Neviditelný pes

Dobrá rada

22.11.2019

Doprava je bolestný problém a státní správa i samospráva se starají o to, aby byl ještě bolestnější. Už brzy se výrazně zhorší přechodem na nový systém vybírání mýta. Bylo u nás zavedeno zákonem z roku 2007, to je pouhých dvanáct let. 

Tehdy se hodně diskutovalo to tom, zdali má být technologicky založeno na mýtných branách nebo na satelitním dozoru. Mýtné brány byly očividně dražší, neohrabanější a po všech stránkách nevýhodné, tudíž se šlo cestou mýtných bran. Je to šílené a je to v rámci zvyklostí našeho Blbákova, že se v tak krátké době nesmysl s mýtnými branami ruší a zavádí se systém jiný.

Jistě nás čeká zhoršení situace. Na vině jsou… dopravci, nikoli vláda. Dopravci, kteří se včas nepřihlásili. Dopravce aby byl ve střehu a sledoval ze dne na den, jak se kde mění systém a obstarával si nové nákladné registrační zařízení. Sám provozovatel nového systému CzechToll reaguje s předstihem a rozumně – zvýší počet registračních míst. Tam bude živo, protože ti, co se nepřihlásili, to jsou převážně malí dopravci.

Zaklekněte je! Zregulujte je! Pokutujte je!

Myslím to ironicky… ale ono to tak dopadne. Jako vždycky.

Rozruch kolem Dalíka

Aféra kolem Marka Dalíka, někdejší pravé ruky premiéra Topolánka, udělala díru pod čarou ponoru Občanské demokratické straně. Těch děr bylo víc, nejhorší byla při státním převratu, kdy policie svrhla vládu Petra Nečase, nicméně i to Dalíkovo torpédo má trvalou stopu. Samotného Dalíka pustili z vězení pro dobré chování a aby mu to osladili, vypukla aféra kolem toho, že ve výkonu trestu pomáhal uklízet soukromý penzión.

Ta věc je zjevně velmi jednoduchá. V jaké nápravné skupině si měl trest odpykat? Patří uklízení v penziónu mezi činnosti slučitelné se zařazením do nápravné skupiny? Pokud ano, co je komu do toho, jestli Dalík v trestu zametal chodbu nebo lepil pytlíky?

Aston Ondřej Neff


zpět na článek