20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

Jednání v Carbis Bay

Třídenní summit skupiny G7 v britském Carbis Bay vrcholil v neděli hádkou o převoz párků přes hranici mezi Irskem a Severním Irskem, tedy mezi Unií a Británií. Dodejme ještě, že jde o G8, původně G6 a že se do géčka počítá Francie, Itálie, Japonsko, Kanada, Německo, Spojené království, USA a taky Evropská unie, původně se sem řadilo i Rusko, ale kvůli Krymu je za dveřmi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Renjascu 14.6.2021 10:05

K věci opět nic , chování opět jako u řeznického psa, reakce na půl století starý příspěvek taky nesvědčí o schopnosti držet nit. Co vy s vaším vyjadřováním chcete budovat za společnost je mi záhadou. Vaše představa je zřejmě taková, že postačí vyměnit jedno čuně za jiné. Gratuluji.

M. Kolář 14.6.2021 7:20

Euro má nějak nízký kurz ? To jsou věci, toto.. ;-D

A. Renjascu 14.6.2021 7:51

Zcela určitě by byl kurz jiný, pokud by "zmizelo" jižní křídlo EU, které je ekonomicky dlouhodobě nemocné.

M. Němec 14.6.2021 7:02

Minarčík, tělo má jít do hrobu zhuntovaný.

Nebo vyždímaný.

Takže je vlastně všechno v richtyku.

F. Brabec 14.6.2021 6:03

Chyba hned v první větě - jedná se o převoz párků mezi Velkou Británií a Severním Irském, tedy v rámci UK.

E. Chrapek 14.6.2021 7:25

Když tam celnice nebude, tak tam ihned vzniknou obří spediční firmy, které budou zneužívat faktu, že dovezou do VB za nízké clo (nebo úplně bezcelně) a přes SE to již zcela bezcelně přetáhnou kamkoliv do EU.

Výsledkem bude krach mnoha firem v EU (které musí plnit drahá nařízení EU, od emisních povolenek, přes drahé zaměstnance, až po drahé ekonormy) a nejsou tedy bez celní ochrany konkurovat cenou třeba Číně.

R. Langer 14.6.2021 8:04

A v Anglii se to plnit nemusí? To jsou mi věci... 8-o

E. Chrapek 14.6.2021 11:55

Přes Anglii by to jenom prošlo (s minimálním clem). Např. ocel vyrobená v Indii (bez plnění drahých vstupů), dovezená do Anglie (třeba za 5% clo, které by zůstalo Anglii) převezeno BEZCELNĚ do "irské" EU a odtud kamkoliv na místo určení v EU (třeba do ČR, kde by české ocelárny nutně zkrachovaly).

M. Mařák 14.6.2021 5:23

Velká komunikační akce premiéra Johnsona, jež měla ukázat návrat Británie mezi globální světové mocnosti, se tak nějak nešťastně zasekla na anglickém párku a na tom, že se v plné nahotě ukázalo, jak je Británie pro své příští možné partnery nedůvěryhodná co se týče dodržování podepsaných smluv a dohod.

V. Mokrý 14.6.2021 5:38

O Británii se bát nemusíme.

Za to o ČR v EU - ano !

M. Mařák 14.6.2021 5:44

Vy jste volený představitel koho, za které voliče mluvíte?

ČR je ekonomicky připoutaná ke svému tradičnímu historickému a kulturnímu civilizačnímu partneru, tedy k Německu, o osud mé vlasti se také nebojím.

V. Mokrý 14.6.2021 5:59

No právě - všeho moc, škodí.

P. Spáčil 14.6.2021 6:03

Vaše starost o Gb je dojemná.

M. Mařák 14.6.2021 6:06

Zajímám se o zahraniční politiku, nic neobvyklého, řekl bych.

I. Polák 14.6.2021 8:16

Nežijete tady, netušíte nic o voličích. Ostatně ani podplacené agentury netuší. Či spíše tuší, ale zatloukají. Civilizační partner ....to je tedy novotvar. Ovšem chce to mít hodně krátkou paměť. Ale vymírání vám hraje do karet,

S. Sidlichovsky 14.6.2021 5:51

Podle posledního průzkumu gaullistického Le Millénaire think tank, Boris Johnson je pro Francouze oblíbený politik s 51 %, Emmanuel Macron je daleko vzadu s 33 % a současný pravděpodobný konzervativní prezidentský kandidát Xavier Bertrand dosáhl na 29 %.

M. Mařák 14.6.2021 5:54

A co já jako s tím, mám to na háku.

Navíc to nijak nezlepší nedůvěryhodný obraz současné Británie před světem.

J. Anděl 14.6.2021 6:55

"Před světem".

Nedovedu si představit, co by VB musela udělat, aby si zlepšila obraz před vámi. Snad spáchat rituální sebevraždu s omluvným dopisem, adresovaným do vašich rukou :-)

M. Mařák 14.6.2021 6:00

Jsem se podíval na ten thin tank, třetí cesta mezi Macronem a Le Pen pro francouzskou pravici, která by vrátila Francii do centra globálních světových mocností, no nevím...

:-)

P. Rajman 14.6.2021 5:17

Češi byli nejúspěšnější, dokud s Němci úzce spolupracovali (monarchie), žili z této podstaty (1.republika). Pak už to šlo z kopce.

V. Mokrý 14.6.2021 5:39

Že by až tak ,

M. Mařák 14.6.2021 5:46

Ano, přesně tak.

J. Anděl 14.6.2021 6:57

V tom případě to je dost vysoký kopec. Naštěstí :-)

J. Hrdlička 14.6.2021 5:45

Jasně, takový Baťa a další už jen žili z podstaty, nic nerozvíjeli, nic neinovovali, žádné fabriky už se za první republiky nestavěly.... Vaše patologická germanofilie má opačný efekt než zamýšlíte :-).

V. Mokrý 14.6.2021 6:00

[>-] R^

P. Jirkovský 14.6.2021 6:04

Baťa má bejt argument pro co nebo proti čemu? Píšete voloviny; kdybyste napsal, že Němci jsou nám odjakživa podřízení, protože Labe teče od nás k nim, bylo by to asi stejně "hodnotný". Prostě pitomost, a to patologická.

V. Mokrý 14.6.2021 6:19

Baťa je argument vlastenectví.

J. Hrdlička 14.6.2021 6:24

Baťa a další jsou argumenty proti tvrzení o žití z podstaty za první republiky. Napsal jsem to už prvně dost jasně.

Zkuste laskavě přemýšlet, než podlehnete neoddolatelnému puzení něco kváknout.

P. Jirkovský 14.6.2021 6:38

Zkusit to můžu, u vás je to jen drmolení pouček z VUMLu. A s tím se polemizovat sice smí, ale nedá.

J. Hrdlička 14.6.2021 6:49

No jasně, upozornit na Batovy úspěchy je určitě komunistické. Fakt bych nechtěl skončit jako vy, abych musel žvanit jedovatosti a urážky, jen abych něco za každou cenu plácnul a vyplnil tak svoji jinak pochmurnou existenci.