24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

Česko jako země českého národa

Profesor Aleš Gerloch kandiduje do senátu a se svými záměry seznamuje veřejnost. Pokud se stane senátorem, chce se zasazovat o změny Ústavy. Například v tom smyslu, že by v ní mělo Česko být definované jako země českého národa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 9.8.2018 18:59

Kristovanoho !

Vy snad máte jinou kulturu, zvyky či pravidla, než p. Varadinková ? A v podstatě nejméně 80% českých občanů ?

Fascinuje mě, jak tu frčí překrucování..

R. Brzák 9.8.2018 18:59

Re: Tak ještě jednou

Možná z jiného textu paní Varadinkové lze vyčíst něco, co Vás opravňuje k takovému výpadu. Ale zde nepíše nic, co by nemělo rozumný základ.

Oproti tomu se Vy velmi mýlíte - neb integrace je ve vztahu k nově příchozímu pasivní (on je integrován, obvykle sociálními programy) a protože tedy nevyžaduje apriory od imigranta maximální přizpůsobení se (postrádá existenční tlak), skutečně se nikdy neitegruje ani není integrován (leda do záchranné sociální sítě). Proces, který počítá s nutností přizpůsobení se nově příchozího místním podmínkám, je asimilace - jehož základní součástí je existenční tlak, pod kterým příchozí opouští vše, co mu v novém prostředí nepomáhá či dokonce činí překážky. A pak se z něj stane Američan (nebo Čech, z Ukrajince, např.).

M. Mařák 9.8.2018 18:59

Re: Žiji v EU, tedy v Alsasku, jsem občanem ČR

Navíc již nemusím mít žádné další papíry než pas ČR, prostě pohoda.

R. Tesařík 9.8.2018 18:59

Re: Krach socialistického experimentu:

že taková blbost vůbec někoho napadla..

S. Netzer 9.8.2018 18:59

Re: Žiji v EU, tedy v Alsasku, jsem občanem ČR

Samozřejmě.

Studená fronta už je tu a prší. Sláva.

J. Kanioková 9.8.2018 18:54

Ano, souhlas

M. Mařák 9.8.2018 18:54

Re: Žiji v EU, tedy v Alsasku, jsem občanem ČR

Uvědomuji si to. Já tomu zpočátku také nevěřil, no a nakonec to naštěstí padlo a pak ještě ČR vstoupila do EU. Tím se pro mne otázka dalšího občanství stala bezpředmětnou.

R. Brzák 9.8.2018 18:53

Re: Tak ještě jednou

Chcete snad tvrdit, že krajaní z Chicaga nejsou Američani se vším všudy? A američtí Irčani se svým svátkem sv.Patrika ? Jejich srdce patří Americe - tak jako moje patří MOJÍ zemi - a pajk teprve uvažuju, jestli jsem víc Moravský Slovák, nebo Čechoslovák (ta MOJE země je totiž tak nějak rozložená kolem mně všude, kam dosáhnu - a bydlím-li kousek od U.Hradiště...)

Komunity cizinců ovšem vadí v každé zemi - jestliže s totiž jedná o komunity cizinců řekněme například Turků, žijících sice v Německu, ale jejich srdce zůstává u Bosporu. Přestávají vadit, když jsou to již jen krajané (třebas turečtí), ale Američané.

Proč píšu o Americe? Protože tam probíhal proces asimilace - oproti Evropě, ve které se snažíme o integraci...

J. Schořík 9.8.2018 18:53

Re: Tak ještě jednou

Vy ale, pokud vezmeme v úvahu Vaše volební preference představujete 10% menšinu urvanych narodovcu. Není tady žádná vaše kultura, vaše zvyky a nebudou ani vaše pravidla.

Nikdo, ani cizinec, ani místní, se nemá povinnost nijak integrovat do menšiny paranoidní ch blbců.

J. Kanioková 9.8.2018 18:52

Krach socialistického experimentu:

Kanada i Finsko předčasně ukončují vyplácení základního příjmu - http://www.reflex.cz/clanek/komentare/89082/krach-socialistickeho-experimentu-kanada-i-finsko-predcasne-ukoncuji-vyplaceni-zakladniho-prijmu.html

"Za velké pozornosti médií celého světa zahájila loni v dubnu kanadská provincie Ontario vyplácení takzvaného základního nepodmíněného příjmu. Jenže 31. července bylo oznámeno, že projekt, připomínající sociální inženýrství, nebude pokračovat. Ke stejnému rozhodnutí dospěli i ve Finsku, kde to rovněž zkoušeli."

M. Varadinková 9.8.2018 18:52

Re: Tak ještě jednou

Já ne. On sám se musí přeprogramovat, aby byl kompatibilní. To neznamená, že se musí vzdát všech svých zvyků. Ale nemůže vyžadovat, aby se společnost přizpůsobila jemu. To on se musí přizpůsobit tak, aby nedocházelo ke konfliktům.

Váš příklad je zavádějící. Ani tady nikomu nevadí, když si například Pákistánec otevře restauraci s tamními specialitami. Češi v Americe snad někdy žili v uzavřených komunitách, odlišným způsobem od jiných Američanů, vytvářeli no go zóny a pod? Prostě pletete si hrušky s jablky.

Předpokladem úspěšné asimilace je to, že cizinců nesmí přicházet velké množství najednou, protože pak žijí jen ve svých uzavřených komunitách a nemají důvod se přizpůsobovat nám, učit se jazyk, přebírat zvyklosti atd. Prostě si vytvoří uvnitř naší země jakousi svoji původní zemi a to nemůže vést k ničemu dobrému.

M. Mařák 9.8.2018 18:49

Re: Nejsem Čech, nikdy jsem nebyl Čech

Klasický super fejk, špičková profesionální práce, kterou zde předvádí třeba Kuras. Na jistou pravdivou událost se připíchne něco úplně jiného.

Nebo Vaše hloupost a naivita, že si nejdříve všechno neověříte nikoliv z alternativních, ale ze solidních zdrojů.

R. Brzák 9.8.2018 18:43

Re: Tak ještě jednou

Souhlasím.

Jen k těm "sluníčkářům" - nejde o záměr "mít klacek" - takoví jedinec totiž vlivem svého strachu skutečně vidí ve svém oponentovi toho potenciálně nebezpečného nacionalistu (mechanismus "velké oči"). Takže jde o upřímnou reakci, spíše než o zákeřnou úvahu...

S. Lazárek 9.8.2018 18:40

Re: Tak ještě jednou

Vy byste opravdu každého cizince přeprogramovala NA Čecha? A jak proboha? Já vidím rozdíl v tom, když mě někdo, kdo přišel do mé země odkudsi nutí, abych ustupoval jeho způsobu života či zvykům, které si od tam odkudsi přivedl, ale pokud tu cizinci mají své komunity, komu to může vadit? V Chicagu bylo mraky Čechů, jeden jejich starosta byl Čech, dodnes se tam po něm jmenuje ulice, je tam silná česká komunita, která se schází v českých hospodách na českém pivu a svíčkové a chce snad po nich nějakej místní bloud, aby se snad stali Američanem se vším všudy? Dobrý sociální inženýrství, jen co je pravda.

S. Netzer 9.8.2018 18:40

Re: Žiji v EU, tedy v Alsasku, jsem občanem ČR

Dnes je to něco jiného.

Když my jsme dostali německé občanství, tak nikdo nevěřil že se jednou dočkáme toho, co se potom skutečně stalo v roce 89.

M. Mařák 9.8.2018 18:37

Re: Žiji v EU, tedy v Alsasku, jsem občanem ČR

Gerloch jakýsi, nebo co. Mně osobně vyhovuje současný stav a to občanství ČR. Nic více a nic méně.

J. Kombercová 9.8.2018 18:37

Re: Nejsem Čech, nikdy jsem nebyl Čech

Před plyšákem, kdy se nenakupovalo, ale shánělo, na tom byli na Moravě v zásobování úzkoprofilovým zbožím lépe než okolí Prahy, to mi věřte.

S. Netzer 9.8.2018 18:37

Re: Tak ještě jednou

Naprosto cizorodé a zcela nekompatibilní zvyky a normy jako naříklad košer porážky?

J. Kombercová 9.8.2018 18:34

Re: Žiji v EU, tedy v Alsasku, jsem občanem ČR

Jaká národnost, taky si hrajete na národ? :)

R. Brzák 9.8.2018 18:34

Re: Česko,jako země českého národa je dobra myšlenka...

No když je to pro Vás tak důležité...ale netvařte se, že je to důležité pro někoho jiného, tomu by se pak říkalo straw man.

J. Kombercová 9.8.2018 18:33

Re: Česko,jako země českého národa je dobra myšlenka...

Teď už na sluníčko nelezu, protože by se mi asi neudělalo dobře, ale v mladších dobách jsem se ráda slunila a přes sezonu jsem byla docela dobře tmavá. Přes zimu ta barva vyprchala a tak na jaře znovu... tak přes léto nevím, nevím... bylo to málo nebo už hodně? :)

M. Mařák 9.8.2018 18:32

Žiji v EU, tedy v Alsasku, jsem občanem ČR

národnosti moravské a nevidím důvod k tomu, proč bych si ke svému občanství přidával ještě nějaké jiné. Nemám se za co stydět, jsem pyšný na posun, který ČR udělala od dob komunistické totality. Za svůj původ se tedy stydět nemusím a schovávat se za jiné občanství naštěstí také ne.

M. Varadinková 9.8.2018 18:31

Tak ještě jednou

Určitě jde jen o občanský princip. Úzce pojatou etnicitu do toho vnášejí pouze sluníčkáři (havlisté, pravdoláskaři), aby měli klacek na ty, kdo nesouhlasí s jejich bezbřehým multikulturalismem, a mohli jim nadávat do nácků a extrémistů. Například nikomu z těch, kdo volí Okamuru, přece nevadí, že je to poloviční Japonec. Přesto je jim neustále podsouváno jakési náckovství a extrémismus.

Co vadí, není samotná cizí etnicita jako taková, ale neochota se přizpůsobit našemu způsobu života, naší kultuře, našim společenským zvyklostem a normám, zkrátka neochota stát se Čechem se vším všudy, stát se součástí českého politického národa a považovat naši zemi za svoji vlast. A to takovou, jaká je, jakou ji vytvořili a uhájili naši předkové, tedy zemi s křesťanskou kulturou, zvyky a morálními normami.

Není zde natrvalo vítán pouze ten, kdo se nám přizpůsobit odmítá (nebo nedokáže), kdo má potřebu zavádět sem naprosto cizorodé a zcela nekompatibilní zvyky a normy (jako právo šaria apod.).

S. Lazárek 9.8.2018 18:29

Re: Nejsem Čech, nikdy jsem nebyl Čech

Když sem přijde Ukrajinec, kdy se stane Čechem? Když dostane český pas a občanství nebo když mu někdo přeprogramuje DNA z ukrajenské na tu českou?

Kdo je tu legálně ať je třeba z Marsu a kdo nelegálně, ať táhne domů, an to nepotřebuju měnit ústavu, na to mi stačí jedno kulatý razítko.

M. Varadinková 9.8.2018 18:27

Re: Nejsem Čech, nikdy jsem nebyl Čech

A co je na tom fejkového?

M. Varadinková 9.8.2018 18:23

Re: Nejsem Čech, nikdy jsem nebyl Čech

Protože ne všichni, kdo přicházejí (nebo budou přicházet), chtějí být Čechy.

J. Fialová 9.8.2018 18:23

Re: Česko,jako země českého národa je dobra myšlenka...

Tu formulaci "moravský pragocentrista" jsem používala v době, kdy tady blbnulo Hnutí za samosprávu Moravy, prof. Bárta, nebo tak nějak. Co chvíli v centru někdo podstrkával Moravu k podpisu. Sdělení "jsem moravský pragocentrista" jim spolehlivě zavřelo huby :)

M. Mařák 9.8.2018 18:22

Re: Česko,jako země českého národa je dobra myšlenka...

No vidíte, mne to napadá. I když jsem kdysi žil v ČSSR a někdo se mne zeptal, jestli jsem Čech, tak má odpověď byla, že jsem Moravák. Nikdy jsem se jako Čech necítil.

M. Varadinková 9.8.2018 18:19

Re: Česko,jako země českého národa je dobra myšlenka...

Můj děda pocházel z jižních Čech, babička z moravského Slovácka (a poznali se ve Vídni:-)))) Druhý děda a babička byli roduvěrní Valaši. Pragocentrista nejsem. Přesto by mne ani ve snu nenapadlo psát si jinou národnost, než českou.

S. Lazárek 9.8.2018 18:18

Re: Nejsem Čech, nikdy jsem nebyl Čech

O to míň chápu, proč má někdo tak velkou potřebu hrabat se kvůli tomu dokonce v ústavě.