29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

BEZPEČNOST: Vlčí teror na Broumovsku

Broumovský výběžek je u nás poslední roky oblastí s největším počtem útoků vlků na domácí zvířata. Navrátivší se predátor se tak stává ekonomickou a bezpečnostní hrozbou pro místní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Polášek 2.12.2020 1:10

Vlky střílet, střílet, střílet. Dokud vlk, jakmile ucítí pach člověka, nesklopí ohon a z toho místa automaticky neuteče.

K. Křivan 1.12.2020 19:59

Četl jsem názor, že nejdřív je třeba vyhubit ekology a pak zmizí i problémy s vlky. Hm,... když se nad tím tak zamyslím, ....

L. Novák 1.12.2020 20:14

Já jsem zase četl, že blbost lidská je věčná a nelze ji vyhubit. Pro vlky v přírodě to bohužel neplatí.

J. Vintr 1.12.2020 19:18

Jednou jsem v rádiu poslouchal vyprávění nějakého pána ze Slovenska, který se dlouho vlky zabývá. Říkal, že vlci používají ve vzájemné komunikaci až něco kolem pěti set rúzných signálů - zatímco průměrný návštěvník slovenské putyky čtvrté kategorie běžně používá sotva padesát slov...

J. Jurax 1.12.2020 19:22

Ano.

A i vzdělaný Evropan používá jen 26 písmen, pomineme-li různá nabodeníčka.

L. Novák 1.12.2020 20:13

Jako demagogie dobrý. Rv

Jenomže ta písmena jsou jenom nejmenší dělitelné části slov, takže těch významových kombinací bude o řády více. ;-)

J. Jurax 1.12.2020 20:27

Vskutku?

V Číně se od padesátých let uvádí jako základ "gramotnosti rolníka" 1500, "gramotnému dělníkovi" by mělo stačit 2000 znaků. Na Taiwanu jsou to tři tisíce, opravdu velmi důkladně vzdělaný a sečtělý člověk jich může umět okolo 4.000 - 5.000.

L. Novák 2.12.2020 5:32

Vskutku!

Jenomže Čína má znaky, které vydají za několik našich písmen. V jejich znacích už jsou obsažena celá slova. Takže srovnáváte dva informačně naprosto odlišné systémy. Zkuste přidat morseovku. Nebo binární soustavu... :-P

J. Jurax 2.12.2020 11:34

No jo, ještě jsem chtěl vzpomenout egyptské hieroglyfy, ale už Vás nechám ... a nevíte, jak Číňani převáděli znaky do morseovky?

J. Kraus 1.12.2020 18:04

Asi před dvěma lety jsem na chalupě (lesnatá a skalnatá oblast několik desítek kilometrů od Prahy) zaslechl, že někdo v lese viděl vlka. Není to prý možné, ale není koho se zeptat. Hájovny zprivatisovány, hajní z bytovek jezdí po lese autem. Od té doby chodím do lesa s pepřákem v kapse, teleskopickým obuškem v batohu a s nožem v ruce (špička se opírá o ukazovák). Na vlka by to mělo stačit. Až přijde hláška o medvědech, přestanu do lesa chodit.

Staleté zkušenosti z celé Evropy jsou jednoznačné. Můžeme ekology podezírat z hlupáctví, méněcennosti, zlé vůle, ale nejspíš to bude tak, že chtějí lidi odradit od vstupu do lesa. Při tomhle vývoji vlk i medvěd za nějaký ten rok ovládne venkov a menší města. Až se objeví na Václaváku, bude hledat řešení.

J. Vintr 1.12.2020 18:39

Kdo se bojí, nesmí do lesa ....

J. Hrdlička 1.12.2020 19:49

Proboha, jak někdo může mít takovéto paranoidní představy. To by už na takovém Slovensku museli mít trvalý lockdown.

Ale možná jste to myslel jako parodii na zdejší ostré zálesáky, kteří se předhánějí v apokalyptickém líčení zhouby vlkem i medvědem:-)

M. Malovec 1.12.2020 13:28

Proč si každý blbec myslí, že jiný občan má trpět škody. Nechť si pan Šejna a podobní chrání vlky na své zahrádce. Co říkáte. Předveďte v praxi lásku k vlkům, bobrům a divočákům. Pak pindejte.

M. Šejna 1.12.2020 14:00

už jste videl na vlastní oči vlka v přírodě?

Nebo jste viděl vlka jen v ZOO?

Já se ptám proto, abyste nebyl překvapený, až toho jednoho vlka, co žije na Broumovsku půjdete zastřelit vy sám osobně jako uvědomělý občan.

Jen si pak toho vlka nezaměňte s čivavou nebo jezevčíkem nějakého místního občana. To by pak strpěla škodu vaše držka.

M. Malovec 1.12.2020 16:45

Čí asi držka by utrpěla škodu, kdybyste se na Broumovsku objevil a hlásal svoje ujetiny?

L. Novák 1.12.2020 16:51

Tak viděl jste živého vlka v naší přírodě nebo ne? ;-D

J. Hrdlička 1.12.2020 17:05

Spíš proč si každý blbec myslí, že je normální přírodu převálcovat, jenom aby se nemusely platit nutné náklady na zabezpečení, na které mj. často přispívá i stát? Jediné, co je nutné, je udržovat v šelmách respekt k lidem, k čemuž slouží kontrolovaný odstřel. Nikoliv pohádky, jak si sadističtí vlci už brousí zuby na nevinné děti.

J. Vintr 1.12.2020 19:50

Ona ta příroda je vymyšlena tak dobře, že každé její "vylepšení" člověkem vede obvykle k průšvihu. To třeba jistý Mao usoudil, že vrabci a jiní ptáci ujídají lidem z úrody a rohodl se, že zemi zbaví škodlivého ptactva. Následkem byl hladomor, protože úrodu sežral přemnožený hmyz....

L. Novák 1.12.2020 20:18

Jo. Tak dlouho ty vrabce plašili, až padali únavou na zem. Viděl jsem v jednom filmovém dokumentu z Maovy komunistické budovatelské éry, jak náklaďáky vrchovatě plné vrabčích tělíček odvážejí kamsi k likvidaci... :-/

M. Malovec 1.12.2020 13:22

A co jim párek, nebo dva, vlků do té Prahy přivézt. Jejich reakce by byla precedentem jak dál.

M. Šejna 1.12.2020 14:03

Ja myslím, že pražáci vám poděkují.

Hlavně vás budou považovat za unikát mezi lovci. Ulovit dnes v Česku vlka je totiž událost hodná zápisu do kronikz.

Budete slavnej.

;-D

J. Jurax 1.12.2020 14:33

https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/velka-smecka-vlku-zautocila-na-stado-ovci-u-teplic-nad-metuji

Počtěte si ...

L. Novák 1.12.2020 17:03

Je tam zajímavá diskuse a komentáře. Např.:

Jiří Malík18.10.2020 08:56 Reaguje na Jarda Vesničan

Ukazuje se pouze to, že kdyby ovce byly zabezpečeny dobře, vlci se k nim nedostanou. Snižování stavů spárkaté probíhá. 99 % potravy vlků je divočina. Máme tu spárkatou tak přemnoženou, že se radujeme, že tu vlky máme. Je to požehnání pro les. Škody na lesích jsou několik miliard Kč spárkatou zvěří ročně. Škody vlkem jsou tak zanedbatelné. Vlků je zatím pořád málo. Jinak predátoři se nepřemnožují, kopírují jen potravní nabídku. Nesmíte číst tolik bulvární média a věřit všemu, co se o vlcích povídá mezi myslivci nebo v hospodě. Jinak možná pokud pan chovatel nestíhá hlídat stáda, možná je velkochov na něj příliš velké sousto. Jinak ovce pan chovatel má na maso a jednou za čas je odveze nemilosrdně kamionem na porážku.

J. Jurax 1.12.2020 18:34

No, proto jsem tam ten odkaz dal.

Ono je hodně zájmů; ten Jarda vesničan je možná myslivec. Myslím ale, že jeho argumenty chovatel živící se chovem ovcí nebude akceptovat; škody na lesích jej určitě zajímají míň než škody jeho vlastní.

J. Jurax 1.12.2020 14:47

Ano.

Ulovit dnes v Česku vlka je událost jednak hodná zápisu do kroniky, jednak hlavně trestná.

Raději nejezděte na Broumovsko. A pokud ano, pak tamním chovatelům své názory radši neprozrazuje. Nasraný chovatel je nebezpečnější vlka. Ale na rozdíl od vlka není chráněný.

V. Kain 1.12.2020 16:07

Vlk preferuje divočinu.Domácími zvířaty nepohrdne pokud mu jsou nabídnuta.

L. Novák 1.12.2020 17:07

Přesně tak! !! Někteří zástupci druhu "Pán všeho tvorstva" se domnívají, že právo na existenci mají jenom oni a cokoliv jim při jejich podnikání kazí hospodářské výsledky, musí být ;-€ zničeno a vyhubeno. ;-)

V. Braun 1.12.2020 18:56

Proč ne, když divoká prasat ve velkých počtech žijí i v parcích tak se nějaký ten vlk prakticky ztratí.

L. Severa 1.12.2020 13:10

Jsou vlci na našem území užiteční ? Chráníme je snad proto, že jsou celosvětově ohroženi ? Jestliže ne, tak potom je divné, že se je snažíme na našem území udržet, když přinášejí jen škody. Stejně tak bobři kteří se na některých územích stávají pohromou. Dnes je sysel chráněný, jako stařešina pamatuji, že byl v padesátých létech škodnou. Také pamatuji, že když se u nás objevili první divočáci, jaká to byla senzace. Dnes je nestačíme střílet. Naopak, pamatuji dobu, kdy divoké králíky stříleli lovci celý rok, mixomatóza je téměř vyhubila. Když se někde objeví nějaký vlk, tak nechť ochránci přírody jásají, ale jakmile celé smečky „loví“ ovce, tak jejich výskyt na našem území ztrácí smysl.

P. Kavan 1.12.2020 13:17

Z praxe mohu říct, že ochránci jásají právě z toho, že vlci loví ovce. Volal jsem na správu CHKO že nám něco zabili, a oni jásali, protože se podle toho dá odhadnout kde smečka je a jak je silná. Nádavkem ještě poradili že plot ani ohradník je stejně nezadrží, takže ani nemá cenu se snažit. Je to depresivní z mnoha důvodů ... i proto, že ty mrtvé ovce měly jména, a že zemřely způsobem, který bych nepřál ani nepříteli. Minimálně jedna neměla ani prokousnutý krk - jen rozervané břicho a žaludky venku. Kdyby se takhle chovali pracovníci na jatkách, tak už máme protesty po celé republice. Mimochodem, vlci z těch ovcí skoro nic nesnědli. V žádném případě nezabíjeli jen tolik, kolik nutně potřebují.