25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

Jádro věci

Za pravdu Grety Thunberg se postavil v Hospodářských novinách sociolog Stanislav Biler. Srovnává aktuální situaci světa s vizí, kdy se na Zemi řítí kometa, zbývá pár let do srážky a v jisté malé zemi, to jsme zřejmě my, se bavíme o tom, co jí k obědu pubescent, který na přílet komety upozornil. Poselství je zřejmé. Jsme všichni idioti a zabedněnci, my, co se stavíme skepticky ke klimatickému třeštění, k němuž se Stanislav Biler přidává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 21.8.2019 21:25

Dnešní Karel Kryl na Artu už je pryč,

ale bude opakován 24.8./ČTart. Unikátní záznam recitálu charismatické legendy českého protestsongu, pořízený norskou veřejnoprávní televizí Karel Kryl 1969: Píseň skončila, žalář je naším domovem

24. 8. 2019, 23:30

K. Janyška 21.8.2019 21:36

Re: Dnešní Karel Kryl na Artu už je pryč,

Zemřel chudák na kverulantství. Postavil si svůj vzdušný zámek a běda, když lidi podle něho nežili. Ale autor byl skvělý... Dzp.

M. Prokop 21.8.2019 21:44

Re: Dnešní Karel Kryl na Artu už je pryč,

Já si hlavně pamatuji účinek jeho písní v sedmdesátých a osmdesátých.

Jeho kverulantství nebylo neodůvodněné, v devadesátých. Jiná věc je, zda byla možnost jiného vývoje. S daným "materiálem", místním občanstvem, IMHO nebyla.

V. Mokrý 21.8.2019 21:50

Re: Dnešní Karel Kryl na Artu už je pryč,

No, občanstvem ? Spíše s politiky.

M. Prokop 21.8.2019 21:53

Re: Dnešní Karel Kryl na Artu už je pryč,

A ti politici jsou někde od boha nebo z luftu, nebo si je volí to občanstvo?

V. Mokrý 21.8.2019 21:57

Re: Dnešní Karel Kryl na Artu už je pryč,

Jo, volí je občanstvo. Problém je, že nejsou odvolatelní, když začnou dělat opak toho, co slibovali před volbami.

M. Prokop 21.8.2019 22:03

Re: Dnešní Karel Kryl na Artu už je pryč,

To si musíte lépe vybírat. Ta odvolatelnost v době volebního období, neexistuje nikde, což napovídá, že je to 3,14čovina.

Stran vybírání, tam by pomohl většinový volební systém, i s tím, že po volbách, v koaliční vládě, svůj předvolební program plnit nemohou ani kdyby chtěli (čímž netvrdím, že by chtěli).

R. Brzák 21.8.2019 22:12

Re: Dnešní Karel Kryl na Artu už je pryč,

Nu dobrá, alespoň tu možnost referendem zvrátit nějaké rozhodnutí parlamentu, jak to mají Helvéti...

M. Prokop 21.8.2019 22:15

Re: Dnešní Karel Kryl na Artu už je pryč,

Jo, to by prospělo.

B. Hančl 21.8.2019 21:39

Re: Dnešní Karel Kryl na Artu už je pryč,

S Karlem jsem se potkal v červenci 1987 v restauraci U Šmerdů ve Freiburgu. Hrozně nám záviděl, že jedeme za tři dni domů do Prahy. Mám od něj podepsaný jídelní lístek na kterém stoji: Jídelní lístek sestavil a zmrvil Karel Kryl. Jinak to byl nádherný koncert, kdy jsem poprvé slyšel píseň: Martině.

P. Boublíková 21.8.2019 21:23

Ekotémata již vyčerpána?

Nemohu si pomoci, ale spojovat události let 68/69 s dnešní situací Zeman, Babiš mi přijde jako vyložené rouhání.

Chápu živnostníky, že jim Babiš s EET šlápl na kuří voko. Ale co se týče ostatních skupin obyvatel, nevím o nikom, koho by Babiš - ať je jakej chce - dusil, komplikoval mu život nebo se dokonce snažil omezovat svobodu. A to v dnešní době, kdy se plíživě blíží zelená diktatura z Brusele, není málo.

M. Prokop 21.8.2019 21:29

Re: Ekotémata již vyčerpána?

Plíživá blížící se zelená buzerace z Brusele (souhlasím, existuje) jako omluva Burešovy buzerace?

Domníváte se, že pokud (průkazně) buzeruje a "zaklekává" firmy, že se to nás spotřebitelů nedotkne? Že to nakonec nezaplatíme my, podobně jako rozhazování a uplácení ze státního rozpočtu?

P. Boublíková 21.8.2019 21:37

Re: Ekotémata již vyčerpána?

Víte doufám, že nejsem volička Babiše. Zkuste se ale podívat na aspoň trochu reálné možnosti - myslíte, že třeba Bartoš by byl lepší premiér? Nebo Fiala s podporou toho šíleného slepence rádoby pravicových stran? Babiše nutí rozhazovat socani, kdyby nepotřeboval jejich podporu, tak by to možná nedělal.

No ale i kdybychom se v tomto neshodli, trvám na tom, že Milión chvilek je s využitím tragických výročí k antizemanovské a antibabišovské kampani mimořádně nechutný!

M. Prokop 21.8.2019 21:52

Re: Ekotémata již vyčerpána?

Bartoš zaručeně ne, levičácký magor. Fiala za nějakých okolností (které nejsou) možná ano. Bureše nenutí rozhazovat socani, ač se Venezuela snaží, ale jeho snaha zalovit v levicové, početnější, části elektorátu.

Slabost či neschopnost konkurence mne prostě nepřinutí chválit Bureše.

Milion chvilek mne nechává klidného. Ti mi nevládnou. Minimálně Bureš si o kampaň vyloženě koleduje. Spolupracovník Stb, komunista, pracovník PZky, názorná ilustrace normalizační doby. Zeman se za normalizace schovával, to bych mu vyloženě nezazlíval, ale stačí kouknout, s kým se dnes kamarádí. Vidíte mezi jeho protégé nějakého disidenta?

R. Brzák 21.8.2019 22:17

Re: Ekotémata již vyčerpána?

Souhlas - až na tu poslední větu. I kdyby se Zeman kamarádil se samými disidenty, pro mne je rozhodující nesoudnost, s jakou se rochní v "rozděluj a panuj" - a to i přes to, že "panuj" v našem systému pro prezidenta vlastně neplatí...

M. Prokop 21.8.2019 22:23

Re: Ekotémata již vyčerpána?

Ta poslední věta je prostě reakce na to, že Zeman je napadán nějak zbytečně. Spíš jako doklad jeho chování. Ilustrace, nic rozhodujícího.

E. Derat 21.8.2019 22:00

Re: Ekotémata již vyčerpána?

Souhlasím s vámi, ono je dost smutné, že si pamětníci nemohou v klidu zavzpomínat na místech, kde se udály tragické události, pokud se nechtějí stát součástí davu, který místo vzpomínání a pietě k obětem vykřikuje Babiše-Miloše do koše apod. Demonstraci proti vládě, presidentovi atd. si mohou v klidu udělat jakýkoliv jiný den. Ale, zřejmě by to nemělo ty grády s trháním ústavy atd.

J. Kopis 21.8.2019 21:43

Re: Ekotémata již vyčerpána?

Problém je v tom, že žádný politik nebyl Mirek Dušín a ani nikdy žádný politik Mirkem Dušínem nebude!!!

M. Prokop 21.8.2019 21:54

Re: Ekotémata již vyčerpána?

Jistěže, ale co je moc, to je příliš.

I. Kellner 21.8.2019 21:50

Re: Ekotémata již vyčerpána?

Pane Prokope, občas mi přijdete poněkud, řekněme, méně informovaný.

Zaklekávání tady má velkou tradici, já osobně si pamatuju desítky "zakleknutých" firem na severočesku od soudní mafie (Berka byl jen jedním z mnoha), a vím, že jinde to bylo ještě horší. Třeba v Brňě.

Prostě občas měl někdo pecháčka, tak musel něco položit a zařčít o kus vedle.

Dojímat se nad Babišovým "zaklekáváním", což se dokládá dokolečka dokola příkladem jedné (Oleo) či dvěma firmami je poněkud naivní.

M. Prokop 21.8.2019 21:59

Re: Ekotémata již vyčerpána?

A nenapadne vás, že je to prostě špatně za všech okolností, ale momentálně vládne Bureš, tak je první na ráně?

I. Kellner 21.8.2019 22:11

Re: Ekotémata již vyčerpána?

V pořádku, ale neděje se nic nového ani nic víc.

R. Brzák 21.8.2019 22:19

Re: Ekotémata již vyčerpána?

Jen se to děje u jednotlivého mocného (dříve to byly nějaké stranické aparáty, ale to znamená přeci jen jakousi vnitřní stranickou zpětnou vazbu - kterou Ababiš vůbec nemá - ANO je jeho divize).

M. Prokop 21.8.2019 22:20

Re: Ekotémata již vyčerpána?

Jen si z toho Bureš udělal program.

A že se neděje nic nového, to nemáte pravdu. Mám nějaké ty známé na berňáku (ne na tom, na kterém podávám své přiznání) a to, co mi říkali o změně poměrů za Bureše, jak třeba dávat pokuty ve věcech, které už soudy několikrát zrušily a podobně, to je podle nich novinka. S Burešem a dnes už vyhozeným, ale Burešem instalovaným a programovaným Janečkem, přišedší.

M. Němec 21.8.2019 21:32

Půvabný protimluv

Chachachachachachacha, tak až vás ta plíživě blížící se zelená diktatura z Bruselu začne dusit, komplikovat vám život nebo se bude dokonce snažit omezovat vaší svobodu, začněte křičet.

Sednu s mečem na koně a pojedu vás vysekat z té šlamastyky, babi.

M. Němec 21.8.2019 21:37

Re: Půvabný protimluv

Můžete mi prosím, abych se včas připravil, uvést pár příkladů zeleného diktátu z Bruselu (který zřejmě omezuje vaší svobodu ) ?

F. Nekolný 21.8.2019 21:45

Re: Půvabný protimluv

Milouši, zřejmě jsi nevidomý a k tomu i hluchý. Asi ti v ústavu informace vybírají. Ale i o takové se musíme postarat.

P. Boublíková 21.8.2019 21:41

Re: Půvabný protimluv

Můžete nasedat. Zkuste si předtím přečíst evropské nařízení REACH.

Vy jste z té višně spadl dnes podruhý, dědo. Nebo žijete na jiné planetě.

M. Prokop 21.8.2019 22:06

Re: Půvabný protimluv

Biopaliva a podíl OZE na energetickém mixu je taky befehl z Brusele. Abych se držel jen důležitějších věcí a ne tisíce blbých maličkostí typu uchošťoury nebo tašky v obchoďácích.

B. Hančl 21.8.2019 21:42

Re: Půvabný protimluv

Tvl Germáne, nikdy byses na koni neudržel. Celý den zde blafeš kraviny, dej si kusa a jdi do pr de le.