24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

Heroický boj Theresy May

Jak se čekalo, navržená dohoda Británie s Evropskou unií neprošla britským parlamentem. Premiérka má ještě nějakou teoretickou možnost dohody, nicméně tvrdý brexit provázený nepředvídatelnými následky je reálnější víc než cokoli jiného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 16.1.2019 11:08

Re: Nějak Brity nechápu,

A proč ne? Kolikpak je Norů a Švýcarů?

M. Zima 16.1.2019 9:40

Doufám, že Tomis konečně vypadnou,

už je toho jejich šaškování dost. A je jenom správné, když v komentáři včera prohlásili : Až zase přijdou s prosíkem (a to se stane, jakmile se podaří odříznout jejich "finanční průmysl"), tak nebude žádné přednostní jednání, ale postaví se na konec čekatelů, tedy za Azerbajdžan, Maroko,, Israel, Tunis, ... .

BTW : Češi na rozdíl od Německa, alespoň tak se to jeví podle důkazu, na který jsem tu upozornil, jsou cílem anglických Cum/Ex "obchodů". Česká výhoda spočívá v tom, že to buď nepozorují, nebo jim vlastní kriminelní sklony umožňují to za malou participaci tolerovat..

H. Omar 16.1.2019 9:44

Re: Doufám, že Tomis konečně vypadnou,

Kdopak tento nesmysl prohlásil? Že by se Eu těšila na zánik svého jediného finančního centra?

Pokud víte o kriminálním jednání je vaší povinností to oznámit.

M. Prokop 16.1.2019 9:46

Re: Doufám, že Tomis konečně vypadnou,

To je Zima ... hledáte myšlení tam, kde není.

M. Zima 16.1.2019 9:58

Na co

to "jediné finanční centrum" potřebujete ?

BTW : Vaše poznámka ukazuje, že nevíte, o co jde (ale nic si z toho nedělejte, tak už to je v Česku)

B. Rameš 16.1.2019 9:37

"přispěje k vymetení zmetků typu Junckera a Tuska"

a nahradí je zmetky typu Corbyna...

V. Církva 16.1.2019 9:33

Já myslím že s peoblémy počítali

Já myslím že Britové pitomci nejsou. Určitě čekali výhodnější Brexit, ale počítali i s problémy. Co se týká Czexitu, má Aston téměř pravdu. Jsme malá země bez kapitálu a co se týká výroby, museli bychom se přizpůsobit. Navíc bychom museli vypovědět mezinárodní dohody, protože evropský soud a nelidská lidskoprávní agenda není jen součástí EU či Lisabonu. To si uvědomme.

Aby Czechxit fungoval museli bychom vytvořit nějaký Singapur, Tchajwan, nebo Švýcarsko, nebo alespoň oázu svobody. Kde by bylo výhodné investovat. To by udělat šlo. Ale museli bychom mít nejdřív rozumné inventní, nezkorumpované politiky a úředníky bez ideologických brýlí. To zatím nemáme.

M. Prokop 16.1.2019 9:35

Re: Já myslím že s peoblémy počítali

Hlavně svobodymilovné, na státu pokud možno nezávislé občany. Ty mít, měli bychom i ty rozumné inventní, nezkorumpované politiky a úředníky bez ideologických brýlí, v přiměřeném počtu.

R. Brzák 16.1.2019 9:48

Re: Já myslím že s peoblémy počítali

nezkorumpovaný politik - k tomu vede jen jedna cesta - omezit korupční potenciál systému (protože lidi jsou jen lidi, v systému moci nad druhými lidmi jsou prostě zkorumpovatelní).

Na státu nezávislý občan - občan, který stát nepotřebuje a nechce.

M. Prokop 16.1.2019 9:50

Re: Já myslím že s peoblémy počítali

Ano. A těch občanů máme sakra málo.

H. Omar 16.1.2019 9:37

Re: Já myslím že s peoblémy počítali

Bez kapitálu jsme byli. To se za 30 let sice pomalu, ale jistě mění. Takže domácí kapitál je.

M. Prokop 16.1.2019 9:49

Re: Já myslím že s peoblémy počítali

Je, ale stále ještě málo.

M. Prokop 16.1.2019 9:31

Aston je optimista, věří, že reforma EU je možná.

Mne už takový optimismus pustil, špína je příliš zažraná a hlavně, o reformu nemá prakticky nikdo zájem.

Soudruzi v Bruseli zaručeně ne, podřezávali by si větev.

Velké a "mazácké" státy taky ne, vládnou taháním za provázky do Brusele jiným, kteří by si to přímo možná nenechaly líbit.

Malí a noví členové také moc, upláceni a strašeni penězi z Brusele a Ruskem.

Pár (bezpřívlastkových) liberálů nikdo neposlouchá.

K. Janyška 16.1.2019 9:37

Re: Aston je optimista, věří, že reforma EU je možná.

Ale hlavně - EU stojí na mylném principu. Obrácenému ke spontánnímu řádu liského světa v Evropě. Musí stát, jako on, na principu negativním, tedy zákazovém. Na principu já pán - ty pán.

Tomu však nikdo nerozumí, je to prakticky pro všechny příliš složité... Dzp.

R. Brzák 16.1.2019 9:44

Re: Aston je optimista, věří, že reforma EU je možná.

Ne, pane Janyško. Nejde o lidi hloupé (SŘLI pojmout neschopné na základě jejich nerozumu). Ale o lidi vystrašené - tedy strachem ovládané natolik, že si bez budování a udržování velké organizované moci nad sebou svůj život představit nedovedou.

M. Prokop 16.1.2019 9:53

Re: Aston je optimista, věří, že reforma EU je možná.

Hloupé nebo vystrašené - výsledek je stejný.

K. Janyška 16.1.2019 11:02

Re: Aston je optimista, věří, že reforma EU je možná.

Jde o nevzdělance. Ty vaše starchy démonizujete. Bez nich bychom něpřežili a jsou nám dány spontánními řády těla a mysli... Dzp.

V. Církva 16.1.2019 10:09

Re: Aston je optimista, věří, že reforma EU je možná.

Tak jak jste to napsal. U nás nevím, pak si přečtete co by chtěli Francouzi či Holanďankna občané (ne politici) a zjistíte, že vlastně zelenou politiku ne sice vítačství ale toleranci Islámu a azyly a ve Francii socialismus. Takže vlastně chtějí revoluci malých kosmetický změn.

Problém je že alespoň 20 let budou ekonomicky bohatší než my. A teprve po 20 letech zjistí že multikulti gender a socialismus byla slepá cesta. Ale to už bude Islám.

Takže ani my moc možností nemáme.

M. Moravcová 16.1.2019 12:40

Re: Aston je optimista, věří, že reforma EU je možná.

přesně

H. Omar 16.1.2019 9:28

Někdo se tu ptal jaký má EU na mě vliv...

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-zdrazeni-co2-emise.A190115_074849_automoto_fdv

M. Prokop 16.1.2019 9:33

Re: Někdo se tu ptal jaký má EU na mě vliv...

Ten vliv už je prakticky ve všem. Směrnice, směrnice, směrnice, zákazy, příkazy, zákazy, příkazy, ...

H. Omar 16.1.2019 9:35

Re: Někdo se tu ptal jaký má EU na mě vliv...

Ovšem v autech je to vidět celkem jasně, už dnes a bude i do boucnosti...

M. Prokop 16.1.2019 9:56

Re: Někdo se tu ptal jaký má EU na mě vliv...

Je to vidět prakticky všude - pokud někdo vidět chce. U těch aut to vyloženě mlátí do očí.

J. Fialová 16.1.2019 9:35

Re: Někdo se tu ptal jaký má EU na mě vliv...

Nejen emise - i autorádia...

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/vsechna-auta-v-eu-musi-mit-od-ledna-v-zakladu-dalsi-vybavu-za-kterou-nyni-priplacime/

H. Omar 16.1.2019 9:39

Re: Někdo se tu ptal jaký má EU na mě vliv...

Ono je toho bohužel víc...

P. Vass 16.1.2019 9:23

Pokud Británie zůstane, ...

... bude to pouze signál pro ožralu Junckera a pitomce Tuska, že to bez nich nejde.

H. Omar 16.1.2019 9:29

Re: Pokud Británie zůstane, ...

Rozhodují volby....

Z. Lapil 16.1.2019 9:23

Proč pořád debatujeme o lásce či nenávisti?

Možná přesněji o nerozborném přátelství a nepřátelství až za hrob, ale to by se mi nevešlo do nadpisu :-).

Nebylo by lepší vzít na vědomí, že jsme sousedi a místo rozorávání dalších a dalších mezí se věnovat vzájemně výhodné(!!!!) spolupráci?

Co brání dvěma/dvaceti/třiceti vzájemně se respektujícím státům ve volném obchodu? V pohybu osob? V technické koordinaci? Nemusíme přece svítit všichni stejnými žárovkami, stačí, když budou mít všechny stejný závit; a s tím si snad my technici a podnikatelé poradíme, na to nepotřebujeme stát.

H. Omar 16.1.2019 9:30

Re: Proč pořád debatujeme o lásce či nenávisti?

Zatím jsme si moc, třeba se zásuvkama, neporadili ;)))

Z. Lapil 16.1.2019 10:05

Re: Proč pořád debatujeme o lásce či nenávisti?

Se šroubama jo, s autama a silnicema (mosty; parkovací místa) jo, s napětím jo, se zásuvkama do mobilů skoro jo...

Zásuvky - myslíte-li elektrické :-) - jsou málem v každém státě jiné, takže by to znamenalo předělávat je v polovině(???) Evropy. To už je jednodušší koupit si kus kabelu a příslušné konektory a zbastlit si to doma, případně požádat souseda. Stejným právem byste mohl namítat rozchod kolejí nebo ježdění vpravo/vlevo: individuální řešení je natolik jednoduché a nepříliš časté, že to nikomu nestálo za to.

Vzpomínám na velkou akci RVHP: veškeré vozy i mašiny měly být během snad 48 hodin opatřeny kompatibilními automatickými spřáhly. "Pro přechodné ekonomické potíže některých států RVHP" to bylo odloženo.