28.1.2022 | Svátek má Otýlie


Diskuse k článku

Mračno na obzoru

Za nulového mediálního zájmu prošel návrh Evropské komise přestat do roku 2035 s výrobou automobilů se spalovacím motorem. Je to reakce podobná postoji oněch známých tří opiček, jedna si zakrývá oči, druhá pusu a třetí uši.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Sorge 16.7.2021 8:26

... sedláři, kočárníci a na ně navázané profese se uplatnili v průmyslu ... např. automobilovém ...

R. Tesařík 16.7.2021 8:25

Bobe, srovnáváte přirozený technický vývoj s jurodivým plánováním.

P. Černý 16.7.2021 8:25

Proč je jen jedna z otázek. Jsou i další. Například kdo anebo jak.

R. John 16.7.2021 8:24

To nebyl vtípek, ale fakt.... pamatuji se na to dobře... vše zdražili, ale zlevnili lokomotivy, bubny a varhany... lze dohledat v tehdejším tisku....

V. Zadák 16.7.2021 8:24

Automobily vybavené elektromotory s elektronickou komutací žádnou převodovku nevyžadují. Rovněž tak střídavé motory napájené z invertorů. Elektroauta při brždění nebo jízdě z kopce rekuperují.

Co se týká baterií, tak elektrochemie jistě ještě neřekla poslední slovo. Byly doby kdy si nikdo nedovedl představit jiný akumulátor než olověný.

Elektrizaci automobilů a priori nezavrhuji.

I. Kellner 16.7.2021 8:24

Přeci to nevyhazovali do luftu pronic zanic.

P. Černý 16.7.2021 8:23

Co se mě týče, budu samozřejmě rád, pokud to tak zůstane.

Otázka, zda ještě někoho zajímá, co tvrdí pan Koudelka, se ovšem nabízí i bez mého přičinění.

R. John 16.7.2021 8:22

Máte naprostou pravdu... těch sedlářů, kočárníků a na ně navázané profese šly do háje spolu s koňma a kočíma...to byly krásné časy panečku... voni ludisté věděli moc dobře, co a proč dělají.... vizionáři... se nebojím říci...

V. Kuhaj 16.7.2021 8:21

Jak jsem včera ve zprávách (ovšemže na ČT) zaznamenal, kvůli zdražení energií netřeba zoufat. EU peníze přerozdělí, každý stát dostane na ekologii a pro sociálně slabší. Takže z kapes nám vytáhnou prachy na tohle! Co se týká ČR, "sociálně slabší" mají nejvíc služeb a dávek v historii, a ekologismus se mi příčí ze své ideologické, donucovací podstaty.

Za komunistů se říkal vtípek, že zdražení masa a potravin bylo kompenzováno zlevněním lokomotiv. Nějak jsme dovtipkovali.

J. Ptáček 16.7.2021 8:19

Ano, velmi zajímavý rozhovor. Všem doporučuji.

S. Lazárek 16.7.2021 8:19

Koudelka tvrdí, že jí podloženou má, o vaší investigaci BIS zjevně nic neví.

R. Tesařík 16.7.2021 8:19

Takhle argumentovali komouši..co vy mladý pořád chcete?.....Za první republiky byl hlad.. Nepamatujete , Bobe?

L. Beneš 16.7.2021 8:19

Nejen vlády jednotlivých zemí v EU, i vedoucí špičky této organizace se "nějak" střídají a jistě budou rády užívat benefitů z těchto funkcí vyplývajících i nadále. Nyní však všichni, kdo nejsou slepí, vidí následky rozmarů počasí, které řádily nejen na jižní Moravě, ale nejnověji také na západě Německa, v Rakousku či v Belgii. Dopady na hospodářství nejen takto postižených států lze srovnat jen se škodami způsobenými válečnými událostmi. Obzvláště v tom tak zeleném Německu. Jejich odstraňování přinutí politické špičky k revizi bláznivého tempa zavádění projektů, jako je totální elektromobilita, protože peníze budou zapotřebí na odstranění právě těchto škod. Takže klid a nohy do ledu.

I. Kellner 16.7.2021 8:18

Jasně, Tesly dělá Muska na koleně.

P. Černý 16.7.2021 8:17

Jak si mám vyložit slova o nenávistné ideologicky motivované kampaní proti jaderné energetice?

Která ideologie se oficiálně vymezuje proti jaderným technologiím?

Není to jako u nás s těmi Vrbeticemi, kdy jsme evidentně rozjeli zcela nepodloženou aféru, která mimo jiné s největší pravděpodobností zhatila šanci na dostavbu JE Dukovany?

Nezaměňujeme ideologii za něco zcela jiného? Například za korupci, vydíratelnost nebo dokonce nepokryté kolaborantství některých politiků?

J. Ptáček 16.7.2021 8:16

Astone, pořád prosazuješ názor, že idea tzv. zeleného šílenství je doménou zeleného třeštění pošetilců jako je Gréta a jí podobní. Jenže pravda je někde jinde. Elektromobilitu rázně prosazuje VW i Škodovka, stejně jako většina ostatních světových výrobců a světe div se, největším výrobcem elektromobilů je Čína. Podobně energetiku z obnovitelných zdrojů buduje náš energetický gigant ČEZ, bez ohledu na názory strany zelených. A že jsou elektromobily drahé? Auta se spalovacími motory byly zpočátku také jen pro smetánku, než Ford zavedl jejich sériovou výrobu a mohli si je kopit i Fordovi dělníci. Když budeme jen lkát nad tím co se ve světě děje, tak jen opět budeme zoufale zaostávat, jako v případě výstavby dálnic či rychlovlaků. Naše nářky nad "bouráním minulého světa" celkem nikoho nezajímají. Dle hesla: Psi štěkají ale karavana táhne dál.

Z. Ukolébavka 16.7.2021 8:15

Vidíte, dost tady chybí Jiránkovy a Renčínovy vtipy.

R. Tesařík 16.7.2021 8:13

To je vtipné jako BaPe.

R. Nešpůrek 16.7.2021 8:13

Dnes mně Aston mluví přímo z duše. A ještě bych ho doplnil, že by to byla nejen likvidace automobilového průmyslu, ale i likvidace firem, které jsou na automobilismus navázány. Jenom kolik součástí má motor a převodovka. Vyprojektovat je (školy, studenti), materiál (těžba, recyklace), na něčem se to musí vyrobit (zase školy, studenti), omezení výroby těchto strojů atd.

Bude to velký zásah do fungování společnosti zvané EU. A bohužel, hlavní silou v tomto "dobrodružství" jsou zase Němci...Rv

V. Kuhaj 16.7.2021 8:13

;-)R^

V. Kuhaj 16.7.2021 8:12

Babiš naštěstí - a k mému mírnému údivu - rozhodně Bruselu jakoukoli pitomost, kvóty například, nebo ostouzení Maďarska, rozhodně neodkýval.

J. Anděl 16.7.2021 8:11

No, možná máš ve svém sarkasmu pravdu. Jí asi moc nezajímá názor nějakého bílého rednecka ze střední Evropy, není-li to green cis ally nebo houba.

R. Tesařík 16.7.2021 8:10

Co to?

R. John 16.7.2021 8:08

Já tě lituji.... ty musíš v té EU strašně trpět... co tě to postihlo za neštěstí... po krásném svobodném socialismu jsi upadl do bruselských okovů.... mám o tebe strach... abys neudělal ze zoufalství nějakou nepředloženost...

F. Kusák 16.7.2021 8:05

Že lidstvo musí změnit své chování, je nesporné. Ale někteří si myslí, že se to dá nařizovat represí, zákony a regulací. Omezit extenzivní růst je nutnost a týká se to jak růstu populace tak třeba energie. Koneckonců děje se to už delší dobu, žádné novum.

Není možné, aby všichni měli všechno. Auto představovalo svobodu, nezávislost, "dlouhou, bílou, přerušovanou čáru". Dnes se cítím svobodněji, když jdu pěšky.

S. Lazárek 16.7.2021 8:04

Specielně pro pana Mílu Zadáka, před revolucí se do lidí strkaly dráty vyráběné v podniku Dita Tábor, protože originální vodiče na našem trhu tehdy nebyly a diagnostické katetry si doktoři po večerech upravovali doma nad kahanem ze stejného důvodu. O stentech a podobných věcech si člověk v ČSSR v mohl nechat jen zdát. Moje máma mi na alergii sháněla švýcarský Tavegyl, který měl tehdy cenu zlata. České zdravotnictví bylo každopádně na dobré úrovni ale bolševikovi navzdory nikoliv díky němu. A že se koncem 80. let v mnohých špitálech vyvolávaly RTG snímky ručně mi v pozdějších rozhovorech mí kolegové nevěřili:-)

R. John 16.7.2021 8:03

To je ale liška mazaná... ten Vobr -Dudík- Rozsévač...vyhrožuje EU, že jak nepřitlačej prachy, odejde z EU a důsledky ať si připíšou na své konto... Merkelová když se to dozvěděla, dala se do pláče a lomí zoufale rukama... že to by prej EU nepřežila.....

V. Novák 16.7.2021 8:02

Člověk jako druh se chová stejně jako všechny ostatní druhy - tedy zabírá co nejvíc ekologických nik, které obsadit a využít dokáže. Jenomže člověk to umí lépe než všechny ostatní druhy.

J. Kejkrt 16.7.2021 8:00

Jestli vydržím tam, kde jsem teď, tak si to tu v pohodě zadejchám. :-)

V. Novák 16.7.2021 7:59

Těžkou baterii nahradíte u vodíku těžkou tlakovou nádobou. U výroby umělého benzínu z CO2 musíte vychytat z atmosféry cosi, co tam je v menší koncentraci než 500 ppm, tedy 0.5 promile, tedy 0.05%, tedy 0.0005. V obou případech nejde o zdroj energie, ale jen o akumulátor - tedy musíte vložit více energie než posléze získáte. Ne že by se akumulátor nehodil.

Ruské reaktory VVER 1200 a navazující zařízení jsou vyráběny sériově a elektrárny založené na nich nejsou drahé unikáty. První blok v Běloruské AE Astravec se budoval 7 let a další blok se staví. Probíhá stavba 4 stejných bloků v tureckém Akkuyu, 2 bloků v bangladéšském Rooppuru, pokračuje stavba v íránském Búšehru, v Indii, v Číně...

Prodlužovány a prodražovány jsou stavby Westinghousu nebo EdF/Areva.