19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

PSI: Měli skončit na talíři...

S naléhavou prosbou o pomoc nás kontaktoval velice hodný a obětavý člověk, který miluje zvířata, především pejsky. Jistý člověk, se kterým byl zachránce zvířátek v užším kontaktu, již několik let se svým otcem choval psy na maso.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Anežka P. 3.10.2009 23:36

aktualizace

I přes všechny vaše převahující negativní komentáře, které šokovaly nejen mě, mám pro vás pár zpráv. Někoho to možná potěší, někdo možná bude jízlivě přešlapovat a možná závidět že se povedlo?

INDIÁN- dnes si ho odvedla nová majitelka domů - Dobrovolnice TT, která má doma kočičku Tiffany, Miana, Mňůdží - všechny od TT. Indiánek se jí zalíbil, proto bude bydlet nyní u ní natrvalo.

KARMA - včera bylo rozhodnuto, že Karma též zůstane už natrvalo u dobrovolnice TT, která Karmu dočasně hlídala. Vlastní už pejska Ogiho, Sáru, kocoura Edyho a kočičku Uršulu. Karma u nich zůstane jako spokojená členka rodiny - k dospozici zahrada a velký dům v Praze.

ARFOS - v útulku v Žimu stále čeká na domov :-(

KOČIČKY - kočičky jsou všechny po druhém odčervení. NA ZÁVĚR: Pomohli jakýmkoliv způsobem vaše komentáře těmto zvířatům? Ublížili vaše komentáře nejen těmto zvířatům? Jen nechápu, proč to všichni děláte, TT mlčí, v zájmu zvířat jsou zticha, Denisa  je natolik solidní, že netráví hodiny u internetu a nepomlouvá jiná os a útulky. Ale uvědomte si, že pokud nepřestanete hanobit Tlapky pod každým článkem, jednou pravda i o vás vyleze na povrch a pak se strhne zase bitva a nikdo už nebude vědět co je pravda a co lež, ale všichni budou vědět jedno - ŽÁDNÉMU OS ANI ÚTULKU UŽ NEPOŠLU ANI KORUNU - BUDE REAKCE! Tak bych doporučovala Lucynce, Janě BU a podobným, aby byli zticha, hráli si na svém písečku, protože jinak se jim může stát, že zkopíruji všechny předchozí debaty co mám uložené z webu např. kauzy Podbrdska a jejich současné vedení organizace (zcela neprůhledné a chaotické), kauzy ohledně umisťování a zdrav.stavu koček, kauzu o paní Smejkalové a vykoupených koťatech, hádky a sprostoty od Felix Grey - a to vše ještě před existencí Tlapek!!!Fotky z depozita Podbrdska, fotky z útulku paní Kopáčové (od které Denisa proto utekla) a podobně.TT ani já nehodláme nikoho poškozovat, ale pochopte, že bránit se musíme v případě nouze.Tak rozhodněte, jestli dál budou zvířata jako rukojná.

RenataE 4.10.2009 1:56

Re: aktualizace

Prosím, navštivte psychiatra.

PetraK 1.10.2009 20:42

:-(

nakonec je to ještě smutnější než jsem si myslela.

JanoBu, Lucynko, Terro - dík, hlava má co šrotovat.

Apina 1.10.2009 21:05

Re: :-(

Sleduji to tu pěkný kus dne a je mi z toho smutno;-(, myslím, že tento příspěvek je dnes jediný, pod který se dnes můžu podepsat. Už také proto, že o daných poměrech nevím vůbec nic. Zaujala mě myšlenka JanyBu, že prostředí ulice pro kočku nemusí být to nejhorší. Na tom asi něco je.... Je na nás všech bez rozdílu rasy, pohlaví, vzdělání a všeho ostatního, abychom se ke zvířatům, která jsme k sobě připoutali, za každých okolností chovali slušně a dali jim odpovídající péči. Toto ale pan Exupery ústy Malého prince už řekl před mnoha a mnoha lety a bohužel to dodnes neplatí.  Naopak, kdyby to vždy a za všech okolností platilo, tato diskuze by zde dnes nebyla.:-/

PetraK 1.10.2009 21:33

Re: :-(

Já vím, co tím JanaBu chtěla říct. Ona i pomoc v dobré víře, která není dělaná tak jak má, není vlastně pomocí. Je těžký soudit jak ta situace stojí, když člověk sám neví.

Apina 1.10.2009 21:56

Re: :-(

Já to pochopila;-) Je pravda, že mé vedení je poněkud delší, ale někdy i ta myšlenka dojde až na konec;-P. Z této situace celkově je mi jen smutno.

YGA 1.10.2009 21:31

Re: :-(

A nejsmutnější na tom všem je, že se pozapomělo na původní problém - co se stane s těmi ubohými pejsky.

PetraK 1.10.2009 21:35

Re: :-(

No to je právě to, co si musí člověk v sobě vyřešit. A to je hodně velký problém. Protože - když pomůžu tak v té další a špatné pomoci toho dotyčného podpořím a on tu špatnou pomoc může dávat dál a dál a do špatné pomoci vzít další zvířata. Když nepomůžu - tak zas mám před očima ty, kteří už v té situaci jsou. To je to o čem o fous níž píšu Renatě.

a teď jak to rozetnout?

Vave 1.10.2009 22:00

Re: :-(

Milá Petro, to o čem mluvíš, je právě ta past, do které se snadno spadne, nejspíš se to stalo kdysi i Denise, a mnohým dalším. Volba je jen mezi dvěma zly, přičemž mě ono budoucí děsí víc než to současné, konkrétní, ztělesněné pejsky z článku. Pro ně by byla ideální pomoc ta, kdyby se mohli dostat někam jinam.

Ale já se obávám, že v tomto případě možná nejde jen a pouze o přecenění vlastních sil. Od rána mi bliká v hlavě červené světýlko. Odpolední příspěvek JanyBu a předchozí i následné příspěvky Anežky Prokůpkové to blikání jen zesilují. Možná se vám to bude zdát iracionální, ale mně se nevyplácí svou intuici ignorovat.

PetraK 1.10.2009 22:14

Re: :-(

přičemž mě ono budoucí děsí víc než to současné, konkrétní, ztělesněné pejsky z článku.

ano tomu rozumím, mám to stejně -a stejně jsem i postupovala v tom případě, co zmiňuju níže, když píšu RenatěE. Ale........ mám problém v tom, že ty co tam už jsou mám stále před očima:-(. To není věc, která se dá polknout. To si vyčítám.:-(:-( a myslím na to víc než často.:-( 

RenataE 1.10.2009 22:18

jen technická

Neodpovídala jsi mně, ale RenatěM. Já jsem v dnešní diskusi položila jen jednu otázku (kolik je potřeba lidí atd. na 160 koček), a doteď  to nevím:-)

PetraK 1.10.2009 22:21

Re: jen technická

ááá Renato promiň!;-) Píšu a do toho ještě vařím a peču koláč a přetahuju se s Ešusem o kolečko /ne moje z hlavy, který by bylo navíc, ale o přetahovací kolečko/, takže vidím Renata a úpa automaticky mi tam skočilo E8-o;-D

RenataE 1.10.2009 22:27

Re: jen technická

Nic se neděje, koneckonců s tvým názorem souhlasím a je dobře, žes ho napsala.

Vave 1.10.2009 22:27

Re: jen technická

Já jsem taky zpětně zjistila, že jsem si popletla JanuBa VV s JanouBu VV - omlouvám se vám oběma. Jsem ostuda, zdaleka to není poprvé!:-/

Bára 4.10.2009 12:56

Re: jen technická

 na 160 koček (jen péči bez odchytů a vyzvedávání nalezených zvířat, prostě  pokud sedíte na zadku a čekáte, co vám lidi přivezou) potřebujete

a)  velký, dobře vybavený a dezinfikovatelný útulek, jaké má v této republice jen několik měst a tři stálé zaměstnance (dva na dvanáctky směny na střídání, na péči, úklid  a službu před den, třetího na "osmičky" na každodenní cesty na veterinu, vše, na co jsou třeba dvoje ruce, na umísťování, provázení návštěv, inzerci a evidenci...

b) sdružení, které má jen dobrovolníky, takový počet zvládne s cca deseti stálými depozity (lidé k sobe mmohou vzít různé počty zvířat) občasnými pomocníky a dočasnými hlídači (matek s koťaty a pod.) a s nejméně dvěma lidmi, kteří do toho (chodu) dají veškerý svůj volný čas a energii. Nesmí se mezi nimi ocitnout žádný hromaditel zvířat, všichni už tuto dobrovolnou činnost mudsí vnímat v podstatě jako práci, byť neplacenou (a ne funguji jen, když se mi chce) všichni musí respektovat nějaké "vedení" a musí si umět poručit a netahat domů další zvíře, byť je to sebesmutnější, pokud tím ublíží těm stávajícím. S takovými depozity, několika dalšími nehlídajícími pomocníky a s vypětím všech sil se to dá v tomto počtu zvládnout.

Vave 1.10.2009 22:25

Re: :-(

Milá Petro, ale co s tím? Co se dá udělat? Pomohou prostředky opravdu těmto pejskům, nebo se rozplynou jako kapka v moři, protože příliš mnoho zvířat má prázdnou misku nebo potřebuje léky či ošetření? Když je opravdu tak zle, je potřeba zvířata převézt jinam, to je jediné rozumné řešení.

Vave 1.10.2009 22:37

Re: :-(

Ještě jsem chtěla dodat, že většinou "pečovatel" zvířata nikam jinam předat nechce, má pocit, že se o ně stará dobře, i když jsou kost a kůže a žijí ve vlastních výkalech.

Z toho na mě vždycky padá děs, když to vidím v televizi, jaký problém je zvířata takovým lidem odebrat. A nejhorší je, za za chvíli si ti lidé pořídí zvířata nová. Měl by tu fungovat zákaz chovu zvířat pro takové lidi nebo pro lidi, kteří svá zvířata jinak týrají.

PetraK 1.10.2009 22:39

Re: :-(

co s tím? No to je právě ten otazník, který jsem v případě zmiňovaném pro RenatuM (sem se trefila, heč!) ještě nedořešila. Potíž je v tom, že kdyby asi fungovaly veterinární správy a ostatní úřady tak jak mají, asi by se to dalo nahlásit a ony by konaly. Ve prospěch těch zvířat. Jenže - ono to tak - myslím - ne vždy funguje. Případ o kterém píšu já, není až tak tragický-těm psům tam není špatně, z pohledu veterinární správy a i ostatních nestrádají. Ale....... nikdy se odtamtud nedostanou. Mají jídlo, mají relativní střechu nad hlavou, mají kousek lásky (jen žďabek, protože při tom množství, jim dva lidé víc dát nemůžou), ale mohli by mít víc. Jenže - úřad nic neudělá. A mám i trochu strach, že pokud by úřad konal - třeba!! zdůrazňuju slovo třeba!! - nemuselo by to pro ta zvířata dopadnout úplně nejlíp, protože ..... je tolik potřebných... kdo by si je vzal a......:-(. Doteď jsem sama v sobě nevyřešila Vave, co dělat a jestli to jak jsem se rozhodla je správně.

Nevím jak je to v tomto případě, který teď řešíme je, jak na tom zvířata v té konkrétní péči jsou. nevím, nemám informace. Je to ještě těžší než, když vím.

je potřeba zvířata převézt jinam, to je jediné rozumné řešení.

Jenže, to nikdo neudělá, to je právě ten háček:-(

Vave 1.10.2009 22:47

Re: :-(

Ano, to je ten háček. :-(:-(:-(

PetraK 1.10.2009 23:01

Re: :-(

jo, protože pro úřad zpravidla důvod k převozu není a ten dotyčný to neřeší, neb on sám taky důvod nevidí..... začarovaný kruh.

jen- teď mě ale, na druhou stranu napadá, v článku ale bylo zmíněno, že pesani jsou rozstrkání po depozitech, ne?

Anežka P. 2.10.2009 20:04

Re: :-(

Os Toulavé Tlapky fungují formou domácích azylů, viz článek zde: http://www.utulek-kocky.cz/stranka/o-nas pokud zde zase narážíte na Denisu a její depozitum, tak Denisa bydlí s přítelem v malém bytě, kde má u sebe také na hlídání několik kočiček, především na léčení (protože je veterinární sestra). Spolupracuje s dalšími depozity, kde je rozmístěn zbytek zvířat. Nevím přesné číslo, kolik kočiček teď v depozitech je, ale pohybuje se to od 150 do 200 proměnlivě a ne všechny kočičky Tlapky živí, ale někdy jim jen zajišťují umístění. Tyto kočky mají na starosti jejich pečovatelé, nikoli Denisa a ta jim jen zajišťuje krmení, odvoz na veterinu, umístění. Fyzicky se o ně nestará. DENISA NEMÁ U SEBE VŠECHNA ZVÍŘATA. Pokud vím, depozit je okolo 25. Jinak by taková organizace nemohla fungovat. Pejsci a kočky byly prvně u pána, který je zachránil, později se Indián přestěhoval domů k Denise a do konce týdne jde k nové majitelce. Karma je v depozitu na Praze 5, také již zamluvená a Arfos byl odvezen do spřáteleného útulku v Žimu (je tam teď pod jiným jménem) protože několikrát vyjel po člověku. Kočičky Denisa také nemá u sebe, ale rozdělila je mezi pražská depozita myslím že 3 a 2.

Anežka Prokůpková 1.10.2009 19:04

dotaz

TAKŽE TLAPKY UŽ NEMAJÍ PRÁVO UVEŘEJŇOVAT NA WEBU ŽÁDNÉ ČLÁNKY POD POHRŮŽKOU NEGATIVNÍCH KOMENTÁŘŮ? TO ZŘEJMĚ NEMYSLÍTE VÁŽNĚ VY VŠICHNI CO TY NESMYSLY PÍŠETE.

Jakub S. 1.10.2009 16:45

Úplně na konci (11.51) máte moje myslím dost zásadní upozornění

- na odlišnou psychiku, atmosféru, hodnocení všeho atd. v malých vesničkách. Nereagovali jste nijak, ale kdybyste věděli, jak můj nejml, víte v jakém záslužném oboru působí, byl ohromen, když měl jet za případem do ztracené vesničky na konci horského údolí na konci okresu a země. Kolegové si ho předtím vzali stranou a hodinu mu líčili, že  t a m  probíhá všechno jinak. "Všici se znají a jsou  m í s t n í , MY jsme cizinci." Byť z okresu (natož z Prahy - !) Nemůže, prostě nesmí jako ve městě uhodit na kohokoliv, ať řekne, kde kdy viděl souseda provádět to a to. Na jednoho neřekne nikdy nic, na druhého (prachstaříčkovi vzali kus meze!!) naopak vycítí příležitost a už se mstí... trošku bokem? Ale ne úplně, ne?

Jana Bu. 1.10.2009 15:46

Ach jo,

protože tu jsem známa jako osoba kočičí a útulková, tak asi bych měla něco napsat. Nechci to víc rozebírat, protože to veřejně myslím není dobře, případně můj mail znáte a tam víc odpovím.

Ale - zrovna OS Podbrdsko, pod které spadám,  bylo jednou z organizací, která s Denisou Zárybnickou skončila spolupráci, jednou z iniciátorek toho ukončení jsem byla i já a za tím tehdejším rozhodnutím si stojíme.

Snad to tak stačí.

Jakub S. 1.10.2009 16:33

Stačí - ? No... ne úplně. Dejme tomu, a není to moje pře -

Ale ať už jakkoliv, a ovšem nevím(e) o důvodech toho ukončení atd., někdo se nějak jinak než ty, vy, snaží snad (viz Terrová tuším) snaží o totéž. Třeba nešikovně, jindy příliš razantně, jindy se rozběhne a neutáhne pak co si dal na hrb, třeba udělá i nějaký úkrok stranou - kdo neudělal? Nebo má divné, třeba neprůhledné hospodaření, no toho může být. Ale nejde tu  z á s a d n ě  o cestu, úsilí tímtéž směrem? No tak se do mě zase pusťte, teď už s tím budu vždycky počítat... nemuselo to být. Bylo, už su zas o trochu míň naivní otevřený blbeček. A jak vidíte, občas už zase si koleduju...

Jana Bu. 1.10.2009 16:47

Re: Stačí - ? No... ne úplně. Dejme tomu, a není to moje pře -

Jakube, důvody byly závažné, nešlo o peníze (v té době bylo Denise cca 16 -17let), znám jí od jejích asi 11 -12ti let. Šlo o přístup ke zvířatům. Víc to opravdu veřejně rozebírat nechci.

Ono nejde o cestu, ale o výsledky, o to, kolika zvířatům svým přístupem pomůžeš a kolika ublížíš. A mýlí se ten, kdo si myslí, že nemůže být kočce hůř než na ulici.  

Jakub S. 1.10.2009 17:05

Re: Stačí - ? No... ne úplně. Dejme tomu, a není to moje pře -

Tož to by mě nikdy nenapadlo. Jistě teda může, a někdy je. Bože.

Boxíková 1.10.2009 16:58

Re: Ach jo,

mne to staci... R^

Anežka Prokůpková 1.10.2009 18:54

Re: Ach jo,

Jano, před 5 lety (vím od Denisy) a pokud chcete i po těch letech neustále Tlapkám a především Denise škodit, toto uvádět v každém komentáři pod každým článkem co Tlapky napíšou a svou nenávist ventilovat, tak si uvědomte, že Denisa přestane po těch letech mlčet a poví, proč byla z Podbrdska vyhozena, protože to co jste u nís provedli s kočkama je nejen na trestní oznámení ale na nakopání někam!!! Už kolikrát měla nutkání napsat do doskuze na Tlapkách, ale prosila jsem jí ať to v zájmu těch koček nevytahuje. Byla bych zticha Jano, víte o čem mluvím, právě o praktikách Podbrdska. Denisa mlčí, protože nechce podbrdským kočkám ublížit, je to záležitost uzavřená.

Ale když Jano jinak nedáte tak prosím krátce: DENISA BYLA VYHOZENÁ, PROTOŽE NA JEDNÉ UMISŤOVACÍ VÝSTAVĚ POVĚDĚLA TŘETÍ OSOBĚ, CO PROVÁDĚLA JEDNA DOBROVOLNICE PODBRDSKA S KOČKAMA TEHDY V DEPOZITU, KTERÉ PODBRDSKU ZAPŮJČILI DENISINY RODIČE...DENISA ODEŠLA NA ŠKOLU MIMO PRAHU, KOČKY SVĚŘILA DOBROVOLNICI PODBRDSKA, OD TÉ DOBY SE PÉČE O KOČKY ROVNALA HNOJNÍKU TO SE STALO PŘED PĚTI LETY.

lucYnka 1.10.2009 19:03

Re: Ach jo,

Anezko a Deniso nechte uz tech nehoraznych lzi. Anezko Vy mozna Denise verite, za nejaky cas sama zjistite, ze Denisa rekne pravdu jen kdyz se splete. Denisa vsechny sve chyby a preslapy vzdycky hazi na nekoho jineho a tak se nedivim, ze si vymyslela bachorku o chybe Podbrdska. Ono je to jednodussi nez priznat vlastni chybu.