26.4.2024 | Svátek má Oto


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
www.videomusic.cz 29.11.2005 20:06

VIDEOMUSIC.cz

Chcete vánočníé dárky rychle a levně? Tak dejte www.videomusic.c a bude to doma!
krmič 22.11.2005 10:44

Já tam nebyl :-(

Proč zde není obrázek toho obchodního domu a té tribuny?
šakal 22.11.2005 2:13

Kaplický a ti DRUZÍ...

No, britští architekti z FOA a holandští MVRDV jsou v porovnání s Kaplickým žabaři. Ty jejich „futuristické“ projekty jsou v porovnání s Kaplického rozevlátostí ducha učiněné chudinky! A na nějaké opravdu odvážné realizace nemůžou tyhle ateliery ani pomyslet. Ten terminál v Jokohamě od FOA je sice hezký, ale v porovnání s Kaplického architekturou „nic moc kdoví jaký“. A ta holandská ambasáda v Berlíně od MVRDV, na kterou porota při udělování ceny Miese van der Rohe zbytečně vyplýtvala energii, je v porovnání s Kaplického obchodním domem Selfridges nebo kriketovou tribunou Net West Media trapně „při zdi“. P. S. V případě birminghamského obchodního domu Selfridges podotýkám, že se konstrukčně nejedná o „membránu z transparentních čoček“ nýbrž o pevnou, neprůhlednou stěnu z betonu stříkaného na síť, která je na povrchu osazena na místo standardního obkladu celou sérií hliníkových disků, které v záři světel nočního města vytvářejí dojem, že se jedná o průsvitná „oka“ do fasády. Pro srovnání uvádím linky na jednotlivé ateliery: Future Systems... http://www.future-systems.com/ MVRDV...http://www.mvrdv.nl/_v2/ FOA... http://www.f-o-a.net/flash/index.html
šakal 22.11.2005 2:15

Omlouvám se za "rozbředlé" linky (7:- /)

To nové formátování "Psa" je pěkně idiotské. Snad se vám podaří ty adresy správně "rozpreparovat" (7;- ))
PK 22.11.2005 17:14

Plně souhlasím

Navíc patrně nekorektní - ve Firefoxu nedostanu do bloku pro kopírování víc než 1 komentář, v MSIE všechny komentáře.
Dále: mohu si sice vytisknout článek, ale komentáře jen s okrajovými rámci, takže písmo užitečného textu je ještě mrňavější, než  u článku samotného - a tam je už pod mezí a pokaždé přepínat na větší písmo? - jděte mi k šípku, programátorští teroristé s dobrýma očima.  Co takhle čtivější a prostor lépe využívající TimesRoman s větším fontem?
Faktem je, že Lidovky jsem prakticky přestal číst vůbec a u Psa jsem asi na polovině článků a na třetině komentářů proti dřívějšku.  A navíc z toho nemám ten příjemný pocit, který Pes skýtal jako jediné nesršaté a netechnicistní médium. (Pozn.: a to jsem jsem technik, umím si představit, jak to prožívají citlivější estetické a filosofické duše.)
liddy@seznam.cz 25.11.2005 14:04

Re: Plně souhlasím

Souhlasím s Vámi pokud jde o tvář Neviditelného psa. Psala jsem již nejméně 2 připomínky, určitě bylo původní uspořádání přehlednější a daleko vhodnější na čtení. Nikde jsem ale neviděla poznámku vydavatele, proč to všechno...??????????
Jenom ty ksichtíky se vkládají snadno...
karel 22.11.2005 20:35

Re: Kaplický a ti DRUZÍ...

FOA  i  MVRDV bych se neodvážil s Kaplickým porovnávat vůbec. Hlavně ne proto, že si na rozdíl od autora článku myslím, že s ním nemají společného téměř nic. Naopak se mi zdá, že jejich tvorba je v přímém rozporu s požadavky na architekturu, tak jak je Kaplický v současnostri formuluje.
šakal 23.11.2005 0:12

No, je pravda, že...

...jsem to napsal na počátku asi trochu příkře. Ono je těžké tyto tři ateliery srovnávat, protože opravdu stojí "každý jinde". Zkrátka, konceptualismus není totéž, co high-tech. Proto je to mé hodnocení asi ne docela korektní, čímž se MVRDV a FOA omlouvám (7;- ))
Petr Stefek 22.11.2005 21:03

Re: Kaplický a ti DRUZÍ...

Kaplicky se da s FOA, pripadne MVRDV srovnavat snad jen ve smyslu snahy o nove vize.
Ve smyslu programovem se FOA naopak snazi o protiklad ke klasicke londynske skole high-techu, kterou krome Kaplickeho prezentuji dale Norman Foster, nebo Richard Rogers. Tato high-tech forma je v Londyne uz sveho druhu klasikou, proti ktere se napriklad prave FOA snazi definovat navrhy bez narocnych high-tech postupu. Hlavnim zamerem je odlisny typologicky koncept, ktery zdaleka nemusi byt vyrazne viditelnym gestem.
PB 25.11.2005 2:05

Re: Kaplický a ti DRUZÍ...

Holandska ambasada v Berline je od OMA/Koolhaase, ne od MVRDV.
A srovnavat tyto tri frimy je hloupost, kazda ma jinou predstavu o architekture a podle toho taky vypada jejich prace.
Co se tyce Jokohamskeho terminalu tak ten je mimochodem povazovan za jeden ze nejkomplexnejsich budov vubec.
FOA je srovnatelna s Kaplickym velice vzdalene, MVRDV uz vubec ne - u MVRDV technologie a sytemy nehraji roli, jde spise o praci s modernistickymi postupy kterejsou 'vtipne' interpretovany a dal rozvadeny. (treba teoretik Betsky vetsinu holandskych atelieru popisuje jako modernisticke baroko)
Kaplicky a Future Systems jsou rozhodne kvalitni firmou, ale mezi opravdovou spicku zatim nepatri. Navic jak uz uz bylo pripomenuto, Kaplicky vychazi z odkazu Archigramu, ktery ale v britanii rozvadi mnohem dal (prinejmensim v poctu realizaci) prave Foster a Rogers.