28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

ANALÝZA: Prohnilé pilíře klimatické víry

Britský aktivista shrnul, jak mají jeho souvěrci argumentovat všem, kteří pochybují o současné podobě zelené politiky, již přejímá řada politiků v Evropě. Ukázal zároveň jak klimatisté manipulují s fakty a místo diskuze připouštějí pouze monolog.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Schlägel 21.1.2020 11:10

Bezuhlíková ekonomika dnes je stejná bohapustá hovadina jako beztřídní společnost tehdy. Zavedením bezuhlíkové ekonomiky ovšem výrazně pokročíme k "beztřídní společnosti " v nedaleké budoucnosti. Pak že komunismus a jeho odnože nemá budoucnost.

P. Aron 25.1.2020 17:31

Jo, jo souhlas. Místo třídního boje máme boj za klima a záchranu planety. Ono to tak hezky zní. I když ve skutečnosti o žádné zachraňování planety nejde stejně jako komunistům nešlo o blaho pracujících.

J. Jurax 21.1.2020 0:34

Velmi dobře napsáno.

Ale zelení blbečkové z brusele ničící Evropu - tedy tu část, co je v EU - a s ní bohužel i nás svým bojem proti zločinnému kysličníku si tohle nepřečtou a svými mozky prožranými zelenou plísní by to stejně nebyli schopni pochopit.

K. Salajka 20.1.2020 20:12

Dobrý článek. Jen bych si dovolil upřesnit: Termín změna klimatu s se prosazuje pro případ , že by se začalo ochlazovat . Pak by se špatně bojovalo proti oteplení, zato proti změně počasí klimatu lze bojovat ať je hezky nebo prší. Radové si poradí se vším, realita jim nepřekáží, fakta uznávají, jen pokud pocházejí z jejich virtuálního světa.

J. Jurax 21.1.2020 0:34

Přesně!

V. Církva 20.1.2020 16:50

Tak v každém případě nevěřit záškolákům. Ti co znám, akorát stahovali kamarády ke kriminalitě. Pokud něco skutečně dokázali, pak jen proto, že byli vyčuraní a hrabali pro sebe.

Ano, mám na mysli Grétiny pátky, ale i rudozelené. Skutečné zkoumání klimatu a reakci na něj chci jen od zodpovědných osob a svobodné nezávislé vědců. Tedy těch, co se v pátek učí.

Š. Hašek 20.1.2020 17:32

Asi tak.

Devět z deseti vědců stále "nezajímá CO2", protože to je krapítek složitější.

Devět z deseti politiků již honem "zajímá CO2", protože je to jednoduché tahání voličstva na vařené nudli.

Zkráceno.

P. Rada 20.1.2020 15:40

Autor se popasovává s údajným "zeleným lobistou" a hledá "prohnilé pilíře zelené víry". Už jen takováto argumentace ukazuje, že v článku jde o politickou agitaci.

Pokud jde o fakta která jednoznačně ukazují na GW ( např zprávy IPCC...) tak ta přitom začínají mít i u nás stále vážnější ekonomivký dopad. Těm se ale autor nevěnuje prakticky vůbec.

Tento rok přitom v ČR nejspíše půjde do tuhého se suchem které ničí lesy, půdu... už šestým rokem. Zejména v Čechách se zásoby vláhy podzemních vod na většině území ani za celé zinní období nedoplnily. Naděje na vydatné srážky sice ještě nepominula ale odvádění pozornosti od faktuických problémů k politické řevnivosti snižuje šance ne včasná opatření.

Obecně přitom platí, že nastalou nerovnováhu v bilanci uhlíku nedokáže nikdo zvrátit. Proto čím více fosilů spálíme, tak tím spíše sice momentálně uhlobaroni a energetici zbohatnou - ale zároven celek dříve zajde na úbytě ve zdevastovaném životním. Začnou nám pak stále více vlédnout tak velké extrémy počasí na které prakticky nikdo není i zásluhou takovýchto štvavých článků připraven.

V. Církva 20.1.2020 16:04

No, podezření na politickou agitaci - dogmatismus mám spíš u Vás, protože jste ani nečetl jeden z pravděpodobných důvodů k vysychání Evropy

https://iuhli.cz/hysterie-kolem-co2-jen-omyl-nebo-podvod/

Článek ANALÝZA to píše dobře. Neštěstí od rudozelených je právě to, že místo skutečné diskuse, propočtů a použití vědy, nechodí v pátek do škol, blbnou z toho, hystericky z vlčí smečky vyhlašují řešení která znamenají pesticidy, socialismus a destrukci.

Jak článek píše, nikdo nezpochybňuje, že je třeba snižovat emise a ostatní škodliviny které pumpujem do přírody. A že začít řešit to můžeme hned. Ale řešit znamená přestat poslouchat klimatické šílence a dát šanci skutečné vědě, tedy těm co se v pátek učí.

P. Rada 20.1.2020 16:20

Pane Církvo odkud berete představu co jsem četl? Doplním ji alespon o dva páry lidových a odbornějších zdrojů:

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/rozlucte-se-s-rocnimi-obdobimi-pocasi-v-cesku-se-vymklo-z-mirneho-podnebi-86211?dop-ab-variant=121&seq-no=1&source=hp&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/cesko-se-ohriva-tady-jsou-duvody-proc-na-vanoce-neni-snih-85184?dop-ab-variant=100&seq-no=1&source=hp&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=qY0iexNYbzx-201912190713&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null

http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/tiskove_zpravy/2019/Predbezna_zprava_o_suchu_2018.pdf

http://www.top-expo.cz/domain/top-expo/files/smart-city/smart-city-2018/voda-a-sucho/prezentace/danhelka_jan.pdf

V. Církva 20.1.2020 16:36

Protože se v tam píše o jiných příčinách než je CO2 = odlesňování a pěstování obilí = trávy.

P. Aron 25.1.2020 17:40

Přesně tak. Není tak dávno doba. kdy chtěli Zelení zachraňovat planetu biopalivy, tedy přidáváním upraveného řepkového oleje do nafty. To je právě výsledek hysterie a snahy politiků se zviditelnit v kombinaci s tím, že někdo si z toho udělá byznys.

J. Schwarz 20.1.2020 16:51

A co když za naše problémy s vodou nemůže ani tak "klimatická změna" jako "zelené blbnutí s klimatickou změnou"? Díky tomuto blbnutí tu máme lány řepky i kukuřice do bioplynek. Díky výzkumům "zelených vědců" se neoře, kůrovec byl zřejmě zařazen mezi přísně chráněné druhy a poslední zapadlé niky jsou nahrazovány fotovoltaickými panely a větrníky. Taky boom bazénů u každé chaty hospodaření vodou nepomáhá...A zprávy IPCC nejsou žádným vědeckým důkazem, stejně jako jím nebyly prohlášení politbyra KSSS...

J. Vintr 20.1.2020 17:38

Pane Rada, jste slepý a hluchý, že jste si jestě nevšiml, že GW je výhradně politická záležitost? Že všechna ta opatření, která předstírají boj proti GW, jsou prosazována výhradně politickou cestou? I ten váš IPC, který sosá nemalé peníze z veřejných rozpočtů, je spojen výhradně s politikou.

L. Novák 21.1.2020 0:27

Samozřejmě, že "Rada" slepý a hluchý je. A hrubé neznalosti českého pravopisu svádí na dyslexii. :-P

V. Petr 20.1.2020 22:03

Pokud by zelení na zlý CO2 SAMI VĚŘILI, museli by podpořit jadernou energii. S tou se na počátku smířila dokonce Svatá Gréta, než byla svými loutkovodiči okřiknuta.

Protože co je riziko havárie proti hrůzným dopadům emisí "jedovatého" CO2...

V. Petr 21.1.2020 14:30

Katastrofální sucho mělo nastat už loni! V dubnu o tom měli klimaalarmisté už zcela jasno, jenže pak se to "jaksi" nestalo...

P. Aron 25.1.2020 17:35

Pane Rado já si dobře pamatuji, jak nám kázali, že historické vítězství socialismu nad kapitalismem je vědecky dokázáno geniálním dílem soudruhů Marxe a Lenina. Budete se možná divit ale ono s tím důkazem to prostě tak není. Ano klima se mění. A měnilo se i v historii planety. I jen v průběhu holocénu se klima velmi měnilo.

V. Petr 20.1.2020 13:58

Ví vůbec někdo, zda je oteplování dobře nebo špatně??

Š. Hašek 20.1.2020 14:09

Pro tabulkáře/hlupáčky moderní/ječivé jezdkyně v klimatizovaných automobilech ....... je cokoliv "zítra jinak" průšvih!!! Deset telefonátů, padesát SMS.

Na okamžitých blbostech se vždy vydělalo nejvíc.

Na rozvážných občanech se nevydělá nic, možná tak "vydělají" vyzkoušení řezníci, pekaři, řemeslníci, obchodníci solidní, .......

Uznávám, že nejsem mladý modernista ..... tedy jsem předsudečně zaujat.

Mně teplejc nevadí.

Já nezasněžuju louky u chalupy po mamince. Studna dobrá. Plná. Furt/stále.

Zkráceno.

P. Rada 20.1.2020 15:56

Jste asi jeden s mála kdo má stále vodu ve studni dobrou a má ji i dostatek. Máte za to, že jde o běžný jev?

http://hydro.chmi.cz/hpps/hpps_pzv.php

Š. Hašek 20.1.2020 17:34

Myslíte, že z mála? Vy budete ten tabulkář, který nezná kroniky za posledních tisíc let. Asi máte zahradu bez fotosyntézy.

Máte všechny kolem sebe za klimatické grétisty???

Tedy to je dílo .....

J. Vintr 20.1.2020 17:42

Já se také hlásím. Já mám také celé léto vody ve studni dost. A co jeden den vyberu (třeba i dva kubíky), do druhého dne doteče.

Š. Hašek 20.1.2020 18:28

Heleďte, nebuďte drzej ....

Bursík má pravdu, Jaujau taky.

Zvu Gretu na léto na chalupu (Klatovsko), přes den bude k ruce manželce. Večer možná i na limonádu do hospůdky. Večerka v deset.

My ji tam tak vyrychtujeme, že zapomene švédsky. Na rybníce jí pustím plachetničku z kůry .....

P. Rada 20.1.2020 15:53

Už jsem mnohokrát panu V.P. odpovídal ve smyslu geohistoricky prokázaného významu ustálenosti glob. teplot v klimatickém optimu jako životadárné okolnosti. Přesto se dál ptá jako by se nestalo.

Tak se ho naopak zkusím zeptat na analogii. Pokud by se u něho začala tělesná teplota měnit nenápadně jen třeba o desetinku stupně týdně... pak typuji, že i při mimořádné přezíravosti by do roka vyhledal lékaře.

Co by jste si asi pomyslel pane V.P. kdyby Vám odpověděl:

..."Ví vůbec někdo, zda je oteplování dobře nebo špatně??"...

L. Novák 21.1.2020 0:25

Blábolíš samé hovadiny, zelenorudý magore! A vylepuješ je sem stále dokola... Táhni k čertu! A douč se už konečně češtinu!

J. Vintr 20.1.2020 13:09

Existuje úsloví "pro stromy nevidět les". Přesně tímto směrem manipulují veřejnost ti, kteří chtějí lidstvu vsugerovat představu ohrožení globální změnou klimatu vlivem jakési špatné lidské činnosti. Debaty se vedou o podružných maličkostech, ale nikdo nezdůvodnil, proč by mělo být špatné, že se trochu oteplí, nebo treba tom, kde se bere představa, že se oteplování bude stále zrychlovat. Také lidem uniká, že všechna ta opatření, která mají údajně zastavit nebo zpomalit tu strašlivou klimatickou změnu omezením "uhlíkové stopy" absolutně neplní proklamovaný účel, ale mají většinou přesně opačný efekt. Zato však velmi dobře plní účel likvidace ekonomické základny naší civilizace a jako vedlejší efekt přihrávají peníze z našich kapes někomu jinému.

P. Rada 20.1.2020 16:16

Ekonomia civilizace byla a je dlouhodobě postavena na ekosystémových službách které vzato do důsedku násobně převyšují i dnešní celosvětové HDP. A to i když si s tím cifršpioni nekomplikují život. Konkrétněji a pragmatičtěji jde o to, že pokud zaprší tak akorát ve správnou dobu a s vhodnou vydatností.... a pak na to vesměs můžeme pozapomenout.

Toto bylo celá tisíciletí velmi běžné a i když se v posledním století na HDP začal dominantně podepisovat průmysl - pozapomělo se na dříve očividnou podstatu.

Dnes už jen zlomek společnosti jako jsou lesníci, zemědělci a vodohospodáři... denno-denně vychází s toho jaké máme počasí. Dlouhodobě pak - zalali bylo klima příznivé

Pro většinu společnosti pak už vznikají potaviny a další jaksi v supermarketech a čerpání odtud zajištují odkudsi banky.

Klima na toto vliv zdánlivě nemá - leda, že by došlo na tornádo, tajfun... a pod.

Podle toho jakou má "vsugerovanou předsstavu ... o ekonomickém základu"... - typuji, že mezi takové patří i pan Vintr.

L. Novák 21.1.2020 0:46

Nauč se česky, troubo! :-P

R. Vacek 20.1.2020 12:19

Doporučuji podívat se na statistiky organizace FAO, kde můžeme vidět, jak se globální změna klimatu projevuje na zemědělské produkci za posledních 60 let. Celosvětově, nebo pro jednotlivé země. Všechna ta sucha, povodně a vrtkavost počasí musí být někde vidět.

Já to udělal a klimatické změny se zatím projevují tak, že roste sklizeň téměř všeho. Asi nás čeká blahobyt.:-)

http://www.fao.org/faostat/en/#data/QC/visualize