16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

BIG BEN: Zboří se bruselská zeď?

„Kdysi si všichni mysleli, že berlínská zeď se nikdy nezboří – a zbořila. Příští zeď, která se zboří, bude ta bruselská.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Aron 9.4.2019 13:24

Salvini a Orbán

jsou skvělí, doufím, že ve volbách za Francii vyhraje Le Pen a hodně získá AfD.

Lidé se probouzí.

Problém je u nás koho volit. Síly euroskeptické a konzervativní pravice jsou totálně roztříštěné.

M. Mikulec 9.4.2019 17:19

Re: Salvini a Orbán

V ČR rozhodně, ale v europarlamentu se nějaká životaschopná frakce utvoří.

P. Sinclair 9.4.2019 10:35

Malý dodatek

Salvini je blbec pokud si myslí, že lidi budou zakládat rodiny a rodit děti, když to pro ně bude "ekonomicky výhodné".

P. Zinga 8.4.2019 16:29

Kde je zde řeč o Židech, Frau Netzer?!

Brodersovo Zrcadlo:Německé velikášství se teď jmenuje "EU-hodnoty".Manfred Weber (CSU) chce, jak známo, zdědit po Junckerovi předsednictví EU-komise, jestliže jeho skupina stran bude nejsilnější frakcí v "Europarlamentu". Na co se tento muž orientuje, jestliže bude číslo 1 v EU? Například řekl, že je pro něj důležité,,"že my můžeme naše evropské hodnoty globálně prosazovat". Se kterými evropskými hodnotami by měla EU obšťastňovat svět? Francouzským štrajkovým právem, německou vítací kulturou či raději italskou věrností dohodám?

A především: Jak chce ty "evropské hodnoty prosadit globálně"? Dříve ještě platilo: Am deutschen wesen soll die Welt genesen" (Svět má být uzdraven po německém způsobu). Nyní jsou tedy pro svět určující "Evropské hodnoty". Velikášství (Grossenwahn) zůstalo. Ovšem strašné je,že dnešní publikum (Netzer!) to přijímá s potleskem".

Vyplývá z napsaného, že to psal Žid? Německý, co moc nemusí mohamedány?

Pro Netzer to je prvotní hřích: Napsal to Žid, který mluví s AFD a nechodí-na rozdíl od jistých židovských lepšoidů- do mešity na kafe.

.

J. Kanioková 8.4.2019 20:22

"EU-hodnoty" ... brrr..

To je sila: Orbán, Salvini a Le Penová drvia všetko. Tu sú prieskumy. Aj zo Slovenska - https://sux.cz/6dc9

EU28: Německá AfD (EFDD) a Italská Lega (ENF) zahájily novou pravicovou skupinu v Evr. parlamentu - Evropská aliance národů a národů, která připraví půdu pro rozpuštění populistické skupiny EFDD. Skupina bude mít členy z nejméně 10 zemí EU !!!

https://twitter.com/EuropeElects/status/1115207063825735680

S. Sidlichovsky 8.4.2019 16:05

K Brexitu ještě jednou

Horu času jsme tu strávili polemikou s p. Schoříkem, Lazárkem a několika dalšími o adekvátnosti EU přístupu k Británii.

Stanovisko, které jsem tu např. zastával, nyní podpořil ex-komisař pro rozšíření EU Gunther Verheugen a 3 špičkové německé think-tanky, které vyzývají EU k radikální změně přístupu.

Verhaugen: "Brusel nám poskytl lekci jak nejednat s členským státem, který chce odejít". "Problém není na britské straně", problém je na straně EU "Vyjednávací team nesprávně posoudil situaci a neměl se pokoušet diktovat Londýnu podmínky zásadně nepřijatelné". "Neztrácíme jen členský stát, ztrácíme váhu 20 členských států"

(Pro p. Koreně a p. Netzer řekl to v rozhovoru s Anne Will z ARD).

S. Sidlichovsky 8.4.2019 16:32

Re: K Brexitu ještě jednou

Verhaugen: Byla chyba snažit se Brity uzamknout do jurisdikce Evropského soudu, musíme odblokovat tento proces".

Německá ekonomika se již zastavila. Nové průmyslové zakázky klesly o 8,4 % v únoru 2019 ve srovnání s únorem 2018. Komentáře reflektují hluboké znepokojení v německých politických a ekonomických kruzích z Brexit patu a rizika, že Britové budou přinuceni vstoupit do jiných strategických bloků a to v nebezpečné chvíli. Taková snaha v klíčové chvíli tlačí eurozónu do 3. recese za dekádu. Eurozóna téměř žádné monetární nástroje k obraně nemá.

Clemens Fuest, ředitel IFO institutu: "Jaký smysl má zacházet s UK jako s Tureckem?" "EU udělala chybu, když řekla, že dlouhodobý vztah se bude projednávat, až po dohodě o "rozvodu". "Bylo to dětinské".

Prof. Fuest: EU by měla roztrhat dosavadní strategii, Británii by měla EEU nabídnout zcela jiný druh Celní Unie".

Ale p. Schoříku a Lazárku, klidně bijte Brity dál. Jde o hlasy, kterých si už málokdo v Evropě všímá.

S. Sidlichovsky 8.4.2019 16:53

Re: K Brexitu ještě jednou

Gabriel Felbermayr, šéf Kiel Institute pro světovou ekonomiku: "Brexit strategie "vykolejila" a mělo by být ukončena, než udělá ještě více škod ve vztahu s Británií". "Jakýkoliv nátlak na UK zkrachuje, EU hraje velmi nebezpečnou hru, když se pokouší uvrhnout Británii do koloniálního vztahu".

Marcel Fratzscher, šéf německého institutu pro ekonomický výzkum:

"Bylo idiotské nutit Brity podřídit se "s pistolí na jejich hrudi", Evropa je na cestě způsobit si obrovské škody v následujících dekádách kvůli způsobu, jak přistoupila k Brexitu". "Žádný suverenní stít nemůže přijmout takové podmínky, Bundestag by stěží hlasoval jinak".

Nevážení pánové Schoříku, Lazárku a další, nic jiného jsem vám tady po dlouhou dobu neříkal.

S. Sidlichovsky 8.4.2019 17:00

Re: K Brexitu ještě jednou

Zapomněl jsem na Mařáka.

M. Mařák 8.4.2019 17:20

GB Fuck Off! Klauni.

Co tady v EU ještě ti šašci pohledávají, když je podle hlavních brexitářů hard brexit s pomocí WTO to nejlepší řešení?

:-)

J. Kombercová 8.4.2019 17:20

Re: K Brexitu ještě jednou

Měl jste to dát pod úvodník, sem jmenovaní moc nechodí.

S. Sidlichovsky 8.4.2019 17:51

Re: K Brexitu ještě jednou

Díky, máte pravdu

S. Sidlichovsky 8.4.2019 17:29

Re: K Brexitu ještě jednou

Pravda, jde o úkaz vzácný, kdy slyšíte něco rozumného od socana (bohužel ne od českého).

Sigmar Gabriel v tomto případě všechna čest: "EU riskuje strategické bezvědomí, musí udělat vše, co je možné připoutat Brity s jejich obranou, bezpečností a finančním dosahem tak blízko, jak je to jen možné, k evropské alianci". "Měla by lákat Brity a ne je zastrašovat a nutit je vyhrožováním".

P. Aron 9.4.2019 13:15

Re: K Brexitu ještě jednou

Souhlas !

E. Derat 8.4.2019 15:02

V tom Berlíně je ten socialismus, možná i

národní zažraný jako špína. Letos si oslavily ženy MDŽ, které není v SRN státním svátkem jako v ČR. Tedy iniciativa místní radnice na žádost obyvatel. Pak si uzákonili nižší jízdné pouze pro ženy v MHD, zřejmě v rámci genderové rovnosti. A nyní by rádi znároďnovali. Jo, pracujícímu lidu je třeba vyjít vstříc.

J. Fridrich 8.4.2019 15:26

Re: V tom Berlíně je ten socialismus, možná i

Ano, soudruh Walter Ulbricht je dobře " polámal " - ty východní-hodný Němce...

E. Derat 8.4.2019 15:46

Re: V tom Berlíně je ten socialismus, možná i

To máte pravdu, ale tentokrát jsem to zvojtil já. Příspěvek patří ke článku níže.

P. Zinga 8.4.2019 14:02

Chytří odcházejí, blbci přicházejí.

Die NZZ schreibt: "In Punkto Migration steckt Deutschland in einer zweifach misslichen Situation. Während es viele Länder mit Leuten alimentiert, die für teures Geld an deutschen Universitäten ausgebildet wurden, erlebt es einen steten Zustrom von Menschen mit geringer Qualifikation. Das kann auf Dauer nicht ohne Wirkung bleiben." /

To Německo dlouho neustojí.

M. Mikulec 8.4.2019 14:18

Re: Chytří odcházejí, blbci přicházejí.

To si vždycky vzpomenu, jak Čechům, Slovákům, Polákům, Maďarům, ačkoliv už členům EU, byl 7 roků odepírán volný pohyb pracovních sil do Německa a Rakouska. Tak teď mají, co chtěli.

J. Vintr 8.4.2019 14:57

Re: Chytří odcházejí, blbci přicházejí.

Pochopte ten rozdíl. Češi a ostatní vychodoevropané by mohli Němcům brát práci. Ti, co tam pustila Merkelová, Němcům zaručeně práci brát nebudou. Ti jim ji naopak přidávají.

M. Mikulec 8.4.2019 15:08

Re: Chytří odcházejí, blbci přicházejí.

Chápu ten rozdíl, děkuji.:-)) Vím, ze v nás viděli a vidí konkurenci. Na Němce šly mdloby, ze se k nim po otevření v roce 2011 navalí miliony Poláků. Ty miliony už byly zatím dávno v Británii.

A. Alda 8.4.2019 13:46

S Evropským svazem jak s jedovatým plazem!

To je naprosto přesné "Náš společný domov je nesvobodný a pravda je umlčovaná. Brusel kradmo

pohlcuje víc a víc plátků naší národní svrchovanosti. Vládnou v něm

nepřátelé svobody pomocí mediální střelby, denunciace, pohrůžek a

vydírání."

EU však nelze reformovat - je třeba z ní vystoupit.

M. Mařák 8.4.2019 13:44

NGO havlista Bannon

z občanské společnosti nikým v EU nezvolený chce řídit a zastřešovat vnitřní politiku nacionálních stran v EU tak trochu jako u nás známý německo-český mentor jedné z našich mikro stran, jenž má oproti Bannonovi alespoň občanství několika států EU, nebo autor článku, jenž se o něco podobného u nás v minulosti pokoušel několikrát, no a co se týče občanství, i on je na tom stejně jako výše jmenovaný mentor.

Proč ne?

Havlismus má nejrůznější podoby a tato skutečnost není zase tak podstatná. Zajímá mne spíše, na čem se ony strany pod Bannonovým vedením dohodnou a kterou vizi EU budou společně podporovat. Tradičně konzervativní impérium je kvůli křesťanství technicky a ideologicky neuskutečnitelné a islám zatím není dominantní silou v Evropě. Proti federaci se rezolutně vymezují, zbývá autorem navržená konfederace, což by mně osobně jako zastánci evropské federace pro začátek vůbec nevadilo, nebo rozklad EU, což by podle mne byla velká škoda.

Nechám se překvapit, jak jejich společná jednání dopadnou. Pokud tomu bude tak, jak tomu vždy bylo u nás, tak se jedná jen o prázdné plácnutí do vody. Uvidíme...

M. Prokop 8.4.2019 13:48

Re: NGO havlista Bannon

Buďto se dohodnou, nebo taky ne (IMHO spíš ne, ale to neznamená, že jich nebude přibývat a nebudou sílit, zvláště když soudruzi v Bruseli, Paříži i Berlíně blbnou stále stejně nebo i více).

Akorát nevím, kde se v tom berou ti NGO a havlisté, to je asi nějaká mantra.

M. Mařák 8.4.2019 14:00

Re: NGO havlista Bannon

Havloid Bannon reaguje z klasické NGO pozice. Nebo je ten americký občan členem nějaké politické strany v EU a má voliči podepřený mandát z nějakých voleb v zemích EU? Pokud ano, tak se omlouvám, že mně to uniklo.

M. Prokop 8.4.2019 16:37

Re: NGO havlista Bannon

Volební poradce či manažer nemusí být ani členem strany, ani NGO, natož pak havloid.

M. Mařák 8.4.2019 16:53

Nepovídejte... ;-)

NGO The Movement se sídlem v Bruselu a zaměstnanci této NGO je podle Vás nějaký volební poradce, či manažer? Když tady poprvé někdo hlásil, že ta neziskovka shání zaměstnance, tak pan Janyška byl celý nadšený a pro, než se zjistilo, že je potřeba znalost cizích jazyků a vysokoškolské vzdělání. Vzpomínáte?

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Movement_(populist_group)

E. Derat 8.4.2019 16:55

Re: NGO havlista Bannon

Třeba to tak ve Francii mají, Macronovi mohou radit pouze členové strany, případně někdo ze států EU, ale nesmí to být obyčejný kmán, musí to být prověřený politik s volebním mandátem. A hlavně nesmí to být americký občan. A možná i proto to tak ve Francii dnes vypadá, když se Macron radí např. s Merkelovou.

M. Mařák 8.4.2019 16:58

Re: NGO havlista Bannon

Vždyť je to neziskovka, tedy NGO, vy obyčejný kmáne...

:-)

E. Derat 8.4.2019 17:30

Re: NGO havlista Bannon

Obyčejným kmánem byl myšlen obyčejný, tedy běžný Francouz, Němec atd. Podle toho co jste napsal to musí být někdo zvolený, aby mohl radit. Pokud ne, máte šanci, Macron si kromě fyzického a psychického vyčerpání, skoro syndrom vyhoření stěžoval, že mu utekli všichni poradci. Tak se zkuste poptat, třeba vás vezme.