Můžeme spekulovat, který geniální marketingový stratég vymyslel prezidentovi Miloši Zemanovi letní vyjížďky na gumovém člunu, ale jedno je jisté – Zeman tím získává plusové body a jeho rybniční exhibice jsou sympatické.
Tedy, sympatické české nátuře, navyklé sloganům co je český to je hezký, makovým buchtám a pivíčku. Ale to je v pořádku, Zeman není prezident v Guineji Nové Papui, tam by se asi divili gumáku, pokud nepluje po peřejích. Zeman je prezidentem v Čechách a zde máme rybníky a klídek.
Navíc to úplně ukázkově zapadlo do aktuální marketingové smrště s ústředním tématem O dovolené utrácejte doma. Češi jsou nabádáni, aby cestovali v domovině, a když uvidí na semaforu na křižovatce žlutou, vzpomenou si, do jaké země mají koupenou letenku. Pokud ji koupenou mají.
Takže paradoxně je Zeman v pozici krále Jana, který se nechal vysadit na koně, tasili mu meč a vtiskli mu ho do dlaně a koně nastrčili do bitevní vřavy.
Zemanovi nafoukli člun, nasadili ho do něj bez přítomnosti fotografů (a to je dobře, chválím to a paparacovství by bylo ještě hnusnější než obvykle) a nasunuli do rybníka. Každý svého image strůjcem, ale ruku na srdce: jeho voličům se takový image líbí a druhou ruku na srdce, je jich víc než voličů protivníka.
Nezbývá než panu prezidentovi mávajícímu z paluby Challengeru popřát pohodový zbytek dovolené a nám přát, aby nestropil ostudu, až se ve středu potká s americkým ministrem zahraničí.
K tomu prvému nepochybně dojde, na to druhé bych nesázel, ostuda bude, to by nebyl Zeman, aby nebyla.
I to se jeho voličům líbí, takže zase vše souvisí se vším.