28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

Ano, je to skandál

Včera jsem tu zaznamenal dohady o redakční poradě TV Prima, na níž měla paní šéfová Obzinová instruovat redaktory, že mají psát o uprchlické krizi negativně a komu se to nelíbí, ať jde. Zdroj informace pochází z webu Hlidacipes.org. Když jsem svoji glosu psal, myslel jsem, že jde o okrajovou lapálii. Ale on je to vážný útok na svobodu slova v České republice a ten mechanismus, jak jsem ho popsal v závěru glosy, skutečně funguje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Holič 2.6.2016 14:02

O pravdivosti rozhoduje škatulka?

Zase vám více záleží na škatulce, než na faktech?

Tady si plno lidí představuje objektivitu tak, že chvilku budu stranit jednomu a pak budu stranit druhému. Objektivita ale znamená nestranit nikomu. Tedy, pokud se objeví zpráva o tom, že 2000 německých immámů veřejně odsoudily radikální islamisty a obecně násilí ve jménu jejich víry, dám ji do vysílání stejně jako zprávu o tom, že na silvestra banda nadržených cizinců obtěžovala a okrádala ženy v Německu. Na jedné straně existují rizika (která nese jakákoliv pomoc druhým), na straně druhé má humanita své příčiny a přínosy. Na jedné straně jsou uprchlíci, kteří jsou vděční a dobře se integrují, na druhé straně jsou třeba i teroristi, nebo flákači, co čekají bezpracné výhodičky. Televizní zpravodajství má sdělovat fakta. Pokud je názor vedení TV Prima správný, není přece potřeba filtrovat informace stylem “nehodící se škrtněte”. Naopak právě tato metoda ukazuje na to, že ten názor nemá oporu v reálných faktech. Stejně tak, kdyby byli všichni, nebo většina uprchlíků špatní lidé, pak by Prima nemusela lhát o tom, že někdo z nich pomlouvá nabízený byt.

M. Vojtíšek 2.6.2016 7:38

To je ale hodně pokřivenej názor

Demagogickej a hloupej. Nereflektující elementární principy středoevropské demokratické společnosti.

Omlouvat takové ohýbání pravdy, to už vypadá na nějaké infekční šíření nějaké choroby.

J. Holič 2.6.2016 13:58

Re: To je ale hodně pokřivenej názor

To že Obzinová neřekla doslova "o uprchlících informujte negativně", přece není smysluplná obhajoba. Řekla že vedení má názor (negativní na uprchlíky) a my máme ten názor taky takový, posíláme vám nějaký tradiční hoax, ten je správný a vy buď budete točit to, co vám vedení s tím názorem napíše, nebo vypadněte. Řekla, že k tomu má televize zaujmout postoj (opravdu musí? Vždyť to je právě to, co se jí vytýká). Navíc se mluví v té souvislosti o vlivu, který TV prima má na lidi. Výsledek je při tom statistickém srovnání jasný, že Prima lhala v případě těch Jihlavských bytů je také prokazatelné.

J. Fialová 1.6.2016 22:17

Dva "nekorektní" články o Primě,

citují i pana Neffa: na blogu http://evasvobodova2.blog.idnes.cz/

V. Klepetko 1.6.2016 21:38

A co třeba petice?

Díval jsem se na stránky petice24.com a s údivem jsem zjistil, že tam není žádná petice na obranu svobody slova! Ta ostudná palba směrem na TV PRIMA ale po něčem takovém přímo volá... Nějak se bránit musíme! Ideální by bylo, kdyby to naformuloval Aston – a aby ten petiční text mohl sjednotit co nejvíce lidí i s dost odlišnými názory, a aby reagoval na celý souhrn "náhubkových" aktivit, co se na nás v poslední době valí. Navrhoval bych tam vypíchnout tyto body:

V. Klepetko 1.6.2016 21:45

Re: A co třeba petice?

1. Svoboda slova je dnes reálně ohrožena a žádáme proto občany i stát o její důslednou ochranu! 2. Stavíme se proti nepodloženým útokům vůči TV Prima, kterou vnímáme jako velmi důvěryhodnou mediální instituci s příkladnou editoriální politikou. Vyzýváme Radu pro rozhlasové a televizní vysílání, aby odsoudila útok na TV PRIMA jako útok na svobodu slova a vyjadřujeme plnou podporu Jitce Obzinové.

V. Klepetko 1.6.2016 21:57

Re: A co třeba petice?

Tak takovou nějakou petici bych určitě podepsal, požádejte prosím někdo Astona ať v tomto duchu něco lepšího, kratšího a výstižnějšího vymyslí a publikuje! Nadávat už nemá cenu, musíme se nějak bránit, jinak nám tu svobodu slova opravdu seberou...

J. Holič 2.6.2016 14:00

Re: A co třeba petice?

TV Prima prokazatelně filtruje informace o běžencích tak, aby (dle záznamu z porady) zaujala správný postoj. V reportážích o uprchlících dokonce i prokazatelně lže. Proč si tedy myslíte, že jde o nějaký zákeřný útok?

V. Klepetko 1.6.2016 21:46

Re: A co třeba petice?

3. Nesouhlasíme s návrhy na zestátnění nebo privatizaci ČT, v zájmu posílení zpětné vazby managementu ČT na realitu požadujeme zavedení přímé volby GŘ ČT všemi koncesionáři z kandidátů, navržených mediální radou a příslušnými výbory Poslanecké sněmovny a Senátu. 4. Požadujeme zastavení projednávání právních úprav, které by umožnovali rozsáhlejší stíhání verbálních projevů občanů jako trestných činů. Jsme proti šíření ve společnosti nenávisti a hanobení příslušníků menšin. Některé expresivní projevy občanů považujeme za nevkusné. Protestujeme ale proti pokusům o kriminalizaci těchto projevů! S názory paní Kláry Samkové nebo Martina Konvičky můžeme souhlasit nebo naopak ostře nesouhlasit, ale i takovéto názory musí být legitimní součástí diskuze! Boj s nenávistí nelze vyhrát umlčováním a zastrašováním oponentů.

P. Vandas 1.6.2016 21:54

Re: A co třeba petice?

Protestovat musíme každý sám, podle svého tam, kde můžeme a kde náš protest bude mít váhu. Petice jsou dost zprofanované našimi odpůrci. :-):-):-)

V. Klepetko 1.6.2016 22:02

Re: A co třeba petice?

To je sice pravda - ale i tak jsem tu myšlenku musel divně rozkouskovat, některé věty ten systém vůbec nebere, zejména když začínám posát o "nevládních organizacích" :-)))

P. Vandas 1.6.2016 22:11

Re: A co třeba petice?

Jsou to kolaborantské a udavačské organizace.

V. Klepetko 1.6.2016 22:27

Re: A co třeba petice?

Nepaušalizoval bych. Spíše bych řekl, "podezřelé a neprůhledné". Ale proč myslíte, že ta petiční cesta je nesmyslná? Řadě lidí chybí nějaký text, který by je sjednotil. Já ho dobře naformulovat neumím, ale Aston by to jistě dokázal.

M. Prokop 1.6.2016 22:32

Re: A co třeba petice?

Na petice sere (P)pes. Žádná petice nevyžene zelenorudé socany od koryta. Ani zde, ani v Bruseli.

Mimo to, řadě lidí sice něco chybí, ovšem obvykle očekávají nějakého spasitele, aniž by si uvědomili, že je to prostě na nich.

P. Vandas 1.6.2016 22:35

Re: A co třeba petice?

Já netrvrdím, že je nesmyslná. Pouze si myslím, že pojem petice je už zprofanován do neúčinnosti. Je třeba vymyslet něco neotřelého, co nezapande v šedi papírových štosů s podpisy, které nikoho nezajímají, snad s vyjímkou BIS. :-):-):-)

V. Klepetko 1.6.2016 22:58

Re: A co třeba petice?

No ale co vlastně není totálně zprofanované? Vidle? :-) Zkusil bych raději v první fázi tu petici: -))))

P. Vandas 1.6.2016 23:05

Re: A co třeba petice?

No, přiznám se že mne také napadly, ale hned jsem tu hříšnou myšlenku zavrhnul. :_):-):-)

V. Klepetko 1.6.2016 23:15

Re: A co třeba petice?

Navrhuji kompromis: "Petice, nabodnutá na vidle" :-)))

Dobrou.

P. Vandas 1.6.2016 23:27

Re: A co třeba petice?

Dobrou. :-):-)

V. Klepetko 1.6.2016 21:52

Re: A co třeba petice?

5. Jsme proti omezování svobody slova na internetu.

V. Klepetko 1.6.2016 21:55

Re: A co třeba petice?

6. Obrana svobody slova je obranou občanské společnosti. Tu ale nelze zaměňovat s hlasitým křikem několika mála nevládních organizací , financovaných naší vládou a ze zahraničí! Jménem normálních obyvatel České Republiky žádáme, aby hlas těchto placených uzurpátorů pravdy nebyl vydáván za hlas lidu! 7. Odmítáme o kastraci svobody veřejné diskuze zaváděním politicky korektního slovníku! 8. Se znepokojením sledujeme omezování svobody slova v zemích Evropské Unie. Informace nesmějí být zadržovány pod lživou záminkou “nešíření paniky“, kritika a satira nesmí být potlačována z náboženských důvodů. Trestní stíhání Jana Boehmermanna je ostudou celé Evropy! Pokud si neuhájíme u nás doma v Evropě svobodu slova, tak postupně ztratíme i ostatní svobody, následně obětujeme i poslední zbývající evropské hodnoty, a zničíme se sami – i bez přispění cizích imperiálních mocností a migrantů. Proto si svobodu slova vzít nenecháme!

M. Prokop 1.6.2016 22:29

Re: A co třeba petice?

Souhlasím s Vámi, ovšem s tím dodatkem, že tohle petice nevyřeší.

Na to bude třeba zásadní změna systému, takže jedině prostřednictvím všech voleb (neberu-li tedy v úvahu nějakou revoluci, která obvykle více naškodí, než pomůže). A tou změnou nemám na mysli volbu ČSSD místo ODS či obráceně, nebo dokonce volbu VV či ANO, Úsvitu etc., ale volbu stran (zatím) zásadně odlišných, s nějakým liberálním (ne levicově či zeleně liberálním) ekonomickým i politickým programem.

V. Klepetko 1.6.2016 22:54

Re: A co třeba petice?

Jenže žádná strana, založená na klasickém liberalismu tu není. A nejsem si jistý, že by se v místním prostředí prosadila...

Ale není snad na počátku něčeho podobného vždy nějaký "manifest"?

H. Pokorná 1.6.2016 21:22

Na pováženou

je už jen ten fakt, že jediná televize Prima si na svou nedělní diskusi Partie , zve Zemana , jako jediná televize .. protože jiná tv si nedovolí zvát člověka nechutně vulgárního a lživého !!!

M. Prokop 1.6.2016 21:29

Re: Na pováženou

Je dobré znát názory nepřítele.

R. Veselý 1.6.2016 21:43

Prokop v zákopech

sluší mu to, Osrpeniči.

M. Mařák 1.6.2016 20:59

Ve Stbg je stále více bílých muslimek,

šátek přes hlavu a decentní dlouhá róba. Je to zvláštní, islám těm mladým asi nabízí něco, co křesťanství již nedokáže, nebo již nemá.

M. Vondráček 1.6.2016 21:01

Re: Ve Stbg je stále více bílých muslimek,

V Čechách se tomu říká , že je pálí dobré bydlo :-)

M. Mařák 1.6.2016 21:07

Re: Ve Stbg je stále více bílých muslimek,

Těžko říct, co je dobré bydlo. Feministka a klasická emancipovaná EU žena ho jistě bude vnímat jinak, než ony bílé muslimky.

Vše je relativní, řekl bych.

J. Fialová 1.6.2016 21:07

Re: Ve Stbg je stále více bílých muslimek,

Někteří jsme asi už tak staří, že tu mladou generaci nepochopíme. Pane Mařáku, Vaše děti by to uměly nějak vysvětlit? J. Fialová