Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ARCHITEKTURA: Čtyřikrát Letenská pláň
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Josif 17.4.2007 12:46Re: Letenská pláň očima venkovana Pravda pravdoucí. Venkovan na Hrad!
|
jepice 17.4.2007 12:45Re: Pane Lukeši, Nevím, proč by Lukeš neměl být upřímný a proč by měl Kaplického šetřit. Takže soudím, že se mu jeho návrh líbí. Je si dokonce vědom toho, že si tím vyslouží narážky, jako je ta vaše, i nadávky od jiných přátel "spořádané" architektury. |
jepice 17.4.2007 12:34Re: Úžasné, autore! Uklidněte se, Pepo. Váš názor na knihovnu asi autor nezaregistroval, tak se to bude týkat někoho jiného. Třeba těch, co podávali protesty k mezinárodní unii architektů. |
Vlad 17.4.2007 12:27Re: Re: Některé stavby Taky! Vynikající nápad. |
Vlad 17.4.2007 12:24Re: Ne, jen pár poznámek a dobrých rad: Ostružiník roste hlavně na hlinitých půdách do nějakých 600 m/m bez ohledu na to, jestli je to kraj lesa nebo vnitřek. Kampak se chodíte opírat o jedli? Ony už jsou téměř vzácné. A s tím mechem vespod, to bych moc rád viděl. |
šakal 17.4.2007 12:12...S těma garážema... ...to dopadne přesně takhle, protože si neumím představit apokalypsu, která by OMI a Satru odvrátila od takové zakázky, když už na ni mají všechny papíry vyřízené. A že o "dopravních Kasandrách" vyprávíte zrovna Vy, kterej máte dopravní Armagedon hned za barákem, to mě trochu zaráží |
Honza42 17.4.2007 11:52Letenská pláň očima venkovana 1) Knihovna - plánovaná v místě dopravně nedostupném.Je mně lhostejno za jak dlouho nějaký automat knihu vyšťourá ze skladu, když ze "středu" republiky pojedu 1,5 hod na okraj Prahy, z okraje Prahy pojedu 1 hod tam 1 hod zpět a potom 1,5 hodiny domů = 5 hodin. Je to knihovna národní nebo pražská? S rozvojem nových technologií (el.papír a jiné..) bude brzy běžné kontrastní a oči nezatěžující zobrazovací zařízení tlouštky "kartonu". Očekával bych knihovnu typu: "do 5ti minut tisk mailem na kterémkolv místě na světě". Chobotnice je to proto, že to moderní (a sakra drahé) technologie umožňují. Nic geniálního v tom kromě "geniální" ceny nespatřuji. Cokoli lze vtěsnat alespoň zčásti do klasických tří os x,y,z je vždy cenově někde jinde. 2) Budovat nějaké tunely nemá smysl. V Praze bude blaze teprve tehdy, až do ní (a skrz ní) nebudou muset jezdit lidé, kteří tam vůbec nechtějí. Prahu musí v dnešní době povinně (asi z výchovných důvodů) navštívit každý , kdo jede z východněji položených míst republiky na západ. Dokud nebudu moci Prahu v "bezpečné vzdálenosti" objet, jakékoliv řešení nemá smysl. 3) Fotbalový stadion patří na periferii. Jen tam si mohou fanoušci naplno užít toho, aby se mohli ožrat, servat a všechno kolem sebe rozmlátit a poblít. Uvolňovat do takovýchto aktivit byť jen jedinou korunu z veřejných peněz je zločin. |
jkotek 17.4.2007 11:41Re: Re: Genrálové zbrojí na minulou válku Ale Andulo, nejsi nahodou sto let za opicema? Vse o cem mluvite JE SOUCASTI tunelu pod Stromovkou! Respektive dokonceni tunelu pod Stromovkou je primo podmineno dostavbou severozapadni casti dalnicniho obchvatu (staveneho a zdrzovaneho statem). Jinak Praha mohl tuto cast mestskeho okruhu postavit uz pred peti lety. |
Papouch 17.4.2007 11:37Re: Re: Ne, jen pár poznámek a dobrých rad: A kde tam jsou ostruziny? V lesich smer Svetice a Tehov ani bobule :( |
dvd 17.4.2007 11:34šakale když si vzpomenu na histerické výkřiky o tom, jak tunel pod Mrázovkou zhorší dopravní situaci na Smíchově, Košířích a Radlicích mám o dopravních Kassandrách svou mínění. Nevalné mínění. S těmi garážemi to možná dopadne trochu jinak a při fotbalu se bude opět parkovat všude kde to jde. |
Papouch 17.4.2007 11:32Re: Pane Lukeši, taky tam mohlo stat tohle... |
Pepa Jetel 17.4.2007 11:27Úžasné, autore! Kdo nesouhlasí s porotou a budova knihovny se mu nelíbí, podniká podle vás podpásové útoky, typicky české? Zato kdyby souhlasil, to by byl fér, co? Co vy jste za ..... |
Jan 17.4.2007 11:24Re: ...No...on ten Baum... S hodnocením a pušalizováním obou osob zásadně nesouhlasím. Každopádně Baum hovoří na rozdíl od pana Lukeše k věci a to jsem chtěl svým příspěvkem sděli. Neměl jsem v úmyslu se tedy za každou cenu zařadit mezi příznivce nebo odpůrce kaplického návrhu. Na panu Lukešovi i Ježkovi mi vadí to, že např. nehovoří o zásadním porušení pravidel ze strany Kaplického, který nedodržel podmínku investora a situoval depozitáře do podzemí, což bylo z bezpečnostních důvodů zakázáno v soutěžních pravidlech. Tím Kaplický řešil zásadně jiný objem nadzemní stavby, než ostatní účastníci. Samozřejmě je to svým způsobem zdůvodnitelné faktem dvoukolové soutěže, kde k takovýmto věcem občas dochází a jsou zdůvodnitelné už faktem připuštění do 2. kola. Ale to by právě mělo být předmětem seriózní diskuze. Na druhé straně se nehovoří v této souvislosti o Kaplického skvělém druhém místě na knihovnu v Paříží, které vypovídá o tom, že zkrátka knohovny umí. Stále se u nás tedy spíš kecá než diskutuje. A v tom je Baum svěží vyjímka. |
Chris Kelvin 17.4.2007 11:19Národní knihovnu.... ...bych si představoval jako účelnou, funkční stavbu. Nemusí být v centru, ale měla by přímo souviset s vestibulem metra. Měla by být do budoucna rozšiřitelná a variabilní. S pozemky u metra by ale asi byla potíž, protože ty už jsou zřejmě rozebrané mezi "rovnějšími", kteří už dokonce i začínají diktovat vedení tras metra (Letňany, např.)..... |
Chris Kelvin 17.4.2007 11:16Re: Ne, obavy Vám nevyvrátím!... Ano.... jde o to: stavět. Už je jedno co.... |
krmič 17.4.2007 11:06Re: Ne, jen pár poznámek a dobrých rad: Kolik je v naší přírodě jedlí? Zřejmě musíte najezdit desítky kilometrů autem, abyste nějakou našel, není liž pravda? Tihle milovníci přírody... |
Ota First 17.4.2007 10:47Re: Pane Lukeši, Nepřekvapuje. Pan Lukeš svého času podporoval i výstavbu vesničky EU v zahradách Pražského hradu. Chobotnice na Špejchaře je proti tomu sranda. |
Andula 17.4.2007 10:43Re: Genrálové zbrojí na minulou válku Přesně. O tom mostu z Podbaby do Troje a Bohnic už se prý žvaní přes 70 let. Ovšem místo toho radši zorganizujeme olympiádu - na most a smysluplný obchvat Prahy nemáme, na olympiádu ano. |
ok 17.4.2007 10:35Re: Nešlo by to trochu jinak ? Nová Praha už vyrůstá ve Vysočanech a knihovna by tam nevadila nikomu, naopak, zkultivovala by tam prostředí. Pro mě je umístění Chobotnice do lesa, který obklopuje Staré Město nepochopitelné barbarství, Staré Město je zachované včetně přírodního koridoru kolem města, při troše představivosti si můžeme představovat, že ty parky, lesy, louky pokračují i za obzorem, za hradbami města. Chobotnice to naruší velmi brutálně - Chobotnice je v mých očích dílo nevzdělaných barbarů-primitivů, kteří to město NEZNAJÍ. |
F.A.Kekule 17.4.2007 10:31Překlep? Monstrance... Dobrý! |
Skybird 17.4.2007 10:23Nešlo by to trochu jinak ? Praha - její kompaktní historické centrum, její poloha na pahorcích kolem Vltavy je světovou záležitostí, která si zasluhuj velmi obezřetné zacházení. Zároveň chápu, že Praha nemůže ustrnout, musí se dále rozvíjet a moderní architektura není gotika ani baroko. Proč však není možno ponechat historické jádro v pokud možno nenarušeném stavu (včetně pražského panorama) a systematicky budovat "Novou Prahu" někde třeba v rajónu Letňan a dále na sever ? Tam koncepčně umístit nové instituce, úřady, banky a třeba i národní knihovnu. Prostě něco takového jako má např. Vídeň své UNO-City nebo Paříž své Defanse . Pokud se týká t.zv. národního fotbalového stadionu místo Sparty, tak to považuji za skutečně stupidní nápad nějaké fotbalové loby. Nestačí nám nevyužitý Strahovský stadion (plochou snad největší na světě) ? Navíc se chystáme budovat olympijský stadion v Letňanech. Nevím kdo, čím a jak často chce tato monstra řádně využít. |
brok 17.4.2007 10:16Re: Už Baťa řekl Snad kdyby to bylo postaveno tak 100 m pod zemí. Proč pro Boha chce kde kdo prznit ten krásný prostor na Letné? Jezuiti tam chtěli ostavit kříž, bolševici tam postavili a zase zbourali Stalina, potom tam nějaký "tvůrčí duch" vrazil metronom a teď zas chobotnici. Mohl by tam také stát památník lidské blbosti. |
ok 17.4.2007 9:59Re: Pane Lukeši, Lobby architektů - kámošů, pohrdání občany města, kteří tomu přece vůbec, ale vůbec nerozumí. Kaplický zapomíná, že kolem Chobotnice budeme denně chodit. Proto máme na kvalitě té stavby větší zájem než Kaplický. |
ok 17.4.2007 9:55vizualizace Chobotnice Pane Lukeši, mohl byste zajistit zveřejnění vizuaizace Hradu, Letohrádku a Chobotnice při pohledu z Karlova mostu, z věže Chrámu sv. Mikuláše, z Vyšehradu, od památníku na Vítkově, od Technického muzea, z Pankrácké pláně, z pražských mostů? Děkuji. Jinak chápu, že pokud dokážete bydlet v centru města, zvyknete si na cokoliv, i na Chobotnici vedle Letohrádku. Pro nás, co bydlíme v pražských vilových čtvrtích, je ovšem ničení krásného města dalším zahušťováním naprosto nepochopitelné. |
hlavacek 17.4.2007 9:49Re: Re: Knihovna Kájo, naprostý souhlas!!! Bohužel to tak dopadne. |
sigi 17.4.2007 9:47Pane Lukeši, proč jste tak zatraceně korektní k té obludě, která má na Letné vyrůst? Je to proto, že se Vám líbí, anebo proto, že si to nechcete s Kaplickým rozházet? Nepopíráte tím tak trochu všechno, co jste do nynějška tak sympaticky hlásal |
sigi 17.4.2007 9:43Re: Re: Knihovna |
zdeněk 17.4.2007 9:30Už Baťa řekl Že architekt si chce nechat postavit pomník ale platit to bude někdo jiný. Nijak mi nevadí že pan Kaplický je emigrant, ale řekněme si to ,rovnou král je nahý. Pokud by byla na okraji prahy tak by to snad ani nevadilo a dalo by se s tím souhlasit. Stavět takovou moderní stavbu v centru prahy je ovšem podle mě, laika nesmysl. U každé budovy je také třeba brát v úvahu funkční hledisko. Je super že to navrhl známý architekt, ale jak ta stavba bude sloužit třeba sto let? Bude účelná? Nebo bude její údržba a provoz několikanásobně dražší než "konvenční" stavba? Pokud to má být knihovna na archivaci, měla by se tomu podřídit i architektura. Mě by se osobně líbila budova ve stylu novorenesance, asi spíše v jiné lokalitě. Ale prosím pokud to chcete stavět, zeptejte se i těch knihovníků co v tom budou dělat! |
Pavel 17.4.2007 9:26Re: Ne, jen pár poznámek a dobrých rad: Hm, ale když vám hladina zamrzne, pak klesne, led se rozláme, znovu to zmrzne, pak hladina stoupne, znovu led rozláme, zase to zmrzne, a tak několikrát během zimy, tak to asi na bruslení moc nebude, že. A gravitace to asi nespraví. Pokud je ovšem ona vodní nádrž opatřena stavidlem a hrázným, kteří se starají, aby hladina nekolísala, to je pak pobrusleníčko. Zkuste se někdy projít v lesích kolem Říčan - ostružnový podrost v celém lese do výše půl metru, jaképak okraje lesů a paseky. Mám pocit, že vy znáte přírodu jen z romantických pořadů z televize a naivních básniček, nebo jste v ní někdy byl? |
BERAN 17.4.2007 9:22Genrálové zbrojí na minulou válku Představa, že tunel pod Stomovkou něco vyřeší, je stejně naivní, jako byla vize o odklonu kamionové dopravy údolím Kunratického potoka. Výsledkem druhého jsou nekonečné kolony na Jižní spojce či Brandovském mostě. Výsledkem prvého budou obdobné kolony v Holešovičkách nebo ulici Milady Horákové. Má-li na Stahovský tunel navázat něco opravdu smysluplného, pak je to (asi podzemní) spojení do Podbaby a tam most do Troje a Bohnic. Vše výhradně pro vnitoměstskou dopravu, jako doplněk k severní variantě Pražského okruhu. Vjezd do tunelu na Letné je mnohem horší zásah, než všechny ostatní stavby. |