28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Křesťan 27.4.2009 22:38

III.cesta křížová

.. je asi nevyhnutelná....

Katolíci do čela , Polsko+Slezsko+Morava+Rakousko+Slovinsko+Chorvatsko a Itálie

a ve jménu míru a Krista nezůstane v Palestině kámen na kameni, a pak bude mír .

Karel Kočí 27.4.2009 21:50

moje babička

..dobrý večer ....

moje babička velmi laskavá žena říkávala : ." a od toho je žid aby šidil lid, a od toho je křesťan aby žida trestal .." , nevím proč to tato velmi zbožná a hodná žena často pravila ???

kopretina 27.4.2009 22:00

Re: moje babička

To je rasistický a zevšeobecňující postoj. Ne každý Žid šidí lid a ne každý křesťan je antisemitou. Tento text je urážlivý jak vůči Židům, tak vůči křesťanům.:-(

Jakub S. 27.4.2009 22:11

Re: moje babička

Holka, klid. Vydechni. Není třeba pořád bojovat: on prostě citoval nepěkné staré lidové rčení, no. Ovšem vaše hodnocení je naprosto přesné. Je to na obě strany, vlastně.

Dr. Chocholoušek 27.4.2009 22:10

Re: moje babička

A taky poudala:" Od toho je doktor, aby ti ulevil, vnoučku..."

Takže, pane Kočí, zastavte se v Bohnicích. Zdraví Chocholoušek.

Veronika 27.4.2009 21:07

au pair

Dobrý den,pracovala jsem v USA  N.Y. 10 let , hlídání dětí, celkem  u  6 rodin, z toho 3 židovské,mé zkušenosti s židy jsou vesměsi  negativní, jsou rasisti i vůči nám (jsem bílá,bydliště Praha),nemají nás v lásce a podobné zkušenosti mají i mé kamarádky.

přeberte si to jak chcete, je to tak :-(!!!

Jakub S. 27.4.2009 21:18

Aupairko, prosím - !!

Veroniko! Tenhle váš příspěvek je vrcholně nešťastný, to jste neměla, děvče. Nenapadne mě o tomto hodnocení vaší zkušenosti pochybovat, aby bylo jasno. Jde o to, že  t a d y  má vše zcela jiné konotace (nevíte-li, prosím, podívejte se, co to je, je to důležité), že tohle vaše zestručnění má dopad zcela  jiný, než můžete tušit... že aniž víte víc o židovské duši, šla jste do těch rodin, to nebylo dobré, pro nikoho... proboha prosíím, děvče: zadržte, pokoru, nastudovat si něco o kořenech a důsledcích atd. atd. vztahů mezi Židy navzájem i mezi nimi a různými národy, státy, komunitami atd. - satis. Už dost, rozepsal bych se na stránky, ne. Podstatu jste snad pochopila. Děkuju za zaražení a zamyšlení - a za (doufám!!) pokus revizi vašeho nešťastného přípodotku tady a teď. - Ostatní: to jsem asertivní, co? No jistě - nejde o to, si ji znepřátelit či nad ní udělat kříž - to by bylo to nejhorší...

Midori 27.4.2009 21:30

Re:

Moje dcera pracovala jako au pair v Londýně v ž.rodině. Tvrdí úplně totéž, co paní Veronika.

Jakub S. 27.4.2009 21:32

Dyť ano.

Ale mne nenapadne o tom pochybovat. Neměly by do jejich rodin chodit, a ony by si měly (ovšem - kdo jim to vysvětlí...) brát  s v o j e  děvčata. Šalom.

Felix 27.4.2009 21:56

Re: au pair

Milá Veroniko. Tvůj příspěvek pod tento článek je zcela mimo místu .. Hodnotit výše uvedený konflikt mezi Palestinci a Židy optikou chování tří židovských rodin k tobě, která ses nechala nich najmout jako služka na  hlídání dětí, to je trochu úchylné zjednodušování a odsuzování !!!  Je to zjednodušování, hodné tak leda nějaké blondýnky :-D (...pardon, já vím, znám sice tři blondýnky, které jsou opravdu natvrdlé, ale vím, že z toho nemůžu obecně vyvozovat vůbec nic vůči blondýnkám, .. tak ještě jednou omluva!;-D;-D)  ... Zajímavé by jistě bylo, kdybys nám ještě napsala, jak ses nechala najmout od tří bohatších palestinských rodin (ruských, německých či jakékoliv jiné národnosti) jako služka na hlídání dětí a popsala nám, jak hezky se k tobě chovali !!! ;-D;-D;-D .. jj vím .. nedalo by se z toho také nic moc o právech či povinnostech Palestinců, Rusů či Němců nic moc vyvozovat .. vím! ... Nevím jen jedno. Jestli si vůbec něco z mého příspěvku pochopila! Přeji ti více rozumu při odsuzování kteréhokoliv národa! .. A doufám, že najdu možnost se zastat stejně tak obecně i Palestinců, když je někdo začne házet do jednoho pytle s jejich hloupými kumpány, kterým pořád nedochází, kudy vede cesta k mírovému soužití!

kopretina 27.4.2009 22:03

Re: au pair

Ok, židovské rodiny se k Vám nechovaly hezky, ale jak to souvisí s izraelsko-palestinským konfliktem? Židé jsou různí, někteří jsou hodní, někteří zlí.

Má kamarádka chodila s Arabem (muslimem), ze začátku se měli rádi, ale pak se k ní její přítel začal chovat majetnicky, myslel si, že jí vlastní, začal být na ní hrubý a zlý a musela se s ním rozejít. Můžu na základě tohoto případu soudit, že jsou Arabové hrubý, zlý,majetnický?

Prorok 27.4.2009 23:07

Soudit tak můžete a nebudete daleko od pravdy

Žid i Arab jsou ze stejného těsta.

iko 28.4.2009 0:05

Re: au pair

ano, s velkou pravdepodobnosti muzete, protoze to zdaleka neni jediny pripad, ktery znam.

Norm Cone 27.4.2009 19:27

Palestinsky narod - skutecnost nebo fantazie ?

U Yehudi Lahava je citit jeho drivejsi prislusnost ke Komunisticke Strany Izraele. Palestinci

se mohou jmenovat jak chteji, otazka je pouze, zda si muzou dnes jeste delat naroky na vlastny stat na uzemi, na kterem odmitli zalozit stat v roce 1948, ktere ztratili behem desetileti teroru a ozbrojenych konfliktu a na kterem nyni ziji na 300 tisic Izraelcu. . Palestinci meli sanci vytvorit alespon mini-stat v pasmu Gazy po jednostrannem stahnuti izraelske armady a izraelskych civilistu z pasma. A co udelali? Promarnili miliardy dolaru na zbrane a vycvik teroristu.

Spirit 27.4.2009 20:03

Re: Palestinsky narod - skutecnost nebo fantazie ?

Spojovat názory pana Lahava, původem maďarsky mluvícího Žida z Prešova, s členstvím v KS je stejně pobloudilé, jakobyste rozlišoval automechaniky bývalé komunisty a nekomunisty. Myslím si, že kdo takto uvažuje, není schopen objektivity. Jinak pan Lahav je prototypem etnického Žida, který je tak dobrý (vícekrát se tady přetřásaly vysoké počty židovských vědců), protože o všem, i o článcích židovské víry, ba každé větě Talmudu, Mišny nebo Midráše dokáže pochybovat. Náboženští i sekulární Izraelité, kteří hlásají jednou pro vždy daná dogmata a o ničem nepochybují, nejsou praví Židé. Takoví už 60 let řídí Izrael.

Jakub S. 27.4.2009 21:30

Ano, pan Lahav je někdo.

Spirite, tisknu ruku - šalom! Pana Lahava vždy hltám. Podnítí k bezpočtu myšlenek, inspiruje, ukáže fazety skutečnosti, které člověk odtud (a mladší, a v podstatě sekulární) nevidí. Jenom to paušální hodnocení všech vlád Státu Izrael šmahem jste trochu, víte, příliš striktně přehnal, opravdu. Není to tak jednoznačné, stoprocentně.

Karel. 27.4.2009 17:28

Největši vinik.

Největšim vinikem stavu na blizkem vychodě jsou USA svou bezvyhranou podporou Israele. Bez teto troufam si řict zničujici podpory by se Israel s araby už davno dohodl a už davno by žil v miru. To by ovšem vubec nepasovalo určitym kruhum hlavně v USA.

kopretina 27.4.2009 17:51

Re: Největši vinik.

Ale dou, kdyby naopak EU přestala podporovat palestinské Araby, byl by mír. Palestinští Arabové věnují finance na podporu terorismu. Kdyby získali palestinští Arabové měně peněz, více by se snažili pracovat a tvořit, dohodli by se s Izraelci na dvou státním řešením.

Prorok 27.4.2009 18:20

Haha, hehe, hihi a já myslel, že moje vtipy jsou špatné ;-D

kopretina 27.4.2009 18:35

Re: To jsou fakta. Vy jste však ovlivněm muslimskou propagandou

Prorok 27.4.2009 18:46

Vaše fakta nemají cenu použitého toaletního papíru.

kopretina 27.4.2009 18:47

Re:Zkuste to

kopretina 27.4.2009 18:48

Re: Re:Zkuste vyvrátit fakta. Jen hloupě kafráte, nic víc.

Sýček 27.4.2009 19:07

Re: Re:Zkuste vyvrátit fakta. Jen hloupě kafráte, nic víc.

R^

Jakub S. 27.4.2009 21:21

Re: Re:Zkuste vyvrátit fakta. Jen hloupě kafráte, nic víc.

Holka! Prosím, tyhle nechejte být! Neshazujte se přistoupením na přestřelku s nimi... mmch, tentokrát máte vcelku (nahoře) na tuhle vec tentýž názor jako já. Ovšem na nižších rovinách, konkrétnějších, je to složitější, že.

J.G. Pašek 27.4.2009 18:51

Re: Největši vinik.

Pro mnoho ignorantních Čechů jaklo ty, kdejaký anti-USA pobuda a grázl je hrdina . . . a není divu, že 11. září 2001 když grázlové mohamedáni naprdli letadla do dvojčat, tady na NP a českých internetových novinách se to hemžilo komentáři  PATŘÍ JIM TOM !  a dnes píšou, že to bylo CIA a FBI které tam dalo TNT nálože a v okamžiku když letadla nabourala CIA agent odpálil výbušninu . . . . 

Kdyby nebylo USA, tak by Židi už dávno v moři polykali andělíčky a nebyli l

Jojo 27.4.2009 19:12

Re: Největši vinik.

To jste mě opravdu pobavil Karlíku, prozradte nám kdo vám vymývá mozek.

Jakub S. 27.4.2009 21:34

Re: Největši vinik.

Nikdo mu jej nevymývá. Často mě neskutečně na - no... irituje. Ale v tomto má prostě a jednoduše převážně pravdu a šlus.

iko 27.4.2009 17:25

Toto,

totiz ze nejde o pravo voci bezpraviu ale pravo voci pravu by mohlo byt celkom rozumne vychodisko, ktore by mohlo byt akceptovane pre vsetky zucastnene strany.... V takomto pohlade je miesto pre ustupky a kompromisy na oboch stranach.

J.G. Pašek 27.4.2009 16:23

Já, moji potomci a moji pra-pra-vnuci už tady nebudou . . .

a Židi se budou furt handrkovat s mohamedánama Palestíncema . . . . a mudrlanti Lahvevové budou psát dlooooouhé články do novin a internetu, jaký by to byl ráj na Zemi, kdyby se ti dva dohodli jak se objímat a pusikovat  . . . .  a já nehodlám ztrácet můj drahocený čas to číst a o tom mudrovat.  On to Irán dříve nebo později vyřeší s radioaktivním uranem, který si obohacují pomocí centrifug a technologie z Germánska . . .