20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

SVĚT: Patálie s islámem

Tak už zase dali hrdinové džihádu o sobě vědět, tentokráte na Srí Lance. Odhady počtu obětí se pohybují mezi tři sta šedesáti a dvěma sty padesáti, ale kdyby byla oběť jen jedna…

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vintr 29.4.2019 10:35

Re: Patálie s náboženstvími všeho druhu.

Zkuste konkrétně doložit ten příkaz o "šíření víry ohněm a mečem" v Bibli. Nebo takové blbosti nepište.

K. Salajka 29.4.2019 10:50

Re: Patálie s náboženstvími všeho druhu.

To, že muslimové nemohou žít v jednom státě s hinduisty a budhisty si vymyslel Muhammad Ali Jinnah a taky to proti Gándhímu prosadil. Zákrok v Thajsku proti Rohringům přišel po tom, co začali obsazovat policejní stanice (jako Rusové na Donbase). Katolicita také přepokládá, že kdo věří na jiný způsob, vlastně nemůže být křesťan, ale už přes 200let není rouhání trestným činem v žádné křesťanské zemi. Už ve Starém zákoně je obsaženo desatero a s ním i zásada miluj bližního jako sebe samého. Ve Starém zákoně je mnoho zmínek o vyhlazení nepřátel, ale není povinností křesťana ani žida takto postupovat již od konce 19. století. Neslyšel jsem že by komunisté vyškrtli vyhlazení třídních nepřátel ze svých programů a pro muslimy je život bez islámu bezcenný.

F. Houžňák 29.4.2019 11:51

Starý zákon, když si ho přečtete,

je v podstatě historií židovského národa, tedy tehdy a tehdy udělal ten a ten to a to, a Hospodin ho za to pochválil nebo mu vynadal nebo ho za to nakopal. Když to tak čtu, povinnost chovat se tak nebo jinak, závazná pro všechny Židy či posléze křesťany, tam nikde není, nejenom od konce 19. století.

J. Dobrý 29.4.2019 17:18

Re: Patálie s náboženstvími všeho druhu.

Seznam "krestanskych" zemi, kde jeste v 21 stoleti za rouhani je (nebo bylo) mozne jit do vezeni: Dánsko, Island, Malta, Německo, Polsko, Rusko a Řecko

PS: seznam neni uplne aktualni, nedavno byl prislusny paragraf zrusen v Dansku, na Islandu a mozna jeste nekde. Ale v kazdem pripade nesedi udaj "pres 200 let".

P. Sinclair 29.4.2019 18:30

Re: Patálie s náboženstvími všeho druhu.

Taky v Irsku byla podaná žaloba za rouhání v roce 2015, ale mám dojem, že už ten zákon zrušili.

F. Houžňák 29.4.2019 19:16

A máte statistiku, kolik lidí v oněch zemích bylo za

rouhání proti křesťanské víře do vězení posláno? Jó, za "rouhání" proti islámu, to možná někoho zavřeli nebo ho hodní muslimové rovnou oddělali, maně si vzpomínám na toho holandského režiséra a vyvražděnou redakci toho pařížského časopisu. Tak sem s tou statistikou zavřených rouhačů proti křesťanství, určitě jich budou spousty.

J. Dobrý 29.4.2019 19:51

Re: A máte statistiku, kolik lidí v oněch zemích bylo za

Minuly rok, Spanelsko. Willy Toled je stihan za pripevek na FB, kterym "urazil Boha a Pannu Marii" Minuly rok Polsko: Casopis "Nie" dostal likvidacni pokutu za karikaturu Jezise. 2016 Nemecko: Albert Voss (ucitel fyziky) dostal pokutu za samolepky urazejici krestanyMinuly rok Italie, Rolando Mandragora byl potrestan "jen" zakazem startu v zapase za urazku Panny Marie, kdyz nedal gol. Kauza Pussy Riot z ruskeho pravoslavneho chramu skoncila dokonce vezenim (2012) Pravda, vetsina pripadu konci osvobozenim. Jenze to je pouze snaha neprovokovat. Treba nemecky článek 166 trestního řádu: „Kdokoliv veřejně nebo

prostřednictvím šíření spisů uráží obsah nějakého náboženství či víry

spojené s určitou filosofií života způsobem, který je schopen narušit

veřejný klid („public peace“), bude potrestán odnětím svobody na ne více

než tři roky či peněžitým trestem.“, je stale platny

F. Houžňák 29.4.2019 21:44

No jo, strašný, "je stíhán", pokuta za (urážlivou)

karikaturu, Voss odsouzen a poté osvobozen za urážlivé výroky na adresu křesťanů. Pussy Riot jsou sbor šlapek souložících na veřejnosti a snažící se programově porušovat všechny zákony včetně sprostého urážení kohokoliv, no, to máte pěkné oblíbence. Souložíte taky na veřejnosti? Tím se prý propagují tyhlety evropské hodnoty - lze si i veřejně honit péro, to je prý taky evropská hodnota, provozujete to?

F. Houžňák 29.4.2019 21:51

Nepochybně se budete těšit, až vás někdo bude veřejně

nazývat špinavou sviní jako Voss křesťany. Je vidět, jak lidmi jako vy zmítá nenávist proti všemu křesťanskému. Ale výhod křesťanské civilizace si užíváte, žejo.

J. Dobrý 30.4.2019 9:08

Re: Nepochybně se budete těšit, až vás někdo bude veřejně

1) na nasi civilizaci je toho "krestanskeho" jen mensi cast. Nemuzete ignorovat vliv pred-krestanske civilizace a uz vubec ne vliv rozvoje poznani a sekularizace z poslednich vice nez 200 let.

2) Voss si muze rikat co chce. Stejne jako i Vy me muzete obvinit z nenavisti (prave jste to udelal). Je to jen vyjadreni nazoru a mate na nej narok stejne Vy, jako Voss.

3) Proti krestanstvi rozhodne necitim nenavist. Jen me vadi nenavist vetsina nabozenstvi (vcetne krestanstvi) vuci vsemu ostatnimu, bez ohledu na vznesena slova o "lasce". Pokud je nejaka myslenka vetkana do Bible uplne usude (stary i novy zakon) je to prave povinnost davat Bohu prednost pred vsim ostatnim. Ne nestaci na to jedno prikazani, musi to byt hned ty prvni dve (nebo tri podle verze). A tomu kdo pochybuje to rika Matous 10,35 naprosto polopate.

K. Salajka 1.5.2019 10:08

Re: Patálie s náboženstvími všeho druhu.

Nejvíc se mi líbí, že jste do toho seznamu zahrnul Rusko - asi máte na mysli rouhání proti komunismu.

V Dánsku jsem měl možnost poznat jak faráře tak advokáty a obecně se označuje za stejně ateistickou zemi jako Čechy.

Je možné, že radikální výstupy proti pravoslaví v Řecku a Srbsku, katolictví v Polsku i v Chorvatsku a mohou mít i trestně-právní následky, ale jistě bude vyžadována určitá intenzita a jde také o míru sankcí.

Německo bývalo liberální prostředí, teď možná chrání šaríju.

F. Houžňák 29.4.2019 9:06

Rozdíl třech náboženství se dá pěkně charakterizovat

následovně: Esencí judaismu je "Co sám nechceš, nečiň jinému", esencí křesťanství je "Miluj bližního svého jako sebe samého" a esencí islámu je "Pobijte všechny nevěřící psy a přivlastněte si jejich majetek".

J. Novotny 29.4.2019 14:19

Re: Rozdíl třech náboženství se dá pěkně charakterizovat

Islám je ovšem tolerantní náboženství, toleruje i postup v opačném pořadí.

F. Houžňák 29.4.2019 14:25

No,

jistě.

M. Prokop 29.4.2019 8:48

Tohle je docela zajímavé

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/porodnost-v-arabskem-svete-klesa-rika-studie-yale-blizky-vychod-pocet-deti.A190417_124404_zahranicni_kha

P. Lenc 29.4.2019 8:58

Re: Tohle je docela zajímavé

Bylo by to pane Prokope hezké, ale pravda je zatím stále poněkud jiná.Průměrná arabská rodina má šest dětí.Bohužel.

M. Prokop 29.4.2019 9:35

Re: Tohle je docela zajímavé

Nevím, nepočítal jsem.

P. Sinclair 29.4.2019 9:52

Re: Tohle je docela zajímavé

Ne, průměrná arabská rodina nemá šest dětí, má jich asi 2,5 až 3,0, s klesající tendencí všude, a to samozřejmě nemá nic společného s náboženstvím, za tím je víc stěhování venkovanů do měst a tak. Jako zdroj informací doporučuju CIA World Factbook, publikace Světové banky a Index Mundi.

V. Církva 29.4.2019 10:33

Re: Tohle je docela zajímavé

Nelžete a dodejte logická vysvětlení s odkazy. A hlavně, pokuste se už konečně používat svůj vlastní mozek! Možná si připadáte vzdělaně, když se zaštiťujete institucemi a autoritami, ale tím nezapůsobíte protože neumíte ty texty a statistiky správně zpracovat.

Ano, i v tradičně muslimských zemích porodnost klesá. Ale to, že muslimské (ale i katolické) rodiny mají telativně větší počet dětí, to snad ví i většina absolventů ZŠ

https://www.pewresearch.org/fact-tank/2017/04/06/why-muslims-are-the-worlds-fastest-growing-religious-group/

S. Netzer 29.4.2019 10:38

Re: Tohle je docela zajímavé

CIA World Factbook nemůže samozřejmě přinášet objektivní fakta, protože CIA "je politickou pobočkou mezinárodního neomarxistického hnutí", to se rozumí samo sebou. :-))))

P. Sinclair 29.4.2019 10:48

Re: Tohle je docela zajímavé

Proč se durdíte? Porodnost nemá nic společného s náboženstvím, to snad ví i většina absolventů ZŠ. Víc odkazů se mi sem nevejde.

https://knoema.com/atlas/Saudi-Arabia/topics/Demographics/Fertility/Fertility-rate

https://www.statista.com/statistics/455646/fertility-rate-in-libya/

https://countryeconomy.com/demography/fertility/egypt

E. Rubská 29.4.2019 8:35

Podvolenie

Pán Frýbort veľmi sa teším na každý Váš článok, je neoceniteľné, keď starší človek zozbieral skúsenosti a chce sa s nimi podeliť. Ja mám s Islamom osobnú skúsenosť cez človeka, ktorého mám rada, nie je to chlap, je to žena vydatá za moslima. Všetci sú bláhoví tu v Európe, ak porovnávajú naše náboženstvo s ideológiou Islamu. Nechápu, že moslimovia tým žijú dennodenne a opakovane, je to silné, zažraté. Ani 5 ročné dieťa sa nesmie vysrať vonku bez toho, aby nemalo vodu...je upozornené, že mama nemá vodu a aby si to zapamätal...Keď chlap príde z roboty hladný, je nervózny ako pes, kým si neumyje nohy, lebo najskôr sa tak musí čistý pomodliť, až potom najesť...To je milión drobností a myslím, že každý sa v okamihu zmilitarizuje, jednoducho to tam je a každý deň. Naše slovenské slovo náboženstvo vychádza zo slova ženstvo a to teda nemá žiadny súvis s Islamom. Všetky slovenské slová pomenúvajú presne to čo sú - potok tok a náboženstvo v sebe nesie skryté posolstvo ženstva.

F. Houžňák 29.4.2019 8:57

Technická: slovo náboženstvo pochází od slova

Bôh a se ženskými nemá etymologicky nic společného.

E. Rubská 29.4.2019 9:20

Re: Technická: slovo náboženstvo pochází od slova

Ale nesie, to slovo je oveľa viac ako len Boh, je v ňom skryté ženstvo Márie, Kristovej matky a je to slovo oveľa viac je tam ženstvo ako také. A ktorá, že mužská spoločnosť povýšila ženu za posledné stáročia, tak aby si muž a žena boli rovní? Nechcem Vám brať ilúzie, ale bol to biely muž kresťan a povýšil bielu ženu kresťanku. Slováci už raz takmer prišli o jazyk práve preto, že ten jazyk je taký, že skrýva odpovede, ešte že nás Štúr a chlapci zachránili. Teraz ho zase strácame a máme v ňom kopec amerických slov, ktoré nič neznamenajú...

J. Vrzal 29.4.2019 10:27

Re: Technická: slovo náboženstvo pochází od slova

Mno, tam jde o to, ze krestanstvi bylo a je nabozenstvim trpicich. Tedy i zen. Muzi a zeny bidou a utlakem po staleti trpeli uplne stejne. Tu bidu se od prumyslove revoluce dari kapitalismu mytit v globalnim meritku.

A jinak: apostolem apostolu je zena. Navic zena ne zrovna dobre povesti. Mari Magdalena. Bez ni by zadne krestanstvi nikdy nebylo.

E. Rubská 29.4.2019 10:44

Re: Technická: slovo náboženstvo pochází od slova

A kto dovolil pokrok a kapitalizmus? Biely muž, lebo kresťanstvo zo sebou nesie slobodu. A vedľa kresťanstva sa tvorí ateizmus. Verte mi - vedľa islamu ateizmus nevzniká, ani technické vynálezy z priemyselnej revolúcie...Na to všetko potrebujete slobodu slova, slobodu pohybu, slobodu konať...A sme na začiatku, čo je a čo nie je Islam. Pre mňa nie je náboženstvo.

Z. Lapil 29.4.2019 14:26

Re: Technická: slovo náboženstvo pochází od slova

Díky za příspěvky.

Nebudu teď honem vykřikovat, jak jsou skvělé, protože je musím nechat trochu usadit, ale... Prostě díky za příspěvky :-).

F. Houžňák 29.4.2019 10:45

Trollové obvykle

žvástají obdobně jako vy.

I. Koreň 29.4.2019 8:10

Kdo se opravdu zajímá o korán

a není muslim, musí zároveň s vlastním textem číst i komentář, který se součástí každého knižního vydání. Kdo jen projíždí text a zajímá ho jen potvrzení vlastního názoru, najde samozřejmě, co hledá - spoustu skandálních myšlenek, které jsou dnes zcela nepřijatelné. Stejně jako ve Starém zákoně.

Pro zájemce o víc souvislostí je tady taky blog Zdeňka Müllera, arabisty žijícího v Paříži, který o muslimech a islámu něco ví: http://blog.aktualne.cz/blogy/zdenek-muller.php. Doporučuju, i když nečekám, že za to na NP budu chválen.

S. Netzer 29.4.2019 8:26

Re: Kdo se opravdu zajímá o korán

Přesně.

Pan Zdeněk Müller je skutečný expert, na rozdíl od různých kritiků-samouků, kteří šíří strach na Psu.