Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ARCHITEKTURA: Metro nebo rychlodráha na pražské letiště?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
Chris Kelvin 22.12.2009 8:43Re: Metro má jeden velký problém Tohle snad platilo hlavně pro sovětské soupravy z Mitiščinu, které se po každé směně musely kompletně rozebrat a zgenerálkovat. Vzniklo kvůli tomu údajně velké nedorozumění při návrhu souprav nových, kdy původní návrh počítal s jinou délkou vozu z důvodu menšího zatížení Nuselského mostu vibracemi, a když se tento návrh diskutoval na DP, prosadili si jeho pracovníci původní délku vozu z důvodu plného vytížení opravárenských ramp. To, že nutnost údržby poklesne o několik řádů jim nikdo nevysvětlil. Navíc v té době už rozhodování nebylo v rukou těch, co tomu rozuměli, ale začalo to obvyklé kolečko politici - realizační firmy - investor a vznikl poměrně slušný paskvil, který díky nezvládnutým některým technickým problémům (svařování hliníkové skříně, například) nabral několikaleté zpoždění a vedl až k pádu ČKD Dopravní systémy na Zličíně. |
![]() |
honzak 22.12.2009 9:28Re: Metro má jeden velký problém "svařování hliníkové skříně" - v čem byl problém? Vagónka Studénka (dnes ŠKODA TRANSPORTATION Ostrava to na jednotkách řady 471 zvládá v poho. |
![]() |
Chris Kelvin 22.12.2009 9:47Re: Metro má jeden velký problém Na zvládnutí technologie nestačí koupit stroje, v tomto případě automatické svářečky profilů, ani nestačí nakoupit Al profily ve Švýcarsku. Musí se to zvládnout technologicky, a to už od návrhu. Tehdejší přechodný privatizátor ČKD Maroušek chtěl prý ušetřit, a tak nekoupil hotový návrh od člověka, který to uměl (už si nevzpomenu na jméno, byl to nějaký český konstruktér a designér žijící v zahraničí), ale nechal to od začátku navrhnout lidem, kteří to nikdy nedělali. Udělali to sice levně, ale skříň prototypu se jim zkroutila. Pak následovaly takové drobné lapálie, jako příprava kabelových svazků, které byly o chlup kratší, pak už přišly finanční problémy a bylo vymalováno. Informace mám téměř od zdroje, považuji je za věrohodné. Ve Studénce to myslím začali dělat až později, a od koho mají návrh, nevím. |
![]() |
Jan 22.12.2009 10:27Re: Metro má jeden velký problém Ten Váš zdroj bych klidně označil za agenturu JPP (jedna paní povídala). Ostatně vagónku na Zličíně zavírá letos o Silvestru firma Siemens, která ji koupila jako jednu z mála hodnot, které v ČKD zbyly. |
![]() |
Chris Kelvin 22.12.2009 10:42Re: Metro má jeden velký problém Ta JP pracovala na Zličíne a nebyla to paní, ale pán, a přímo se podílel na té zakázce. Jestli máte něco lepšího, sem s tím. O té změně návrhu ostatně psal před pár lety Reflex, stačí dohledat. Jinak prodej Dopravních systémů byl správný krok při restrukturalizaci, která proběhla po nepovedené privatizaci. Výjimečně dobře tu zafungoval stát, i když to asi někdo z pozadí řídil. Výsledkem byla stabilizace a zatím úspěšná restrukturalizace celého ČKD. S DS pak naložil Siemens po svém..... |
![]() |
J. Bakulová 22.12.2009 4:50no ČD nebo Pražský DP, řekla bych, že to vyjde nastejno |
![]() |
Jan 22.12.2009 3:52Úvaha pěkná, leč nereálná Stačí trochu počítat. Uvažujete interval vlaků po patnácti minutách. Pak ovšem nestačí, aby se vlaky "minuly v Dejvicích", ale budete křižovat jak v Ruzyni, tak ve Veleslavíně, Dejvicích a Bubnech a vlastně i v obou koncových stanicích. To Vám potvrdí jednoduchý grafikon, který si třeba na Excelu jednoduše zhotovíte. Upozorňuji, že budete-li mít trať na 80 km/h, tak touto rychlostí pojedete vždy jen pár set metrů (vlak se Vám z místa nerozjede ani "na místě" nezastaví). I za použití toho nemodernějšího zabezpečovacího zařízení pak na každé křižování potřebujete cca 2 minuty času, v koncových stanicích více (úplná obměna cestujících). Dosáhnete-li tak průměrnou cestovní rychlost kolem 40 km/h, bude to malý zázrak. A je jasné, že nebudete mít v jízdních dobách žádnou "vatu" na řešení jakékoli mimořádnosti, takže jeden zpožděný vlak v ranní špičce se bude v jízdních časech projevovat ještě večer. To vše za předpokladu jednokolejné elektrifikované tratě. Podaří-li se překonat odpor různých iniciativ a občanských sdružení, které sice nemají jakoukoliv odpovědnost, ale mají právo do všeho kecat. A dovedu si představit jejich řev, až zjistí, že kvůli elektrifikaci bude nutno "otevřít" tunel Stromovka, jímž již dnes ne všechna vozidla projedou (má malý průřez). |
![]() |
Qak 22.12.2009 3:19A co lanovka? Ta je nejlacinější a zabere nejméně místa. Z kabinek je pěkný rozhled. |
![]() |
honzak 22.12.2009 8:30Re: A co lanovka? za mého mlada před lety 40 byl mediálním hitem ALWEG. Mohl by to nějaký ekomamlas oživit |
![]() |
Chris Kelvin 22.12.2009 11:40Re: A co lanovka? To jako tohle....? http://www.ireporter.cz/2009/02/03/alweg-moderni-reseni-pro-prahu-a-dalsi-mesta/ Svezl jsem se něčím podobným v Seattlu, ale tam to bylo spíše na úrovni dětské hračky. Jedna konečná v prvním patře obchoďáku, druhá v zábavním parku kousek od rozhledny. Cestovní rychlost asi 15km/h, mírné kymácení, nemírná závrať (na tu já trpím). Ale třeba to někde i funguje |
![]() |
honzak 22.12.2009 12:27Re: A co lanovka? Něco takového to bylo. Mělo se to postavit v Tatrách pro MS v klasickém lyžování 1970. A pak i jinde, ve VTM byly futurologické obrázky, jak to bude vypadat v údolí Berounky |
![]() |
Tepich 22.12.2009 17:16Re: A co lanovka? V Moskvě to tedy funguje, ale že by to měřilo 30 km se mi nezdá. Spojuje to tangenciálně 2 linky metra, od VDNCh přes Ostankino na Timirjazevskuju. Interval 10-15 min (neměřeno, odhadnuto), ostrůvkové stanice s křižováním. Prostorově by to do ruzyně šlo snad v ose Evropské, ale jak do dostat na Evropskou??? |
![]() |
Tepich 22.12.2009 17:17Re: A co lanovka? Tak odklikáním vzdálenosti v Google Earth jsem se dostal délkou někam těsně pod 6 km. |
![]() |
Realista 22.12.2009 2:11Navrhoval bych koňku Vlak by měl začínat až na konci prodlouženého metra někde v Ruzyni. Takže bych zrušil od Dejvic do Ruzyně vlaky, vrátil bych tam koňku, možná by byla rychlejší než slavná MHD. Taky by to přitáhlo turisty a bylo by to ekologické (Bursíci by určitě na to dali ekoprogram za miliardy). Stáje by zas byly tam co za Rakouska, dům ještě stojí za kolejemi (hmmm - bydlela v něm léta moje teta a strejda). Nádraží Dejvice by bylo ideální potom pro filmaře, tedy zase prašule pro Prahu. Celé by to bylo idylické a zušlechtilo by to okolí Hradu a Střešovic. Akorát ten beton by se musel lejt jinam. Ale Praha je velká a on náš magistrátní horolezec pro ty své kluky zas něco najde... |
![]() |
Jan 22.12.2009 3:54Re: Navrhoval bych koňku Běžte tohle vykládat lidem, dojíždějícím z Kladna. Tam mají takové humoristy jako Vy rádi... |
![]() |
nosál 22.12.2009 0:43Pane Lukeši obdivuji vídeňskou příměstskou dráhu , ale nápad na VLAK u nás považuji za šílenství. Ta strašlivá banda nemakačenků a líných úředníků zvaná ČD , jen těm nedat nic do ruky!!Proboha NE ! Ostatně, jestli se konečně dostaví dálnice na Berlín, kašlu na Ruzyň. taxíkem tam jedu od nás víc než hodinu, cena je pomalu větší než cena letenky.... Z taxíku mne vyženou jak uličníka, aby nemusel taxikář platit parkovné-já ho chápu ale štve mne to... Na nějaký vlak , jedno zda pomalý a nedo rychlý kašlu. Nebudu pořád tahat kufry sem a tam, přebíhat od nádraží na metro a nebo autobus... na to vám s.re pes. Buď tam povede metro a nebo si tu Ruzyň nacpete do kecek. |
![]() |
Pozorovatel 22.12.2009 7:22Re: Pane Lukeši Nosale, mozna jsem to spatne pochopil ale z prispevku vyzniva, ze jako kdyz bude dalnice na Berlin hotova tak kaslete na Ruzyn a budete letat z Berlina? Hmmm.... cesta taxikem na Ruzyn jak uvadite neco pres hodinu, takze misto toho cesta (predpokladav vlastnim autem) do cca. 350 km vzdaleneho Berlina, tam platit za parkovani.. At na to koukam jak koukam, temhle poctum nerozumim. Nebo jsem spatne pochopil, jak jste to myslel. |
![]() |
Lapil 22.12.2009 12:54Re: Pane Lukeši On nemyslel, on blekoce. Uniklo mu, že z hlediska přenášení kufrů není mezi metrem a vlakem žádný rozdíl. |

