25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

ARCHITEKTURA: Co s Libeňským mostem?

Nejdelší pražský silniční most přes Vltavu byl postaven v letech 1925-1928 podle projektu slavného architekta, urbanisty, designéra, teoretika a pedagoga Pavla Janáka (1882-1956), vedle Jana Kotěry a Josefa Gočára zřejmě nejvýznamnější osobnosti české architektury dvacátého století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Brožek 26.1.2016 10:13

Každá zřícenina se musí udržovat v původním zříceném stavu.

Místo postavení něčeho, co bude skutečně funkční a technicky moderní (a bude za 100 let opět "perlou architektury"), tedy budeme udržovat nefunkční zříceniny, takže už nebude možné rozumně a kvalitně v dané lokalitě žít.

J. Kratochvíl 26.1.2016 10:39

Každá zřícenina se musí udržovat

Bylo by dobré, kdyby se každý vyjadřoval k tomu, čemu rozumí.

V dané lokalitě žiji a mohu potvrdit, že uvedený most je funkční, moderní a navíc je hezký i po sto letech. Bohužel, nebo bohudík, každá stavba se musí udržovat, jinak vám spadne. Mám teorií, že každých 30let je třeba do stavby více investovat na údržbu, když chceme aby nám nespadla. Problémy s tímto mostem jsou hlavně proto, že nebyl sto let udržován, přesto dodnes slouží...

J. Kratochvíl 26.1.2016 10:47

Navrhuji,

aby peníze, které byly ušetřeny tím,že se sto let most neudržoval ani nemodernizoval, byly do něho vloženy dnes při jeho rekonstrukci a obnově. Byla by to dobrá investice pro další generace.

R. Gramblička 26.1.2016 11:08

Re: Každá zřícenina se musí udržovat

potíž je, že na rekonstrukci a udržování kulturních památek se kladou přehnané požadavky a tím se obojí nesmyslně prodražuje