25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Andrea 2.3.2009 9:16

Střížkov

dobrý den,vím,že od teoretika je těžké ba i nemožné zachovat nestrannost,zůstat tzv.nad věcí.

Do odborné recenze  ale podle mě nepatří věty typu-"můj známý mi povídal..."Je to jak z Blesku./Zajímalo by mě,co ten známý dokázal, ve srovnání s Calatravou:-) /Výhrady může mít každý,názor taky ,ale co chybí české veřejnosti ,je tolerance a velkorysost.Navíc mírně dehonestující věta o dámské části publika zavání nějakým genderovým nebo nedejbože i jiným/???/problémem s 50%populace ... 

Uvítala bych diskuzi typu-líbí ,nelíbí/ačkoliv víme že líbivost je až druhotnou věcí/,vše zhodnotí dějiny,zkusme si nezávidět a nenavážet se do druhých.Lepší ,když se postaví výrazná stavba,  to by mělo potěšit.Štvát by nás měla například ta nevrácená miliarda KB od Moravia Energo.

Tomáš Marek 6.12.2008 9:00

2.2. II. stupeň ? (dermální) ? tvoří se puchýře vyplněné plazmou, které silně bolí. Je to nejbolestivější stupeň, protože dochází k poškození podkoží. Hojí se několik týdnů.

Glosátor 12.10.2008 10:59

Podle mého názoru

Podle mého názoru je připomínka, že se stanice Střížkov mezi prosecké paneláky "nehodí" irelevantní. Géryho dům na Rašínově nábřeží se (aniž bych chtěl ty dvě stavby srovnávat)  také mezi eklektickou zástavbu v okolí "nehodí", ale celý prostor rozhodně ozvláštňuje. Pro Prahu je typická slohová rozmanitost. Hodila se se snad ve své době barokní zástavba vedle gotiky nebo funkcionalismus vedle secese ? Praha je takových paradoxů plná a i v tom spočívá její zajímavost. Spíše mě vadí, že Patrikova architektura běžné provozní problémy, jako je např. údržba velkých skleněných ploch a pod. Jeen několik let staré tramvajové zastávky na Barrandově jsou toho svědectvím. Už teď jsou zašlé a zvolna chátrají. Což sice není problém architektury jako takové, ale i tyto "přízemnosti" by měl tvůrce respektovat a konečnou podobu díla jim přizpůsobit, aniž by ustoupil od své ideje. Což je ovšem obtížné.

st 1.11.2008 21:22

Re: Podle mého názoru

Ale vždy jsem byl přesvědčený, že architektura stavby není jen pro současný efekt, ale měla by uvažovat i o vzhled v budoucnu. 

Pavel 8.10.2008 16:05

Co mě znepokojuje

Znepokojuje mě, že neproběhla žádná architektonická soutěž, že se to prostě přikleplo Kotasovi, za chvíli budeme mít v Praze "překotasováno": Rajská zahrada, Barrandov, Střížkov, Nové spojení... Josu snad i jiní architekti.

st 1.11.2008 21:25

Re: Co mě znepokojuje

Ale asi nemají dost dobře postavených příznivců - výsledky výběrových řízení u nás lze snadno měnit!

Tomáš Růžička 8.10.2008 11:08

střížkov a paneláky

Není to špatné, jenom bych se ohradil k banalitě kilometrových paneláků na Střížkově, ty jsou podle mě úžasné.

Karel 7.10.2008 16:43

pro Yaroukh

Podle mého je to postaveno podle oprášeného projektu z nějakých sedmdesátých-osmdesátých let. V té době byla bohužel takováhle moderní mladá komunistická estetika běžná.

Yaroukh 7.10.2008 15:26

Kdo dělal & schválil Ládví?

To je brutální ostuda.

Johana 7.10.2008 14:55

Stanice metra Střížkov

Na rozdíl od autora článku jsem se mnohokrát podivovala spolu se spolucestující nad monstrózností této stavby a neslyšela jsem jedinou kladnou odezvu. Každému připadá nevhodná do prostředdí mezi paneláky a příliš nákladná. A ještě naprosto neúčelná, vzhledem k pár lidem, kteří se tam během dne pohybují. Peníze vynaložené takto nesmyslně mohly najít uplatnění někde jinde, kde se jich dopravnímu podniku nedostává. Zaznamenala jsem od většiny odborníků architektů nesouhlas se vzhledem i umístěním stavby. A ke stanici v polích v Letňanech snad neexistuje jediné kladné stanovisko. Všem připadá její umístění a rozlehlost naprosto nevhodná, neúčelná a pro občany je pouhou přestupní stanicí . Řekla bych, že vybudování těchto stanic v současné podobě by se dalo považovat za trestní čin zneužití finančních prostředků daňových poplatníků.

Jáchym 7.10.2008 15:31

Re: Stanice metra Střížkov

Nesmyslně vynaložené peníze to nejsou. Vždycky je lepší postavit něco v podzemí a pak teprve na povrchu a ne naopak; zřejmě nevíte, o co složitější byly stanice v centru. A mimochodem, když byla otevřená třeba stanice Kosmonautů (nebo jiné na tomto konci trasy C), stranické sekretariáty požadovaly hlavy za mrhání penězi socialistického Československa, že si někdo dovolil postavit stanice v polích; a jděte se tam podívat dnes. Jinak ke Střížkovu mám neutrální vztah (jsou tam ale dost chaoticky udělané přístupy a výstupy), architektonicky mi to připadá takové nejednotné, zplácané; víc se mi líbí Prosek, protože si na nic nehraje a je naprosto přehledný a nekomplikovaný, což by asi u stanic metra mělo být hlavním kritériem (jezdím tam téměř denně, mám čas si prohlížet). P.S.: Z Lukešova textu jsem vycítil, že má se Střížkovem obdobný problém jako já; taky hledá, taky ho matou rozpory, těká, čeho by se zachytil...

šakal 7.10.2008 17:45

...Letňany pochopitelně zmrhané peníze představují...

...Je to dokonalá ukázka, jak to vypadá, když se nedělá město ku prospěchu obyvatel nýbrž lobbistů. Ostaně, starostu Letňan kvůli tomu všichni informovanější lidé z oboru podezírají z korupce. Postavit stanici metra na samotný okraj sídliště, aby vesměs všichni jeho obyvatelé, kteří tu stanici potřebují dvakrát denně, museli na metro, které mohli mít dostupné po pár krocích, teprve DOJÍŽDĚT (!) je sprostota prvního řádu. Hlavně že to ale budou mít blízko lidi, co pojedou jednou za dva roky na výstaviště ;-P  ;-€ 

Jenda 8.10.2008 0:09

Re: ...Letňany pochopitelně zmrhané peníze představují...

Postavit metro primo doprostred stare casti sidliste v jehoz nove casti zije ctyrikrat tolik lidi ...

Ono jaksi to sidliste velmi pravdepodobne nezustane jenom takovehle.

Pavlíček 8.10.2008 0:16

Re: Stanice metra Střížkov

Zvenku se mi  stanice příliš nelíbí, ale budiž , ALE zkuste přijet autobusem z Kobylis a podchodem přejít na druhou stranu ulice na jiný autobus:   ono to NEJDE, Nutno přejít  přez stanici metra a tudíž použít lístek !! na  chůzi  asi 10 metrů stanicí na eskalátor.  Na konečné v Letňanech budou zase cestující čekající v zimě  na autobus dokonalé   vymrazování v otevřeném prostoru letiště !! Prostě   NEDOMYŠLENO, nebo řečeno jinak: projektant,  schvalovatel  (a další )  jezdí auty a nepoužívají veřejnou dopravu !!!

st 1.11.2008 21:37

Re: Stanice metra Střížkov

A ne jen, zdůrazňuji ti  projektanti co nemají dost vlivných známých, ale i politici nepoužívají veřejnou dopravu, neboť by to bylo pod jejich úroveň.

st 1.11.2008 21:32

Re: Stanice metra Střížkov

Jsou ukázkou arogance moci!  Pouze "v jiné barvě" ukazují nadutost moci a pokleslého chování jako ty některé nabubřelé stanice metra v Moskvě či v bývalém Leningradu a pod.

honzak 7.10.2008 13:44

jsou někde dostupné

varianty k " velmi výrazné až brutální železniční viadukty vedoucí k novému tunelu pod Vítkovem nebo o trati na Barrandov"?

Dopravní stavby musí být HLAVNĚ  účelné, pak snadno UDRŽOVATELNÉ a naposled mohou být i KRÁSNÉ. Poslední vlastnost je ovšem objektivně neměřitelná, že?

šakal 7.10.2008 14:10

...No,...

...zkuste zagůglit. O nějakých variantách nic nevím. Jinak se mi zdá, že v oboru dopravního inženýrství definitivně zvítězil ohled na "snadnou údržbu" nad čímkoliv jiným.

Když si představím monstrum, který má vzniknout na Výtoni vedle toho nádhernýho železničního mostu, vidím to jak od malíře vyvedený: beton, "tak trochu jako zespoda zaoblenej", "že aby to bylo organičtějc tvarovaný", zábradlí posvařovaný z modře lakovanejch profilů, mezi chodníkama a vozovkou elegantní žárově zinkovaný svodidla, "aby to jako bylo bezpečnější". Ale oučelný a udržovatelný to bude, to jo...

...sem si vzpomněl na Felixe Holzmana: "Já to tady tak udržuju v tom chátrání." ;-P  ;-D 

novzuz 8.10.2008 14:12

Re: ...No,...

Je možno se někde podívat na most na Výtoni ? Děkuji ZN

Lukas B. 7.10.2008 14:14

Re: jsou někde dostupné

geneze architektonického řešení estakád je třeba na www.novespojeni.cz . původní vítězný architektonický návrh byl výrazně jiný (mluvím o západní estakádě, tzv. přes Masarykovo nádraží) a bylo nutno jej ladit a ladit, aby to 1. aspoň trochu vypadalo podle architekta, 2. vůbec šlo postavit, 3. nevzbouřili se památkáři a 4. aby to stálo přibližně tolik, kolik byla původní představa. 

komické mi ovšem připadá, jak to architekti zhusta označují jako "velmi výrazné až brutální". z hlediska čistě mostařsky-ekonomického by bylo možné postavit estakády za něco okolo dvou třetin vynaložených nákladů - ovšem potom by to zase označovali třeba jako "hřmotné a technokratické".

honzak 7.10.2008 18:59

Re: jsou někde dostupné

děkuji za odkaz! Prohlédl jsem si ty "varianty". Přeloženo do hovorové češtiny, statika je furt stejná, řeší se plůtek a tvar podpět trakčního vedení.

Díky Bohu, že technické parametry mají navrch nad "světově proslulými architekty".

Lukas B. 8.10.2008 7:53

Re: jsou někde dostupné

mýlíte se. statika je to furt stejná potud, že je to furt spojitý nosník a vypadá to zvenčí přibližně stejně. nejlépe to jde demonstrovat na růžici pilíře, kde se z trubkového táhla stala postupně hustě vyarmovaná zeď.

JaS 7.10.2008 12:57

To ten pan Kotas

taky dělal tu novu tramvaj, co se jí - nevím proč - říká Porsche? Nejhorší tramvaj, co po Praze kdy jezdila?

šakal 7.10.2008 14:11

...Jo...dělal...

...:-/

Karel 7.10.2008 16:40

Re: ...Jo...dělal...

Ajta. Tak v tom případě mi ta velryba na Proseku připadá ještě jako velmi zdařilá a funkční.

mol 7.10.2008 16:50

Re: Re: ...Jo...dělal...

nevěřte šakalu, lže

šakal 7.10.2008 17:53

...Jo...splet sem se...sorry...

...:-/

Karel 7.10.2008 22:04

Re: ...Jo...splet sem se...sorry...

To nic.

mol 7.10.2008 16:50

Re: ...Jo...dělal...

blbost, Kotas delal 15T, ta se teprve do vyroby pripravuje, Porsche je 14T, tu navrhovala Porsche Design Group

Jenda 8.10.2008 0:04

Re: ...Jo...dělal...

Bych je do ni posadil a povozil po Praze. Vsechny najednou. Umelce. Z vnejsku to vypada jak kdyby tomu urizli zacatek a priflikovali sikmo uriznutej zacatek od jiny, misto v tom neni, prvni dvere az kdesi, sedi se ve vetsine bokem a sedadla pro 1.5 cloveka jsou taky na ... dve veci.