28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

AUTA: Když elektrického ptáčka lapají, pěkně mu zpívají

Přestože je v Česku elektromobilita Popelkou s dosud registrovanými 11 tisící vozy v poměru k 6,3 milionu osobních aut v registru, už se omezují před pár lety se slávou vyhlašované výhody. Nad parkováním zdarma v Praze se smráká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Szirotný 4.7.2022 23:36

Bude třeba vyjít do evropských ulic a tu bruselskou svoloč vyhnat. Jinak to nepůjde.

P. Zahrádka 5.7.2022 10:29

Tak to je tedy řešení, lidé podobného ražení rozbili Divišovi bleskosvod, později rozbíjeli parní stroje a poměrně nedávno brojili proti 5G sítím

J. Jurax 5.7.2022 11:15

Jojo, a bleskosvod byl nařízen panovníkem pod pokutou či fyzickým trestem a parní stroj byl prosazován legislativním znevýhodňováním až zákazem koní a vodních kol.

A výrobci i kupci bleskosvodů i parních strojů byly masivně dotováni z extra vypsaných berní.

P. Zahrádka 4.7.2022 20:29

Autor ve své svaté válce proti EU, elektromobilitě, greendealu, a dalším ve své prostotě lobuje za evropské výrobce automobilů, kteří de teď snaží dohnat co zameškali. Světovým lídrem a elektromobilitě je Čína a je také největším exportérem aut, reálně tedy hrozí, že budeme jezdit ve vozech made in China, která jsou levnější a donutí i EU výrobce korigovat ceny

J. Jurax 4.7.2022 17:49

Nejlevnějším elektromobilem na českém trhu je aktuálně vůz Dacia Spring Electric, který je vyráběn v Číně a stojí mírně přes 500 000 Kč. Jedná se menší elektrické auto s uváděným dojezdem 230 km. V praxi má ale podle recenzí odborných médií dojezd nižší. Základní verze také neumožňuje rychlonabíjení baterie.

Má 44 koní, což nezní jako moc (Renault raději neudává čas zrychlení na 100 km/h, pouze maximální rychlost 125 km/h). No nekupte to za cenu Octavie! 8-o

https://www.novinky.cz/auto/automoto-testy/clanek/test-nejlevnejsiho-elektromobilu-dacia-spring-prilis-velke-kompromisy-40385080

https://www.autosalon.tv/novinky/testy/test-dacie-spring

Nebrat!!

J. Jurax 4.7.2022 17:55

A nejlevnější Fabia je za 340 000 s neporovnatelně vyšší užitnou hodnotou než Dacia Spring Electric za mírně přes 500 000!

V. Chrastina 4.7.2022 12:54

Když se člověk ohlíží kolem sebe, na sousedy, známé, přátele a nakone i příbuzenstvo, všichni mají totalitních manýrů EU plné zuby. Lze se vsadit, že dnes by referendum dopadlo pro existenci EU z valné většiny jejím jednoznačným odmítnutím. Jenže k tomu bohužel nemůže dojít, jelikož ani fialová pětikolka, ani opozice nemá vůli referendum tohoto druhu vyhlásit, snad jen s výjimkou Okamurovy SPD. Takže kdo je pro zrušení EU, volte SPD. Tož tak!!

M. Rozbořil 4.7.2022 23:03

SPD má na zrušení EU zhruba stejný vliv, jako na rezavění zemské osy.

J. Jurax 4.7.2022 11:42

Podle rozboru Mezinárodní agentury pro energii (IEA) by se i při realizaci všech ambiciózních (rozuměj fantasmagorických) plánů zavádění elektromobility ve světě snížil v roce 2100 růst planetární teploty o 0,0001°C, psáno v článku.

Ano, to určitě stojí za to! Planeta bude spasena!

Heil EU!

M. Šejna 4.7.2022 12:23

Elektromobilita nezastaví globální oteplování.

I kdyby lidstvo přestalo dnes produkovat jakýkoli CO2, bude se dál oteplování ještě minimálně 100 let. Pak se oteplování zastaví. Ochlazovat by se ale začalo až poté, co by CO2 začal ubývat.

J. Jurax 4.7.2022 17:12

Ale jistě.

Pak ovšem nechápu, proč je eurokarabáčem vnucována jako lék na klimatickou změnu.

M. Šejna 4.7.2022 17:45

Protože tomu ti političtí svazáci nerozumí.

Už od roku 1990 ti idioti bojují proti CO2, a výsledkem je, že každý rok se obsah CO2 v atmosfeře zvýší asi o 2,5 ppm. :-/

J. Jurax 4.7.2022 18:43

Souhlas s tou výhradou, že jste v tom odsudku moc mírný :-)

Z. Lapil 4.7.2022 10:58

Jen tak mě zaujalo: máme průměrné stáří aut v republice 15 let a těch aut je 6 miliónů. Jestli dobře uvažuju, tak během 15ti let je tedy třeba vyměnit právě těch 6 miliónů aut. 15 let uplyne v r. 1937, tj. dva roky poté, co bude reálně platit zákaz prodeje nových spalovacích aut.

Zároveň platí, že během příštích sedmi let má být v provozu půl miliónu elektroaut. I KDYBY za dalších 7 let mělo být uvedeno do provozu 2x tolik elektroaut a žádný vyřazen (tou dobou už budou některé z nich zase těch 15 let staré), pořád mi chybí 4,5 miliónu jakýchkoliv(!) nových aut, abychom udrželi průměrné stáří aspoň těch 15 let.

Výpočet jsem poněkud odflákl (7+7 není 15 a tak), ale myslím, že i kdyby se z těch 4,5 miliónu staly milióny tři, bude v r. 1937 v provozu buď polovina aut proti dnešku, nebo budou děsivě stará. Netroufnu si říct, jak moc, už takhle předpokládám, že ten průměr je vytvořen tak, že každému novému autu odpovídá jedno třicetileté, což evidentně není pravda.

Kéž by to skončilo jen tím, že se STKčka napakujou na úplatcích.

A. Pakosta 4.7.2022 11:27

Stará a fujky auta se prostě vyřadí, ať už z technických či administrativních příčin, anebo prostě proto, že litr benzínu bude stát tři stovky, a ta nová čistá elektrická budou jenom pro horních deset tisíc. A budou vyřešeny problémy s parkováním i se zácpami na silnicích. Nabíječky na sídlištích prostě nebudou, socka ze sídliště stejně nebude mít na elektroauto peníze.

J. Jurax 4.7.2022 11:46

2037, jinak souhlas.

Pod vedením EU a zelených magorů se brzy budeme mít jako v ráji. Nazí mezi dobytkem.

M. Šejna 4.7.2022 12:04

Ten váš výpočet je špatně.

Do roku 2035 se mohou prodávat nové vozy se spalovacím motorem. Pak už jen ojetiny v autobazaru.

Pokud je průměrné staří aut 15 let, tak zhruba do roku 2050 se nahradí polovina starých aut se spalovacím motorem na elektromobily. ;-)

Z. Lapil 4.7.2022 15:13

Máte recht. Díky.

J. Jurax 4.7.2022 17:16

No, pokud na ně budeme mít ... protože když je automobilky nebudou moci dotovat ze zisku z klasických aut, cena rozhodně neklesne ...

J. Hruška 4.7.2022 22:04

Elektromobily, asi, asi ne.

Ke třem molekulám CO2 v 10 000 molekulách vzduchu přibude za 100 let jedna další, budou tedy 4.

Nahradí je "sovětská moc a elektrifikace Ruska, komunismus". Čest práci!

V. Povolný 4.7.2022 10:24

Hlasovala by dnes většina občanů ČR pro vstup do Evropské unie? Správná otázka. Já bych se ale spíš ptal, jestli bychom neměli hlasovat o setrvání v EU, protože po Lisabonské smlouvě už to není ta organizace, do které jsme vstupovali. Ale pod vlivem aktuálních událostí není ani tahle otázka na pořadu dne. Je stále jasnější, že z EU se stává organizace, která nezastupuje zájmy členských zemí, ale zájmy své vlastní. A to je začátek konce každé organizace. Jakmile členové zjistí, že organizace jejich zájmy nezastupuje, začnou si klást otázku, k čemu je dobrá. Takže za aktuální otázku pokládám, kdy k tomu dojde, nastoupený trend je jasný. Elektromobilita by podle všeho mohla proces urychlit.

K. Křivan 4.7.2022 10:27

"..k čemu je dobrá.." ??? Do psích konzerv. Rv

Z. Lapil 4.7.2022 11:09

Což já jsem hlasoval proti už tehdy. Přesně podle článku - když ptáčka lapají aneb když mi někdo větší a silnější říká něco jako "když budeš pěkně poslouchat, dostaneš papáníčko", propadám paranoie.

Ale dnes pro vystoupení nejsem, jednoduše proto, že tím bychom se jako stát ocitli v pozici nečlena obklopeného členy, a když si vzpomenu na nepřátelský pokřik v souvislosti s brexitem, tak se mi do toho fakt nechce. Pokud ano, tak jedině nějak společně, v nějaké skupině na způsob Visegrádu.

P. Brich 4.7.2022 14:20

Kdo se bojí, seje v síni!!

Z. Lapil 4.7.2022 15:14

Kdo se nebojí, ukousne mu při suaní p ́del medvěd.

L. Písařík 4.7.2022 10:03

Prý je ve dne přebytek OZE. Rád bych viděl nějakou reálnou informaci, kolik že té OZE je a jaká je k tomu spotřeba.

Z. Lapil 4.7.2022 11:25

Přebytek OZE není. V Německu se několikrát stalo, že na pár hodin kolem letního poledne byl.

Skvěle udělaný přehled reálné výroby elektřiny má Německo. Jediné co není úplně interaktivní: vítr on shore/na břehu - světleji modrý jsou větrníky na moři, tmavější (a mnohem menší) jsou větrníky pozemní.

Pozor: pokud si odkaz uložíte, zobrazí se vám vždycky stejný/neaktualizovaný graf. Musíte si vždycky ručně nastavit buď předdefinované období ("minulý rok") nebo přímo datum. Vidí to do roku 2012.

V ročním zobrazení je krásně vidět, jak jsou v zimě slunečníky v podstatě mrtvé.

Teď jsem někde četl, že při výrobě 100% závislé na OZE je potřebná rezerva 30 dnů nebo (podle téhož článku, ale jinde - 24 dny. Ten článek vypadal seriózně a ani proti číslům se moje intuice nevzpírá.

https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/27.06.2022/04.07.2022/today/

J. Jurax 4.7.2022 11:52

Potřebná rezerva 30 dnů nebo (podle téhož článku, ale jinde - 24 dny), psáno v příspěvku.

Budiž. Kam se ta rezerva energie uloží a když se v zimě z fotovoltaiky dostane až pět procent instalovaného výkonu, jak se ta rezerva vytvoří?

K. Křivan 4.7.2022 9:58

"..hlasovala by dnes většina občanů ČR pro vstup do Evropské unie?"

Určitě ne. Já tedy rozhodně NE !

O. Seliger 4.7.2022 9:41

Mám takový možná bludný dojem, že systém chaosu a žvanění, rozhodující vliv barevných papírků a kecacích médií má podstatný vliv na úrodu několika oborových skupin škodících ostatním. A jsou to zejména nėkteří životem nepoučení fanatičtí právníci a ekonomové když se zmocní moci.