29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

Je tu někdo překvapený?

Těmito slovy komentoval Miroslav Kalousek páteční rozhodnutí státního zástupce zastavit trestní stíhání Andreje Babiše a jeho rodiny. Překvapení nemusí být pravidelní čtenáři mých glos. Přes tři roky tu vyslovuji podiv nad tím, jak se vleče vyšetřování účetnictví jedné hospody a jediné rozumné vysvětlení je v tom, že právní opora je slabá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Baron 14.9.2019 6:31

No , řekl bych že za tím je bývalé Sobotkovo vedení ČSSD.

P. Boublíková 14.9.2019 6:30

Jj, nejspíš se vyšetřování schválně táhlo 4 roky, než se stane Máňa ministryní. Vy jste na to kápl.

Ostatně i prezident to mohl stopnout kdykoliv. [>-]

J. Franke 14.9.2019 6:15

Dobré ráno ze spící Svobodné Republiky Králický Sněžník

Jsem překvapený a naskakaný, jelikož mi sebrali slůně.

Překvapení z neviňátka Bureše se nekoná. Jakmile se stala Máňa ministryní, bylo to jasné jako facka. Navíc to zezadu jistil Milda z Hradu, kdyby tedy přeci jen, jak nenápadně naznačil u Soukupa, že bude konat.

V. Mokrý 14.9.2019 6:10

1*

R. Langer 14.9.2019 5:58

Jděte s tím za muslimy, ti jsou ve víře pevní, a je pěkně vidět, kde s ní jsou. :-P

J. Strakoš 14.9.2019 5:48

Škoda, že si z toho nevezmeme poučení a nezrušíme dotace, které k takovému chování vedou. Ale dotace jsou pro politiky příliš lákavé, příliš dobře posilují jejich vliv.

V. Mokrý 14.9.2019 5:45

Astone, ta paralela - Trump/Babiš. Nebude to náhodou tím, že oba mají za sebou/prošli si podnikatelským prostředím, než vstoupili do politiky a vědí, co je to reálný život/jak funguje. Na rozdíl od mnohých politiků/kecálků, kteří tuto zkušenost nemají, nastoupili do politiky rovnou ze škol a žili/žijí si ve své bublině ( chráněné dotacemi, státní správou ).

J. Strakoš 14.9.2019 5:44

Přesně tak - SPD je nazývána opakovaně nedemokratickou, se kterou jiné strany (krásně sebezvané demoblok) nemohou spolupracovat. Ale co je na jejich programu nedemokratického? A co je nedemokratické na staně, která byla zvolena v řádných volbách?

Některé body jejich programu jsou naivní, některé neproveditelné a mnohé jen k zalíbení - takže jako u ostatních stran ale nedemokratické?

A jestli přímé rozhodování lidmi v referendech je nedemokratické, pak už netuším, co více by mohlo být.

P. Boublíková 14.9.2019 5:39

Trochu jsem překvapená, že tu blamáž stopli státní zástupci. Čekala jsem, že definitivní verdikt přehodí na soud. Vypadá to, že skutečně nenašli vůbec nic.

Anonymní udání, nejspíš úplně vymyšlené, obchodní nebo politická konkurence? Druhá možnost je mnohem pravděpodobnější. [>-]

V. Mokrý 14.9.2019 5:34

Astone i ty jsi se namočil v angažované žurnalistice a štvanici na některé politiky/strany ( Okamura/SPD, atd. ), bohužel. Takže zamést si před vlastním prahem, bych prosil.

V. Mokrý 14.9.2019 5:28

Astone, překvapení jsou ti žalobníčkové a jim nakloněná média, že přes tak usilovnou práci vyhodit Babiše z politiky, se tak nestalo. A to vše při bránění nezávislosti justice, které nyní nemohou přijít na jméno.

P. Dvořák 14.9.2019 5:20

Ano, já jsme překvapený!

Jedině z toho, že si pořád ještě někdo hraje na překvapeného.

J. Krásenský 14.9.2019 4:35

Souhlasím. Mé komentáře k čapímu hnízdu obsahují větu: "Copak si myslíte, že bureš své počínání nemá schválené svou bandou právníků?" V našem státě platí pozitivistický výklad práva, ve kterém nejde o spravedlnost, ale o naplnění zákona. Morálka s tím nemá pranic společného. Na otázku: "Podváděl babiš?" je jednoznačná odpověď: "Ano, podváděl." a "Proč není odsouzený?" - "Protože jednal v mezích našeho práva." Než se planě rozčilovat nad babišem, je lepší zamyslet se nad tím, jak změnit právo, aby se babišovské podvody nestaly normou chování a dostaly své aktéry před soud.

I. Hendrych 14.9.2019 3:03

Problém jest obyvatelstvo české kotliny...nikoliv zbojnik tatranský jelikož byl zvolen zcela svobodně.

Slovy Wericha...politikům se nevěří. Věří se v Boha.

Tento národ nemá žádnou viru a proto je tam kde je.

J. Vobr 14.9.2019 2:57

Totéž zde píši od počátku !!!

J. Vobr 14.9.2019 2:54

ÚVODNÍK VYJADŘUJE MŮJ NÁZOR !!!

________________________

100% souhlas !!!

!!!!!!

J. Černý 14.9.2019 1:45

No takový Kalousek dokázal retroaktivně v důchodech cokoliv. Změny započitatelných dob do důchodů atd.

J. Černý 14.9.2019 1:41

Nejčestnější politik ve státě Kalousek má jasno.;-D

M. Hromádko 14.9.2019 0:48

Já jo. Mohl by být šéfem nově zřízeného "Ministerstva pro plané žvanění".

V. Klepetko 14.9.2019 0:35

Asi bych měl mít radost, jsem ale spíše smutný: trvalo to celé příliš dlouho... Od samého začátku jsem zde opakovaně psal, že žádný pričetný státní zástupce nemůže nikoho poslat za ten Čapák k soudu! Protože judikáty evropských soudů s posledních let (které primárně vznikly, aby se zamezilo daňovým únikům ve smečkách příbuzensky a personálně propojených firem) NELZE retroaktivně uplatňovat na doby dávno minulé, kdy se řešil ten Čapák...

Jednoduše řečeno: firma, která by dnes byla považována z daňového i dotačního pohledu za nesamostatnou a závislou na spřízněné velké , tak byla malá, nezávislá a samostatná podle regulí, platných v roce 2008. Co je na tom nepochopitelného? Chceme snad, aby státní zástupci svévolně a z politických důvodů prolamovali ústavní zákaz retroaktivity?!

A k té morálce. Plánoval Babiš předem , že si ten Čapák za pět let vrátí? Byla vůbec ta dotace hlavním motivem osamostatnění Čapáku jako firmy? Víme to s jistotou, abychom mohli soudit? A zde je to podobenství: představte si, že se radnice usnese, že každý rozvedený muž v obci dostane příspěvek na bydlení, načež se rozvede váš soused, pan Novák, a někdo ho udá na policii - nerozvedl se náhodou jen tak povodně a naoko, jen aby vylákal ten příspěvek? A policie čtyři roky šetří... A šetří... Že nic nevyšetří, není moc překvapivé. Ale... Opravdu si myslíme, že takové věci dokážeme posoudit lépe než sám ten pán Novák? A pokud ano, není to ještě smutnější a ostudnější, než tristní práce policie a státních zástupců?

P. Spáčil 14.9.2019 0:18

Krásná věta z úvodníku:

"Mimochodem, dovedete si představit, čeho by měl být profesor Fiala ministrem?" :-P