to nápad negativní.
Ten pozitivní je jednoduchý.
Andrej Babiš nejenže chce zrušit televizní a rozhlasové poplatky, natož aby souhlasil s jejich zvýšením (mimochodem, zvýšení je nutné, po patnácti letech nezbytné). Babiš navrhuje obě veřejnoprávní instituce sloučit, ČT a ČRo spojit, aby z nich byla jedna instituce „jako BBC‟.
Jak Česká televize, tak Český rozhlas jsou zavedené, oblíbené a masově sledované kulturní instituce, s velkou tradicí, u rozhlasu staletou. Diváci mají svoji „televizi‟ rádi, posluchači svůj rozhlas taky. Televize přinejmenším drží krok s komerční Novou a Primou, přestože ji hendikepuje mnoho nezáživných povinností předepsaných zákonem a dalšími direktivami. Naprosto to nejsou nějaké chřadnoucí pozůstatky starých dob. Výzkumy ukazují, že jádro diváctva a posluchačstva je spíš mezi staršími lidmi, tedy oslovují tu vrstvu společnosti, která spíše volí ANO než strany dnešní vládní koalice. Sloučení znamená faktické zrušení obou institucí. Někdy jindy se k tématu můžeme vrátit, nicméně stačí špetka inteligence kapacity akvarijní rybičky ke zjištění, že tak komplexní organismy, jako je ČT a ČRo, jednoduše „sloučit‟ nelze. Už proto, že v cestě stojí neřešitelná debata o povaze „média veřejné služby“, která se vede a nevede už pětatřicet let. Lze je jenom zrušit a pak vytvořit něco jiného, pobavme se někdy, s jakým pravděpodobným výsledkem.
Teď se ale bavíme o volbách a o tom jak v nich porazit Babiše. Naskýtá se příležitost jít cestou Tomia Okamury a vylepit billboardy s lapidárním poselstvím, které pochopí každý, koho se týká.
Poselství je v tomto případě jednoduché:
BABIŠ VÁM CHCE ZRUŠIT TELEVIZI
Nechtějte po mně náměty na vizuál, vymýšlet všechno nebudu, tím méně zadarmo. Kdybyste chtěli přitvrdit a opravdu si přejete vyhrát volby, tak pište SLOVÁK BABIŠ VÁM CHCE ZRUŠIT ČESKOU TELEVIZI. Možná, že ho to úplně na kolena nesrazí. Náskok má ANO velký, a nedávný viditelný obrat SPOLU k realismu přichází pozdě. Každopádně to ale bude fungovat líp než billboard Babiše s namalovanou ruskou vlajkou na ksichtu. Té skupině obyvatel, kterou chcete přemluvit, aby volila vás a ne Babiše, Rusko a jeho vlajka mohou být ukradené. Zato Českou televizi a Český rozhlas mají rádi, koukají na ně a poslouchají od dětství, jsou zvyklí.
A Babiš jim to teď chce vzít.
Ovšem politici, kteří chtějí ve volebním roce zvýšit poplatky a zdanit telefony nemají IQ dostatečně kapacitní, aby to pochopili.