19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

Daně se snižovat měly, ale v době konjunktury

Je v současné době zrušení superhrubé mzdy něčím přínosné? Má jednoslovná odpověď zní ano, ale zdůvodnění je spíše záporné. Odpovídám ano, jednak utilitárně jako občan, kterému se sníží daně, jednak jako ekonom přesvědčený o pozitivní roli nízkých a jednoduchých daní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Milan 24.11.2020 9:54

Hypotéky rostou, ale úroky z nich taky jdou stále níže.

F. De Winter 24.11.2020 9:47

Když jsou lidé zavřeni doma, tak pochopitelně nemají za co utrácet. Proto je potřeba urychleně otevřít.

V. Mokrý 24.11.2020 9:58

Třeba konečně přicházejí na to, že nemá cenu utrácet/vyhazovat peníze za blbostě, které jsou do nich cpány přes reklamy.

P. Milan 24.11.2020 10:03

To máte marný. Jsou lidi, kteří prostě nemyslí.

Konec konců, konkrétně do vás těch blbostí jedna sorta politické reklamy nacpala taky dost a pořád to ve vás je jak v koze.

V. Mokrý 24.11.2020 10:15

Nepovídej ?

Povídej !

P. Kučera 24.11.2020 9:21

Jen to klišé.

Věcně proti komentáři pana Šebesty není co dodat, takhle uvažuje každý, kdo má 5 pohromadě.

Drobnější výhradu mám jen proti užitému klišé, které je bohužel velice rozšířeno. Pan Š. píše, že rozhodnutí (zatím ovšem jen návrh) "není úplně zodpovědný". Znamená to, že je zodpovědný dost, ale ne úplně? Ne. To rozhodnutí je ZCELA nezodpovědné. Podobně často slyšíme, že něco není nejlepší, myslí se tím ale, že je prostě špatné. Proč lidé tak hloupě ochuzují náš bohatý jazyk, který dokáže některé věci přesně a citlivě rozlišovat. Říct, že že něco nezodpovědné nebo špatné není urážlivé, když následuje důvod tohoto soudu.

Mluvme a pišme slušně, ale přesně. Diplomatický jazyk ať používají diplomaté.

Dobrý den.

P. Milan 24.11.2020 9:43

Jazyk, který dokáže některé věci přesně a citlivě rozlišovat, dokáže používat někdo, kdo má v užívání nějakou praxi. Tu lidé získávali z valné části četbou. Není divu, že u mnoha lidí chybí částečně, u ještě většího množství úplně.

Z toho je pak nějaké to "v tuto chvíli je to o tom ...", "větší polovina", "nejoptimálnější", "cé cé á", ....

R. Toman 24.11.2020 9:51

Velmi oblíbené a nejen zde, ale i v TV je "díky" . Díky Babišovi se vybere méně na daních, díky povodni přišli o dům. Atd. atd.

P. Milan 24.11.2020 9:58

Jo. Rozlišování "díky" a "vinou" taky, i když tam někdy nemusí jít jen o stylistiku.

Baví mne to zvlášť u veřejnoprávníků. Koho si přijmou do soukromé TV nebo radia je jejich věc, veřejnoprávníci by měli dodržovat pravidla a přijímat lidi s příslušným vzděláním. Zřejmě to vzdělání jemnosti jazyka neobsahuje, nebo těch pár let prostě nenahradí letité vstřebávání dobrých vzorů.

F. Sojka 24.11.2020 8:57

Neřízenou Prymulovu střelu si Babiš pořád opečovává.Rv

R. Nováček 24.11.2020 9:00

Prymula je řízen Hradem,

a Babiš ho má raději pod "kontrolou".

M. Kolář 24.11.2020 9:06

Už někdy někdo viděl někoho tzv. "blízkého Zemanovi", o kterém by se dalo říct, že to je slušný člověk ? Těžko ...

M. Valenta 24.11.2020 8:46

Babišovo kukaččí vejce. Babiš se v současné prekérní situaci snaží tímto fiskálně šíleným krokem (proč to neudělal už dávno?) odvrátit blížící se konec a když to stačit nebude, jako že ne, tak má budoucí vláda zaděláno na obrovský problém.

R. Nováček 24.11.2020 8:49

Ano,

Babiše nám taky snesla Slovenská kukačka

J. Ganaur 24.11.2020 8:53

Tak!R^

J. Jurax 24.11.2020 10:01

Inu, má-li budoucí vláda zaděláno na obrovský problém, bylo by zajímavé (a zlomyslné) umožnit současnému premiérovi, aby se s ním jako příští premiér popasoval.

V. Loula 24.11.2020 8:40

Zadlužení států? Když státy dluží, tak někde musí existovat skupina věřitelů. A podle mne tato skupina věřitelů má dvě noční můry:

1. Že stát zkrachuje, a tudíž bude dluh nevymahatelný, a dokonce ani nebudou vymahatelné úroky z půjčky.

2. Že stát bude prosperovat, nebude potřebovat půjčky, a tudíž vyschne pravidelný příjem z úroků půjček.

Takže ti věřitelé mají zájem, aby stát nezkrachoval, ale ani aby prosperoval. Prostě, aby se potácel na pokraji bankrotu, musel si neustále půjčovat, ale aby byl současně schopen platit úroky z půjčky.

J. Polesny 24.11.2020 8:43

No to je omyl. Stát si regulací vytvořil z bank a pojišťoven nucené věřitele. Těm nic jiného nezbývá...

Takže oni řídí podle vás Babiše?

R. Nováček 24.11.2020 8:53

Ano,

Babiš byl řízen přes obrovské dluhy Agrofertu, dokud se nedal na politiku a stal se ministrem financí - posléze premiérem

J. Polesny 24.11.2020 8:56

Byl řízen?;-D Tak zle na tom nebyl.

R. Nováček 24.11.2020 8:58

Asi byl,

jinak by si jen užíval a nešel do politiky.

J. Ganaur 24.11.2020 9:02

Asi nevíte, co je ego psychopata....;-D;-D;-DNatož podvodníka.

R. Nováček 24.11.2020 9:06

Ano,

chtěl bych ten jeho vstup do politiky pochopit.

Ale mýt ego s nasazovanou oslí hlavou, nebo nespokojenou manželku co je vysmívána?

J. Ganaur 24.11.2020 9:13

Ego je ego.A je jedno jestli je nebo není čisté!;-D;-D;-D

P. Milan 24.11.2020 9:49

Jeho ego je možná omyvatelné, ale "některé skvrny nelze vyčistit bez porušení podstaty látky".

R. Nováček 24.11.2020 8:29

V Ě Č N É dluhopisy

George Soros: EU by měla vydat věčné dluhopisy

https://www.patria.cz/zpravodajstvi/4390725/george-soros-eu-by-mela-vydat-vecne-dluhopisy.html

J. Polesny 24.11.2020 8:39

Takže v podstatě se jedná o dluhopis, který je možné splatit rozhodnutím emitenta, tedy státu, co ho vydal. Jen se to liší tím, že nemusí znovu vydávat nové dluhopisy po jejich splatnosti, když nemá na splacení, což se bohužel většinou stejně děje...

Takže nic nového....

R. Nováček 24.11.2020 8:43

Evropa potřebuje věčné dluhopisy, jejichž jistina nemusí být NIKDY splacena. Získala by tak peníze na boj s koronavirem

J. Polesny 24.11.2020 8:45

Ano, nemusí, ale může....

V. Hájková 24.11.2020 8:42

Přečetl jste si ten článek pozorně? Zdá se, že jste nic nepochopil !

90letý pan SOROS- jen radí;-D