16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

ARCHITEKTURA: Pražská ZOO

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kanuk 6.12.2005 21:31

Na NP se dějí záhady

Teď tam (na vlákně) můj příspěvek už zase je.
huhu 6.12.2005 21:21

měl jste jmenovat

pane architekte vaše "Proto tu nejsou patrné demonstrace různých architektonických trendů, stavby tu prostě a jednoduše slouží. Z toho důvodu ani nebudu uvádět jména autorů." Považuji za pochvalu pro ty architekty. Proč jste je nejmenoval ?
Stana Buchova 6.12.2005 21:20

Vychazka do Troje

Ja jsem jiz vychazku do Troje pro AVC uskutecnila a mam ji zpracovanou. Nechcete ji poslat? Je tam ale zajimavosti architekrury i historie nejmene na dve vychazky. Moc vas zdravim. St.B.
Kanuk 6.12.2005 21:12

Noví členovci Re: Ptakopysk, 15:45

Zřejmě jste objevil nový druh členovců, který má štětiny a chrochtá. To chce uveřejnit!!!
Tento příspěvek, původně ve vláknu Zoo, byl asi po 1 minutě existence vyhozen. Proboha proč?
Sch.glosátor 6.12.2005 21:00

Chceš-li fotit v přítmí Zoo mývala,

kup si Lumix. Tvé fotky budou ostré, třeba se ti ruka kývala. "Lumix, zážitky na celý život. Vidíme více než ostatní jen tuší. Panasonic. " Já ten reklamní klip přímo vidím....
Stabilizace není všespasitelná : "Kdyby ses nebyl kýval, nebyl by se mýval hýbal." Čili nejlepší je nešumící zrcadlovka, ISO 800 plus stabilizovaný objektiv od Canonu. Canon je kanón. Pořádný čip kejklemi nenahradíš. Canon. Na velikosti záleží. Jo, kreativci to mají těžké, když je posedne můza tak ne a ne se zastavit. A já tady zbůhdarma plácám něco  čím jiní vydělávají  milióny dolarů...
Kanuk 6.12.2005 20:48

členovci a politické strany

Majíce členy, politické strany by také mohly být považovány za členovce, při troše dobré vůle.
Berous 6.12.2005 14:42

Zoo je přád lepší a lepsí

pan ředitel je opravdu schopný. Systém sponzorů opravdu funguje. Vše je pečlivě udržované. Návštěvnost roste. Jen pavilony by mohly mít lepší architekturu (Indonézkou džungli jsem ještě neviděl).
www racek 6.12.2005 11:38

jo jo, chodím do zoo už přes 50 let ...

a posledních 20 let několikrát za rok ... zoo nám sakra rok od roku  krásní, za tohodlenc novýho ředitele, šikovný kluk, i když ne  odborník jako pan veselovský ... světový odborník, ale hanebný ředitel. za něj se zoo rozpadala a neuvěřitelně chátrala ...
zrovna takový šikula sedí v národním muzeu ...
Dick 6.12.2005 14:53

Re: jo jo, chodím do zoo už přes 50 let ...

Souhlasím s tím, že pan Fejk se Zoo pohnul, paradoxně mu hodně pomohla povodeň. Za prvé zbourala řadu problematických provizorních staveb ve spodní části zahrady, za druhé tragický a silný příběh zápasu s živlem přilákal k Zoo pozornost - obyvatelstva, médií i sponzorů. K Cihlářovo grafice lze mít mnoho námitek, nejvíc protestovali zasloužilí zaměstnanci navyklí desetiletí na jinou (neméně zdařilou) garfickou tvář. Na osobě pana Fejka je vidět, že nejlepším ředitelem Zoo nemusí být zoolog a nejlepším ministrem zdravotnictví asi bude spíš manager, než lékař, neřku-li DRÁTH...
huhu 6.12.2005 21:23

Re: jo jo, chodím do zoo už přes 50 let ...

leckde bychom místo odborníka v oboru potřebovali spíše schopného manažera - nejen v ZOO, ale zejména ve zdravotnictví
mbe 6.12.2005 11:12

Dřevěné domečky

Díky své neteři, velké zvířomilce, jsem v posledních letech častou návštěvnicí. Naposledy jsem se při hledání nábližky ke koupání slonů dostala do trochu odlehlého kouta a šla kolem dvou vyřezávaných dřevěných domků. Netušíte jsou-li to ty Gočárovy pocházející ze kbelského letiště?
ZL 6.12.2005 16:40

Re: Dřevěné domečky

Ano, jsou. Puvodne byly ale pestre barevne. Ted se uvazuje, ze se premisti jinam a opravi - povoden je dost ponicila.
Pavel Král 6.12.2005 11:01

Námět na psí vycházku

Vůbec, v Tróji je mnoho velmi zajímavých staveb, třeba jen když člověk projde ulici Nad Kazankou. Určitě by to byla zajímavá psí vycházka.
Berous 6.12.2005 14:57

Re: Námět na psí vycházku

Třeba Fata morgana, nebo lávka pro pěší přez Vltavu, funkcionalistická vila, viniční domek, kostelík, Trojský zámek ....
ZL 6.12.2005 16:40

Re: Námět na psí vycházku

Ano, slibuji, ze na jaře bude Psí vycházka do Tróje.
JH 6.12.2005 10:01

Kýčovitost staveb ,doplňků a hlavně "uměleckých " výtvorů!

Jen s podivem, že někdo může obdivovat kýčovitost staveb a dokonce se mu líbí i "umělecké" ztvárnění výbavy jednotlivých pavilonů - Knižák je proti tomu velký umělec!Špinavé a upatlané stánky"podnikatelů" s hromadami odpadků, zdevastované prostory bývalé říční nivy. Neodborná kombinace rostlin v zahradě,plevel všude a skuečně cesty jak prolézačky pro opice!
Reeve 6.12.2005 10:20

Re: Kýčovitost staveb ,doplňků a hlavně "uměleckých " výtvorů!

ZOO trochu "kýčovitá" (vizuálně atraktivní) být musí, aby se líbila dětem. Nějaké "stylově čisté" neofunkcionalistické šedé kostky by možná lahodily oku znalce, ale děti (a já koneckonců také) mnohem více ocení "pralesní" design s "přírodními" tvary.
Stánky "podnikatelů" konečně po letech dostávají řád a zdevastovaná niva v dolní části se také zvelebuje (dětská ZOO, opičí ostrovy...).
A co myslíte "neodbornou kombinací rostlin"? Já naopak oceňuji, že ZOO i nadále udržuje tradici vysazování pozoruhodných druhů dřevin a bylin, takže je i malou "botanickou" zahradou. Například mě velmi potěšilo jezírko u nové restaurace se společenstvy vzácných bahenních rostlin.
Jimmi 6.12.2005 13:11

Re: Kýčovitost staveb ,doplňků a hlavně "uměleckých " výtvorů!

To nic..... pán bude asi trochu škarohlíd, že......?  
šakal 6.12.2005 13:37

...Mimochodem, Knížák...

...JE opravdový umělec - za to Vám ručím vlastní prackou! (7:- ))
Lucka 6.12.2005 15:00

Re: Kýčovitost staveb ,doplňků a hlavně "uměleckých " výtvorů!

Nezdá se mi, že je taková reakce vůbec možná, "stará" ZOO mě netěšila a ač mladá babička,těším se na procházky s vnukem do ZOO jak malé dítě.A to nejen kvůli úžasnému prostředí pro lidi a zvířata,ale třeba potkáme i úžasného ředitele!
Jimmi 6.12.2005 9:40

Pražská ZOO...

...se mi moc líbí, ale chce to tam chodit někdy mimo sezónu v hnusným počasí.... kdy tam nejsou lidi. To si pak člověk třeba sedne v africkém pavilónu na lavičku, kouká na žirafy nebo prasata bradavičnatá, poslouchá bubny..... tam vydržím třeba hodinu (dítě bohužel ne).
Pavilón Indonéská džungle mě z jednoho ohledu zklamal: pod tak velkou kopulí bych čekal více otevřený prostor s větším kontaktem návštěvníků a přírody. I když je to nakonec uvnitř také hezké, asi by podobné řešení vnitřního uspořádání sneslo i méně bombastickou stavbu. Kaloňové (myslím, že to nejsou netopýři) jsou ale super.
 
Skloňování: dle mého názoru (koho čeho) Káji Saudka. Skloňování v ČJ je prostě občas nepravidelné a písmeno "j" je jednoznačně měkká souhláska, na rozdíl od takového "c", kde se (tuším) Jungman sekl a měl ho zařadit mezi obojetné (viz např. podstatné jméno v mn. č. "kecy", které hodně lidí píše jako "keci", což je děsné).
ZL 6.12.2005 9:50

Re: Pražská ZOO...

No právě, dal jsem to tam trochu jako provokaci. Kecy, tácy... A "c" je přitom měkká souhláska, stejně, jako "j".
Jimmi 6.12.2005 11:18

Re: Re: Pražská ZOO...

"...dal jsem to tam trochu jako provokaci..."
Tušil jsem to......
Lk 3.2.2006 5:00

Máňy-Máni

Čeština má krásnou "stavbu" - zkuste si: Máňa podle vzoru žena..
Jana 6.12.2005 9:32

Taky se mi tam líbí

Byly jsme tam v létě s kamarádkou a našimi malými holčičkami, obešly jsme jenom tu novou část u řeky, víc jsme nezvládly. Holky se vozily na poníkovi, krmily kozy a nemohly jsme je z té farmy dostat. Protože jsem se tam dostala po delší době, naposledy jsem tam byla ještě před povodní, tak můžu říct, že se mi to teď opravdu líbí. Už předtím bylo znát, že se ZOO oproti dřívějším dobám vylepšila, ale teď je ten rozdíl fakt vidět.
Reeve 6.12.2005 10:29

Re: Taky se mi tam líbí

Jediné, co mě na dětské ZOO zklamalo, byly ty zmlsané kozy. Z domova jsme jim nesli pečlivě omytou čerstvou mrkev a nakrájená slaďounká jablíčka. Ty mrchy to nežraly! Ony čekaly, že jim z tamního automatu koupíme takové ty bezpohlavní křupky. Buď jsou to speciálně vycvičené kozy "podnikatelky", anebo se z nich staly nějaké zdegenerované "městské kozy" s nedůvěrou ke všemu přírodnímu. Kam ten svět spěje?
E.Z. 6.12.2005 14:45

Re: Re: Taky se mi tam líbí

Spěje kamsi,to je evidentní, kozy za to,ale nemohou.Díky své desetileté dceři jsem častým návštěvníkem ZOO ,mění se skutečně před očima vesměs k lepšímu.Mne nejvíce potěšil osobní kontakt s netopýry či kaloňi, jen doufám,že nemají vzteklinu.Exepidemiolog/žka/.
Sch.glosátor 6.12.2005 21:19

Epidemiolog by měl vědět, že kaloni jsou vegetariáni a vzteklinu nepřenášejí.

Ale s přihlédnutím, že je to ...žka s úzkou specializací k tomu....Já znám jednu inak tuze chytrou PhD bioložku a ta ani laicky neumí popsat rozdíly mezi "plži a mlži". Prý to měla na fakultě, ale už dávno. Odlišné doby letu  z Evropy do Ameriky a zpátky vysvětluje tím, že jednou se letí proti směru rotace Země a podruhé opačně. Když jsem jí začal vysvělovat něco o uzavřené soustavě a o směru a rychlosti větrů nad Atlantikem, kroutila nad tím hlavou, že na to nemám příslušné vzdělání. a nuvěřila mi dodnes. To abych si dloubnul. I kdyby to byli "upíři" čili netopýři živící se krví, tak je otázka jak by se v tom skleníku mohli nakazit a pak, kousají v noci, protože jsou to noční tvorové. To ja taková pravděpodobnost jako být ve Vltavě pokousán žralokem. Což nemusí být zase taková legrace, protože jsou sladkovodní druhy a v Amazonce se žraloci vyskytují až několik tisíc km proti proudu. Stačilo by nějakého čtyřmetrového vypustit do přehrady, třeba by nějakou dobu přežil....
E.Z. 7.12.2005 15:07

Re: Epidemiolog by měl vědět, že kaloni jsou vegetariáni a vzteklinu nepřenášejí.

Kaju se za neznalosti ze zoologie,měla jsem kaloně prostudovat nebo se o nich nezmiňovat,,moje chyba.Přesto poznámka o vzteklině byla spíše míněna jako vtípek,který,zdá se nevyšel.Spíše bych si představila ty žraloky ve Vltavě ,než vzteklinu v ZOO.Díky za uvedení věci na pravou míru.Hloupá ženská.
Renata T. 6.12.2005 7:03

ZOO

A zastavil jste se, pane autore, i v informačním středisku? Lze tam složit jakýkoliv obolus právě na to, aby se v zoo bylo i nadále na co dívat. Raději sponzoruji členovce než politické strany.