24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

Kde jsme

Ekonom Tomáš Sedláček psal – četl jsem v iHned –, že se hrneme do země nikoho, mezi Ukrajinu a Bělorusko. Není sám, kdo vynáší podobné soudy. Na stejné rétorice staví své uvažování kupříkladu Jiří Pehe. Dlužno ale podotknout, že Jiří Pehe nepřekračuje meze soudnosti, kdežto maxima Tomáše Sedláčka vyráží dech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 18.4.2017 8:54

Re: Naprostý souhlas s Astonem

Navíc už kontraproduktivní postoj. Kritizovaný se tím sám staví do situace Biľaka a Jakeše, pro něž byla jakákoli kritika normalizačního socialimu útokem na socialismus jako takový, samozřejmě "organizovaným ideově-diverzními centrálami" ze Západu.

V jedné knize, snad od M. Twaina se píše, že "občan, který nekritizuje chyby systému v němž žije, je neloajální občan. Je to de facto zrádce.". Ovšem M.Twain žil v demokracii, byť část života v otrokářské...

P. Hlosta 18.4.2017 8:53

Re: Tak nevím.

S vámi i vám podobnými, je to těžký. Nahodíte nálepku bez argumentace a druzí mají tu nálepku argumentečně vyvracet. Nekonečný boj s hloupostí! Vaší hloupostí, pochopitelně.

T. Hraj 18.4.2017 8:51

Re: Vidím to jinak

Pane Pivodo, zdá se, že kromě článků které obhajujete (Sedláček) nečtete ani ty které kritizujete (Neff).

"Sedláčkovi jde především o budoucí směřování Česka. Ondřej Neff do svého úvodníku ale zapletl Brexit, Lybii, Sýrii, Severní Koreu, atd. Jak to bezprostředně souvisí s budoucím směřováním Česka?" Tak, že jsou to jsou všechno selhání zahraniční politiky (nejen) EU, která je dle Sedláčka vyspělejším regionem s méně ukrajinsko-bělorskými manýry. To ale O. Neff v článku vysvětluje.

M. Valenta 18.4.2017 8:48

Re: Tak nevím.

Aston nevidí, že jsme si zvolili prezidenta s evidentní nákloností k nedemokratickým režimům, bývalého prezidenta s neskrývanou nenávistí k Západu, jehož jediným cílem je rozbít EU, oligarchu šéfem nejsilnější partaje, parlament a senát napěchovaný komunisty či týpky jako je Veleba a tu demontáž demokracií kolem nás? Třeba to nebude tak horké, ale také to může jít dost rychle.

V. Novák 18.4.2017 8:48

Re: Aston píše : " Když teď ruský ministr zahraničí

Vždyť lžete, člověče!

A navíc blbě lžete!

Rusko vetovalo návrh rezoluce, který BEZ VYŠETŘOVÁNÍ odsoudil syrskou armádu - vyšetření celého incidentu Rusko naopak požaduje. Jemže to se Západu nehodí - stejně jako se nehodilo vyšetření těch dřívějších incidentů s plynem v Sýrii, stejně jako se nehodilo skutečné vyšetření "granátu na sarajevském tržišti", jako se nehodilo nezávislé vyšetření "maskaru v Račaku" a dalších a dalších "přepadení vysílačky v Gleiwitz"...

M. Prokop 18.4.2017 8:47

Re: Čechocentrismus je sviňa

"Toho věcného komentáře prakticky každého mého nevěcného příspěvku".

:-P

P. Hlosta 18.4.2017 8:46

Re: Vidím to jinak

Není ekonom jako ekonom, stejně není lékař jako lékař. Sedláček je hlavně pro veřejnost publikující, tedy do politiky dělající. Z něj vítr fouká tím "správným směrem", kam to vidí jistá část společnosti na likvidaci původní vize o EU pracující. Patrně máte jinou, než původní vizi o postupné tvorbě EU, jako společnosti suverénních států.

V zásadě jsou vize o EU dvě. Jedna o superstátu Evropy a druhá o vzájemně rovnocenném společenství států Evropy. Z překotné integrace co největšího množství států do EU se vyvinula několikarychlostní společná prostora, plná problémů překrytých jakousi vizí o multikulturalismu, který je Evropě smrtelný.

J. Franke 18.4.2017 8:45

Dobré ráno z polojasné Svobodné Republiky Králický Sněžník

Pana Sedláčka, co o něm píše Aston, neznám, ale znám několik jiných Sedláčků a ti se na svět dívají poněkud jinak. Ani já nevidím náš svět na Ukrajině či v Bělorusku, protože na rozdíl od obyvatel těchto států se máme jako prasata v žitě a podle mého tam vůbec nesměřujeme.

Korea? Tady je každá rada drahá... Tak aspoň jeden fór...

Jižní Korejec se ptá severního: "Jak se máš v té Severní Korei?" a severní Korejec odpovídá: "Nemůžu si stěžovat..."

M. Prokop 18.4.2017 8:44

Re: Vidím to jinak

Tvůrčí ruka má prostor tam, kde se do ní stát a nadstát nesere. Což bylo jakž takž možné v době privatizace, ale je skoro nemožné teď.

V. Novák 18.4.2017 8:43

Re: Směřujeme k rozvratu

Zrušena budou turistická víza pro Ukrajince.

Pracovních víz se to netýká, snad se mají mírně omezit byrokratické překážky při jejich zaměstnávání - ale to už musí mít dlouhodobá pracovní víza.

Na Ukrajině není mnoho lidí, kteří by si mohli dovolit jen tak courat a turistit po světě nebo aspoň EU.

P. Rajman 18.4.2017 8:39

Re: Čechocentrismus je sviňa

Už toho nechte. Toho nevěcného komentáře prakticky každého mého příspěvku.

P. Hlosta 18.4.2017 8:39

Re: Aston se rozhořčil

Rozdíl mezi vámi a těmi o kterých nesete řeč, je podstatný. Rozporné pohledy na vedení EU je součástí demokratického myšlení. Demokraticky se kriticky vyjadřujeme dost, jako větší část společnosti. V ekonomicky odborné části jsme kritici dost mizerní, ale v otázce multikulturalismu, jako náboženské politiky, jsme naprosto v právu kriticky se vyjádřit a vidět hlavouny EU jako velmi špatné, až naprosto neúnosné a proto potřebné je z EU vedení odstranit.

Vám se to líbit nemusí. To je demokratické myslím dost. Hlavouni EU by ovšem už dávno měli jít do háje zelenýho, pro všeobecnou kritiku jejich tzv. práce. Výsledky té jejich práce pro občany EU jsou tristní, víc než pro právě občany EU nebezpečně ničivé!

M. Pivoda 18.4.2017 8:37

Vidím to jinak

Kritizovaný článek ekonoma Sedláčka jsem sice nečetl (čtu více v angličtině než v češtině), ale Sedláčkovi jde především o budoucí směřování Česka. Ondřej Neff do svého úvodníku ale zapletl Brexit, Lybii, Sýrii, Severní Koreu, atd. Jak to bezprostředně souvisí s budoucím směřováním Česka?

Ondřej Neff musí mít v hlavě pěkný guláš. Nemá prognostické schopnosti sci-fi spisovatele - o čemž svědčí i jeho před cca týdnem zveřejněný článek, kde zpochybńuje schopnost předvídání. A jeho Neviditelný pes sice očas zaštěká, ale to není na nebezpečného zločince, nýbrž jen na domácím dvoře kolem něj pobíhající drůbež.

Už mi nezbývá mnoho prostoru v tomto diskusním příspěvku, takže jen stručně k současnému stavu ekonomiky, ke kterému se asi především vyjadřuje ekonom Sedláček. Na rozdíl od Neffa si nemyslím, že o české ekonomické transformaci se budou psát tlusté knihy. Očekávám spíše následné stručné zhodnocení: Češi vsadili na Neviditelnou ruku, ale zapoměli na Tvůrčí ruku. Neviditelná ruka sice opět úspěšně rozdělila společnost na chudé a bohaté, ale (v rámci vzniklé české montovny) nevytvořila novou přidanou hodnotu (tolik potřebnou zejména v technologické době, ve které žijeme).

Neff k Sedláčkovi: "... Opravdu nechápu, jak někdo může s vážnou tváří něco takového napsat a poslat do novin, aby mu to tam otiskli...." Hm. Já mám v tomto případě spíše pochybnosti o Ondřeji Neffovi.

P. Rajman 18.4.2017 8:37

Re: Čechocentrismus je sviňa

To není nadávka, té jsem užil níž. To je diagnoza, v dnešním astonově příspěvku mnohonásobně doložitelná.

P. Maleček 18.4.2017 8:37

Re:

No většina neziskovek nepřikazuje, ale fyzicky koná v prospěch státem zanedbávaných či rodinami, často přes veškeré úsilí i díky nekonání státu nezvládaných.

Ono by stačilo u neziskovek finančně podpořit jen jejich fyzické konkrétní konání. A utnout podporu toho co jen přes mediální či vzdělávací kampaně poučuje, vnucuje či dokonce rozkazuje. A byl by v tu ránu pokoj.

R. Sorge 18.4.2017 8:36

Re: Aston se rozhořčil

EU není zárukou míru v Evropě. Zárukou míru v Evropě je NATO v čele s USA.

V jaké cestě a jakých bojujících armád budeme ? Naprostý blábol.

M. Prokop 18.4.2017 8:36

Re: Čechocentrismus je sviňa

Takhle se mýlíte, tradičně, hlavně vy.

B. Hudzieczek 18.4.2017 8:36

Re: A odkaz na Sedláčkův článek by nebyl?

aha, už to asi mám:

http://archiv.ihned.cz/c1-65695840-cesko-vahavy-a-liknavy-spojenec

M. Prokop 18.4.2017 8:35

".. je stále zárukou míru i obchodu s minimálními omezeními"

I vy žertéři, takhle po ránu. :-P

B. Hudzieczek 18.4.2017 8:33

A odkaz na Sedláčkův článek by nebyl?

Jak googlím, tak googlím, ale vygooglit nedokáži...

P. Hlosta 18.4.2017 8:30

Re: Čechocentrismus je sviňa

Dle nadávky na konci je ve vás dostatečná stopy převýchovy člověka v socialismu. Budete ještě dlouho psychicky trpět, protože většina občanů nebude podle vašeho gusta dostatečně převychovyná. Jedině že by nám zavládl nějaký Kim, to byste měl naději na uplatnění! ;-))

P. Hlosta 18.4.2017 8:27

Re: O tom "bordelu" většina lidí ví

Po Sametu jsem se houby staral o mezinárodní politiku a hleděl jsem se uživit i třeba tvrdou fyzickou prací, protože v kšeftu jsem byl nýmand oproti chytrákům. Podařilo se a jsem spokojený s vývojem od socialismu pryč. Akorát furt to není to pravý ořechový.

Spokojený Státy vám nejsou vhod za hegemona? Tak to máte fakt blbý, protože lepšího stejně nejde sehnat ve světě! ;-))

S. Stoklásek 18.4.2017 8:25

Aston zapomněl

zmínit postupný rozvrat justice a běsnění právně-pozitivistického výkladu práva a právně exekutorských mafií. Justice se úplně utrhla ze řetězu, nemluvně na tom, že každý rozsudek se dnes u nás dá koupit. V tomto směru máme na Ukrajinu nakročeno, neboť rychlé a předvídatelné právo je základem ekonomické prosperity.

Mohlo by to znít jako klišé, ale pokud u soudu ověřený dodací list ještě není důvod k uznání pohledávky, tak něco je špatně.

I. Mertl 18.4.2017 8:24

Aston se rozhořčil

ale pravdu na rozdíl od těch, které tak vášnivě kritizuje, nemá. Jakkoli se celý svět zdá podivným (mimochodem, kdy nezdál?), tak politický myšlení v Česku jde od deseti k pěti. I když se máme tak, jako nikdy, tak stále více ztrácíme pocit příslušnosti k západní, evropské civilizaci a stále více hledáme vinu za vlastní nedostatečnost na západě. I když EU koná pomalu a nesystematicky - jak jinak, když do jejího aparátu členské státy posílají lidi, které doma nepotřebují nebo kterých se chtějí zbavit - je stále zárukou míru i obchodu s minimálními omezeními. Když se od tohoto, třeba v detailech podivného, kolosu oddělíme, budeme sami, desetimiliónový státeček v potenciální cestě bojujících armád, tj. skutečně v pozici oněch států na okraji Evropy. Nacionalismus v Evropě od poloviny 19. století, kdy vznikl, vedl vždy spolehlivě k válce. A kroutíme-li hlavou nad kvalitou unijních papalášů, zamysleme se nad kvalitou našich. Co máme doma za kvalitu? Poťouchlého senilního lháře na Hradě a STBáckého oligarchu na nezadržitelné cestě k totálnímu ovládnutí státu! Kdepak to mají, kritici EU?

P. Hlosta 18.4.2017 8:23

Re: Sedláček je ukecaný magor.

No, není to tak hrozný to srovnat to se Zemanem a "Burešem". Kritičtí k nim jsme myslím dost. Kdo k nim je nekryticky namyšlený, to jsou právě ti, co ty dva dostali k moci. Která mimichodem není až tak vysoká. Je třeba si vždy uvědomovat, co udělá ta která hloupá řeč u voličů. Zeman i "Bureš" si to jsou schopni uvědomovat okamžitě i ze startu a nemusí si dělat sáhodlouhé rozbory o myšlení občanů. To se nedá říct o jejich oponentech. Ti jsou prakticky odpovědní za výsledek jak přímé volby prezisdenta, tak poptávky po jakémkoliv hnutí, tedy i miliardářského ANO.

Rozhodně to není s občany státu až taková patálie. ;-))

P. Rajman 18.4.2017 8:23

Čechocentrismus je sviňa

Vzniká při něm dojem, že se Západ rozpadá a Východ (v čele s Kremlem), protože se stává jediným moudrým a poravedlivým, posiluje. Takhle se mýlili levicoví intelektuálové první republiky (bolševická úchylka) a takhle se mýlí dnes lidé jako Ondřej Neff (nacionál šovinistická deviace).

M. Prokop 18.4.2017 8:22

Re: Směřujeme k rozvratu

To možná směřujeme, ale z úplně jiných důvodů.

Nebudou TURISTICKÁ viza pro Ukrajince. Ukrajinské dělníky potřebujeme, jsou ochotni, na rozdíl od některých Čechů a Moravanů, pracovat. V čemž jim usilovně a blbě brání Chovancovi chovanci.

V čem NATO neplní svůj účel?

V. Javora 18.4.2017 8:20

Myslíte, Astone?

Myslíte, Astone? A nebo jako obvykle? Kam nás tedy ta veskrze špatná cesta vede?

M. Prokop 18.4.2017 8:17

Re: O tom "bordelu" většina lidí ví

Jako spojenec USA si žiji rozhodně a podstatně lépe, než vazal Ruska (tehdy SSSR, ale to není podstatný rozdíl). Vy ne - proč?

K. Berka 18.4.2017 8:16

O tom "bordelu" většina lidí ví

Teď by stačilo jen pojmenovat a odsoudit ty, kteří ten "bordel" způsobili, ale my ne, my budeme hájit ty, kdo to všechno způsobil, protože jsou to přece naši spojenci.

Neštěstím je být nepřítelem USA, ještě větším neštěstím je být jeho spojenec!