28.3.2024 | Svátek má Soňa

PSÍ ROZCESTNÍK: Night a procházky v katastru

– aneb Ještědský hřeben poprvé

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Zemanová 11.5.2021 22:51

Krásné fotky a zcela určitě příjemné výletění. Bučiny jsou prima nejen pro Najtíka. :)

Z. Xerxová 12.5.2021 9:00

bučiny miluji

M. Crossette 10.5.2021 18:09

Krásné fotk některé ještě hóódně "studené". Ale Najtíkovi to jasně nevadilo, na té poslední fotce se mi líbí nejvíce - úplně se mi rozjela pusa do úsměvu :-) :-)

M. Crossette 10.5.2021 18:48

Zapomněla jsem napsat, že jsem na zahradě viděla prvního kolibříka. Možná je se tu jen zastavil, cestou trochu severněji, možná i ti naši přiletí dříve. Půjdu jim rozvěsit několik krmítek.

Z. Xerxová 10.5.2021 19:32

sněžilo u nás ještě v pátek odpoledne... A včera bylo přes dvacet stupňů a vedro. Skoky veliké - zítra vedro a pak se zase má ochladit. Jako na houpačce

A. Alimo 10.5.2021 17:24

Tady bylo kolem poledního cca 29 stupňů, to fakt nemusím, ale alespoň jsme nahnali Darka do vany a vzali ho zdruntu šamponem dočista dočista. Tekla z chudáka hnědá voda, ale držel statečně. Dřív to nešlo, protože v tý zimě, co ještě minulý týden byla bych si ho - gaučáka, netroufla pustit mokrýho na dvůr a doma by bylo boží dopuštění. Tak máme zase krásnýho blonďáka, z kterýho jedou chlupy snad po kilech. A sice venku řádil a válel se, ale pořád je ještě navlhlej a ven nechce, že prý je tam horko.

Z. Xerxová 10.5.2021 17:46

tady je taky vedro - dneska má Night pondělní klidový den (lenoší po víkendu), chvíli se hřeje na zahradě a víc se chladí doma... Já byla pěšky u maminky a funěla jsem do kopce jak už dlouho nee

A. Bytová 10.5.2021 16:15

Najt v pyžamku i s klacíčkem je véélmi fotogenický pes a je tam u vás v katastru krásně.

Z. Xerxová 10.5.2021 17:47

je krásně - ve druhém díle rozšíříme obzory z katastru obce na katastr okresu. V Praze se nic nezměnilo, ale nám se výběh výrazně zvětšil

Z. Matylda 10.5.2021 16:13

U nás byly procházky v katastru výrazně komplikovanější- dědiny nejsou velké a jsou blízko sebe. Takže jsme občas vylezli do polí a tvářili se, že netušíme, kde jsme :-)

Dneska je tu horko, ale dopoledne v Brně bylo chladno a větrno- na obrovském parkovišti na Výstavišit jsem v tom větru čekala ve frontě půl hodiny, než dojdu na řadu na covidí očkování a říkala se, že jsem blbka, že mám tenisky a letní šaty s džískou... no a než jsem se vymotala, neb jako alergika si mě tam nechali dýl, tak bylo teplo a fronta žádná :-)

Z. Xerxová 10.5.2021 17:48

já jdu zítra. V poledne - to bude teplíčko

Z. Iva 10.5.2021 19:15

Já byla dneska. Už v devět bylo na zdechnutí, při pohledu na ženskou (tak 35 let) ve vlněném černém kabátě, zapnutém až ke krku a pro jistotu omotaný krk šátkem, se mi udělalo skoro zle. Já byla v tričku s hodně krátkými rukávy a bylo mi vedro. A zpátky to bylo horší, asi začalo tělo bojovat. Teď už nezvednu ruku, jak mě bolí rameno :-/

T. Zana 10.5.2021 15:48

Přišla jsem z venku. Po těch chladných dnech je tam asi pětadvacet, což mi přišlo jako děsivé vedro. A hned jsem si vzpomněla, jak pipina ráno v rádiu hlásila, že "místy bude až příjemných třicet stupňů". Měla jsem chuť strčit do toho rádia ruku a uškrtit ji ;-O!

Ehm, doufám, že v Liberci nesněží ;-).

A. Bytová 10.5.2021 16:13

Měla jsem dnes jít na pohřeb, který se konal přenosem ven z obřadní síně, a při představě jak tam v těch Strašnicích stojím skoro dvě hoďky venku v těch "příjemných" třiceti stupních jsem to vzdala. :-(

Z. Jajka 10.5.2021 16:15

Modřany hlásí z vlastní meteostanice: 29,8°C na terase a 29,2°C ve stínu na dvorku... Co je moc, to je moc.

Z. Xerxová 10.5.2021 17:49

nesněží - ba co víc, dneska sluníčko uklidilo zbytky sněhu z Jizerky a i sjezdovky na Ještědu hodně zezelenaly, bílé už jsou jen místy

T. Zana 10.5.2021 12:53

Krásně jste se měli, i když jen v katastru ;-). Jo, v Liberci, to se to výletuje ;-D.

I když uznávám, že - jak píše Lika dole - člověk díky tomu objevil v nejbližším okolí zajímavá místa, která by jinak nehledal, protože by se vydal někam dál.

Z. Xerxová 10.5.2021 13:07

myslím, že tyto stráně prochozené nemáte - jsou to kopce docela strmé, ale když se jde třeba z Výpřeže, tak to dolů jde snadno ;-)

T. Zana 10.5.2021 16:50

Strmé kopce chodím raději směrem nahoru :-).

Máš pravdu, tam to neznám.

Z. Lika 10.5.2021 11:23

Dopodrobna poznat blízké okolí, to vůbec není marné. Takhle dobře prolezlé okolí jsme měli jen jako děti, dospělí ani netušili, co všechno tam máme.

Skvěle pěstujete kondičku, na velké prázdninové cestě se vždycky hodí. Ostatně kondička se hodí vždy R^

Z. Xerxová 10.5.2021 11:37

kvůli NIghtovi bude letos velká prázdninová cesta mít jen jeden základní tábor. Takže se k nám přidá i druhá část prázdninového osazenstva, neb všechny cesty nebudou muset být pro všechny. Já se těším, že budu občas s Nightem hlídat boudu (s docela velkým bazénem) a všechny ostatní vyšlu za poznáním ;-) Takže sestava 4 dospěláci, 4 Trpajzlíci (od 5.5 do 11) a jedna doga

Z. Lika 10.5.2021 18:00

Bouda s bazénem - pohodička R^

Z. Jenny 10.5.2021 10:07

Xerxová, ten váš Karlov mi dost připomíná jesenický Karlov, je níže jako Praděd, kde se dá lyžovat do léta. Night je fešák stále a tak mu taky přeji hodně výletění bez bolesti,má výbornou kondičku, tak si užívejte!

Fotky parádní! Díky! R^V

Z. Xerxová 10.5.2021 10:28

Karlov bývala vesnice pod horama. S malým nádražím v lese nad osadou. Dneska je to součást "velkého Liberce" - hodně se tam staví, do města je to kousek. Důležité pro nás bylo, že na rozdíl od Stráže nad Nisou je Karlov městskou částí v katastru obce ;-D Takže výpravy byly zcela legální ;-D

L. Blaza 10.5.2021 8:47

Krásný fotky! Jste dobří, že toho tolik našlapete! R^

Z. Xerxová 10.5.2021 8:49

už to není tak velké - hodně dlouhá procházka je deset kilometrů. Delší už kvůli Nightovi nechceme. Někdy mu stačí v terénu i pět km. Holt není mladík

T. Zana 10.5.2021 16:15

Teda Blážo, já samozřejmě vím, že nejsi Blažena, ale víš o tom, že kdybys byla, tak máš dneska svátek ;-DV?

E. Žampachová 10.5.2021 8:09

Přiznám se, že jsme katastr přísně nedodržovali. Budějovice jsou sice pěkné, okolí vycházkové, ale některé příměstské obce (kolem 50 m od cedule k ceduli) jsou formálně jiný katastr. Tak jsme místo luk v katastru, kde byla hlava na hlavě a někdy by byl problém i dodržet 2 m rozestupy jsme se z katastru vzdálili (2-3 km) a šli krajinou, kde jsme potkali sem tam člověka (který pravděpodobně také nedodržel příkaz).Místní tam moc nechodí. U cyklistů na stezkách nevěřím, že se někdo z nich na katastr ohlížel a jezdil dokolečka. Celý zákaz nám připadal naprosto nesmyslný (vzděláním a celoživotní prací virolog a manžel imunolog máme pocit, že tomu víceméně rozumíme), protože proč koncentrovat lidi na těch pár městských promenád? To opravdu 3 km od hranice města, kde nikdo není, budu roznášet infekci? Kdežto v městském parku, kde bude víc lidí než v supermarketu ne? Praha na tom nebyla nejhůř. Klidně jste mohli z Libuše do Stromovky nebo z Karlína do Krčského lesa. Kdežto města se samostatnými satelitními obcemi na tom byla mizerně (i některé vsi, viz novinové články). Zas někdo nemyslel. Německých 15 km od bydliště mi připadalo daleko rozumnější. Opatření chápu, dodržuji. Ale tohle byl nesmysl.

Z. Xerxová 10.5.2021 8:52

my si z toho dělali legraci - že jsme v katastru vydrželi... protože to byla fakt klika - a navíc jsme objevili trasy, kde se lidi nevyskytují - cyklista by tam moc funěl (navíc počasí bylo spíš na lyže), turisticky nezajímavé... Prostě Ještěd a jeho skalní terasy (taky většinou v katastru) a příměstské lesy byla místa pro lidi zajímavější

Z. Yga 10.5.2021 8:06

Ta fotka s výhledem je famózní! To se u nás hned tak nevidí...

Jinak včera odpoledne u nás nastalo pravé jihojihomoravské jaro = vedro. Dneska už od rána. A začíná nám období sucha - to je potom osvěžující se podívat na bystřiny ve sněhu (i když ten sníh a mráz bych už nechtěla).