16.4.2024 | Svátek má Irena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
andrea 15.6.2007 12:51

stary fotky a obrazy o oranžerie a park na kajetance

Mam zajem o stary fotky a obrazy o oranžerie a park na kajetance a jakykoliv jiny informace o historie, koho muzu kontaktovat ? Kde se to najde ? Co se da koupit nebo pujčit ? 

rs 30.5.2007 16:13

projekt Pražské vyšehradské nádraží

četl jsem si nástin projektu, který je uveden jako odkaz v článku http://stavba.tvojdom.sk/architektura/prazske-vysehradske-nadrazi.aspx a musím říci, že se  mi velmi líbí. jde přesně o nalezení nové funkce budovy a současně, prestože by budova dostala výrazně novou podobu, celá přestavba by byla provedena s velkým respektem k historické hodnotě stavby.R^R^R^

Také ale doufám, že rozhodnutím "ochránců kultůrního dědictví" (památkářů;-€) to vše neskončí.:-/

matra 7.5.2007 20:55

Chotkova silnicei

Ví někdo co se děje s vilou nad Jelením příkopem a Chotkovou silnicí? Jela jsem dnes 18-kou ta vila vypadá zezdola napůl zbouraná ?

Deeres 2.5.2007 21:07

Smíchov

Dneska jsem se psy courala po Praze 5 a míjeli jsme hned dvě takové stavby: Turbová

v Jinonické ul.(kdysi bydliště Jiřího Trnky) a přes Plzeňskou naproti Skalka.

Chris Kelvin 2.5.2007 17:53

S-Bahn do Prahy....

...a možná jsme nemuseli metro B stavět až na Černý most, protože vede podél kolejí (a úsek předtím podél tramvaje).

Dobré téma, autore, jenom přeji dobrý žaludek, pokud hodláte pokračovat. Dobré by bylo vždy poukázat, kdo je asi tak viník. Jmenovitě....

balthasar 5.5.2007 1:22

Re: S-Bahn do Prahy....

Jistě, pokud by se podařilo přesvědčit zodpovědné ministry, že železnice nejni zastaralá a odepsaný (neboť to supermoderní metro přinejmenšim jezdí na stejnejch kolejích se stejnym rozchodem) a investovalo se do pražských tratí aspoň zlomek, co do toho metra -- to se začalo zařit až za toho hroznýho Šimonovskýho. Ale von ten novej, co je tam teď, určitě takový bezbožný plejtvání zařízne .. Hřebíček do rakvičky.

vlad. 2.5.2007 15:00

trestuhodné!

Mám kamaráda, který pracuje na GŘ ČD (rozuměj na generálním ředitelství), takže má možnost se téměř zdarma rekreovat ve všech drážních odborářských rekreačních zařízeních, a že jich po republice je! A téměř všechny nově zrekonstruované. Že zdarma, to mu rozhodně nezávidím. Ale je trestuhodné, že dráhy mohou pro své odboráře utrácet peníze státní firmy a přitom svou nečinností ničit historické budovy tím, že do nich neinvestují.

lucina 2.5.2007 10:50

nejen vyšehradské nádraží

těším se (teda vlastně netěším, je to spíš k pláči) na tohle zajímavé téma. Před týdnem jsme kolem tohohle nádraží jeli vlakem  na výlet a viděli tu spoušť na vlastní oči. A co teprve slavná Královská dvorana, řečená Šlechtovka! To už snad ani opravit nelze, a i kdyby, tak co s ní? To by tam  musela být policejní služebna, obsazená vednevnoci. A sprejery bych nechala veřejně řezat na zadek, lidskápráva nelidská práva, a holej!! A propos, ty domy mládeže nebývaly žádným bolševickým hnízdem, moje děti vyrostly v Kolibříku v letenské vodárně a dodnes v duchu Dr.Damohorskému děkuju, a občas i nahlas.

Psí vrah Čumil 2.5.2007 9:02

No, třeba za to mohu bolševičtí ajznbóni, jak tu kdosi naznačuje,

ale pokud se nikdo nepokusí naplnit budovy novým a funkčním obsahem, záhy přijde nějaký pan Formánek a za ním bagry... Ostatně Lidl je levný...:-/

BERAN 2.5.2007 13:49

Re: No, třeba za to mohu bolševičtí ajznbóni, jak tu kdosi naznačuje,

Problém je v tom, že i když soudruh náčelník už umřel, jeho duch na kolejích kráčí dál.

Kdyby se snad někomu chtělo větrat, on už se jiný soudruh (Dušek) postará. Zdaleka totiž není sám, kdo si "železnici rozvracet nedá".

Psí vrah Čumil 2.5.2007 14:35

Re: Re: No, třeba za to mohu bolševičtí ajznbóni, jak tu kdosi naznačuje,

Mno, nedovedu posoudit, zda budovy nádraží Praha - Vyšehrad mají pro dráhu ještě nějaký smysl, stejně jako to opušťené nádraží. Jediné, co je zjevné, je okolnost, že na ně kromě vandalů a zubu času už drahná léta nikdo nesáhl. Shoduji se s autorem článku v tom, že pokud někdo nenajde pro ty budovy nějakou funkční náplň, je jejich osud zpečetěn. Vždy se najde někdo, kdo tyhle trosky nahradí nějakým tím ekonomicky přínosným kravínem. Postup je vždy stejný a dobře vyzkoušený. Nějaký pan Formánek se vždy najde.:-/

BERAN 2.5.2007 8:40

Pokaváď budu v Praze náčelníkem, tramvajáka dělat nebudu

Pravil kdysi jistý soudruh náčelník pražského oddílu Severozápadní dráhy.

Že by se od té doby změnil přístup železničářů (změnou názvu z ČSD na ČD) na zapojení do pražské dopravy nehrozí ani náhodou. Nějaké germanizmy, jako je například S-Bahn přeci do Prahy nepatří.

Ještě by pak chtěli využívat taková nádraží či zastávky, jako je to vyšehradské, nebo Vinohradské. Za vyústěním vinohradského tunelu.

balthasar 5.5.2007 1:16

Re: Pokaváď budu v Praze náčelníkem, tramvajáka dělat nebudu

Tak to mi vysvětlete, proč ty panťáky přes Smícháč teda zbůhdarma zobrazujou na displeji nějaký "S9" :o)

balthasar 5.5.2007 1:52

Re: Pokaváď budu v Praze náčelníkem, tramvajáka dělat nebudu

Ještě mimochodem .. tu vinohradskou zastávku vám rušil Hitler v roce 44, v souvislosti s dostavěnim druhýho tunelu .. asi se tam už nevejde. A Vyšehrad přestal fungovat jako osobní nádraží už v roce 61, když nám EU do zahnutí nástupišť ještě neměla co kecat. A taky ste tehdy nemusel mít v autě ani pásy, ani airgbag, a výtahy mohly jezdit bez dveří .. prostě se předpisy přitvrzujou. Jen tak pro úplnost .. jinak novej Vyšehrad, bude-li, bude stavět "za rohem" u Ostrčilova náměstí, tam je to rovný.

mahulena 2.5.2007 8:21

krásná usedlost Kajetánka!?

Ráda bych upozornila na neutěšený stav usedlosti Kajetánka na Břevnově. Mým odchadem tipuji, že pokud tento stav bude trvat i nadále, Praha ztratí další krásnou usedlost. Při tom by mmohla sloužit nejen bezdomovcům a narkomanům, ale všem. (Nedávno dokonce málem i vyhořela.) Ráda bych se zeptala, komu Kajetánka patří. Jestli městu, tak je to teda přinejmenším pěkná ostuda.  

šakal 2.5.2007 8:37

Kajetánka!?

katastr Břevnov, parc. č. 610, č. pop. 2393

číslo listu vlastnictví 1941

nemovitá národní kulturní památka,

vlastnické právo: BOZNER s. r. o., Fügnerovo nám. 1806/1, Praha, Nové město, 120 00

Novák 2.5.2007 8:48

Re: krásná usedlost Kajetánka!?

Stačí nahlédnout do katastru nemovitostí, parcela 610, 611/1 Břevnov a zjistíte vlastníka: BOZNER s.r.o.,Fügnerovo náměstí 1806/1, Praha, Nové Město, 120 00. Problém bych viděl v tom, že dotčená s.r.o již měla být x-krát pokutována a v případě nevymahatelnosti mohla být už dávno exekucí Kajetánka zpět státní a mohlo se s ní něco dělat. Takhle se čeká, až spadne a potom tam někdo postaví superdrahý hotel.

doxa 2.5.2007 9:22

Kdysi tam býval Dům pionýrů a mládeže

S bráchou jsme tam chodili do Brontosaura. Moc tímto děkuji paní Volavkové!!!!

šakal 2.5.2007 10:26

...Pane,...

...ozvěte se mi, prosím, příležitostně na gaudentius u Volného.

Díky! :-)

Láďa 2.5.2007 21:40

Re: krásná usedlost Kajetánka!?

Kajetánku restituovali potomci původního vlastníka, někdejšího břevnovského starosty a podnikatele Kolátora. Jejímu smutnému osudu se občas věnují noviny Prahy 6 "Šestka":

http://www.sestka.cz/index.php?clanek=831

http://www.sestka.cz/index.php?clanek=835

http://www.sestka.cz/index.php?clanek=387

http://www.sestka.cz/index.php?clanek=1249

První diskuse je z let 2000-2001, poslední odkaz je z roku 2005

matra 5.5.2007 0:57

Re: Re: krásná usedlost Kajetánka!?

Na úřední desce Prahy 6 (lze www.Praha6.cz) najdete odvolání podané 24.5.O7 trojicí architektů proti rozhodnutí o umístění stavby bytové domy Kajetánka - fy Bozner s.r.o.. Z odůvodnění jsem zcela nevyrozuměla, že se má stavět přímo v parku usedlosti Kajetánka, či na její hranici, stím že stavba poškozuje charakter usedlosti a parku. Kdo má zájem, - má to viset do 17.5..

Jitka 9.6.2007 15:05

Re: Re: Re: krásná usedlost Kajetánka!?

Podle informací Národního památkového ústavu hlavního města Prahy z dubna 2007 má v přízemí centrální budovy usedlosti vzniknout restauračně-kavárenské zařízení a v prvním patře kanceláře. Na byty má být proměněna oranžérie, která byla k tomuto účelu adaptována již v 19. století. Projekt je momentálně teprve na počátku, vytváří se architektonický návrh, jehož iniciátorem je vlastník objektů. Pokud máte zájem o bližší informace, je nejsnažší se obrátit na Národní památkový ústav hlavního města Prahy a tam na příslušnou referentku - Ing. Blanku Vejvodovou, která by Vám mohla poskytnout bližší informace.

MB. 2.5.2007 7:56

Zatacka?

S tou zatackou je to nejaka stupidni vymluva. Bruselske nadrazi "Central" je take do zatacky (oblouk dost podobny Vysehradu), kazde 2 minuty tam zastavuje nejaky vlak a nezda se, ze by to bylo proti predpisum EU....

šakal 2.5.2007 8:28

...Tady to jako výmluva opravdu zní...

...To byla skutečně naše vlastní blbost. Ajznbónové někdy v polovině 60. let pravili, že nádraží nesmějí být do oblouku, aby si fíra viděl na dveře soupravy. Tak to nádraží prostě zrušili a šmytec. Pravda, ono nebývalo moc frekventované, ale je ho škoda. Dneska, když se uvažuje o posílení významu železnice v rámci městské hromadné dopravy, by přišlo k užitku.

Takhle se to u nás zkrátka dělá - vždycky nějaká "huráakce" typu: zrušíme trolejbusy, zrušíme vyšehradské nádraží, zbouráme těšnovské nádraží... A pak všichni čumíme na drát! :-/

Lukas B. 2.5.2007 9:09

Re: ...Tady to jako výmluva opravdu zní...

zajímavý je vývoj železniční sítě v praze - z dnešního pohledu se blblo na kvadrát odjakživa. doporučuji přehledné mapky od pana Binka. viz  http://binko.wz.cz/2007-3.pdf

šakal 2.5.2007 10:33

Dobrá práce!...

...Ukládám a přeposílám :-)

M.Rund 2.5.2007 19:25

Re: Re: ...Tady to jako výmluva opravdu zní...

Znovu a znovu mně fascinuje co dnes na webu je k nalezení a kolik času lidi věnují nejrůznějším tématům....

honzak 2.5.2007 12:09

Re: ...Tady to jako výmluva opravdu zní...

nikoliv dveře, ale vlakvedoucího. Ten totiž dává na zastávce znamení k odjezdu. V praxi by využití nádr. Vyšehrad znamenalo vozit dva vlakvedoucí, kteří by nejen stihli kontrolovat pohledem konec výstupu/nástupu "substrátu", ale i dát znamení strojvedoucímu k odjezdu tak, aby jim neujel. Řešením by bylo důsledné používání souprav řady 471 (patrový pantograf "City Elefant), který při malé délce pobere dost lidí. Ale na ty soupravy není dost peněz....

K prodeji budovy ke komerčnímu využití nelze než konstatovat že ČD jsou ČD. Další slova jsou nepublikovatelná.

Beda 2.5.2007 13:41

Re: Re: ...Tady to jako výmluva opravdu zní...

Ale v Chuchli u závodiště, kde je situace naprosto stejná (zatáčka),

ten samý vlak staví (a dva vlakvedoucí v něm už skutečně jsou)....

honzak 2.5.2007 14:55

Re: Re: Re: ...Tady to jako výmluva opravdu zní...

jelikož už 28 let dojíždím z Černošic, tak mám tu trať v malíku. Poloměr oblouku v Chuchli je proti Vyšehradu legračně velký. Kdyby šlo tlusté do tenkého, tak bych dokázal sehnat čísla.