Neviditelný pes

NĚMECKO: Lidé bojují s vládou o svoje auta

26.1.2019

Málokterý národ snáší své vládce s apatičností hodnou buddhistických mnichů jako Němci. Proto mi bylo jasné, že tam ke vzpouře proti vrchnosti nikdy dojít nemůže. Tedy, až na jednu výjimku. Když lidem sáhne na auto. A právě to se stalo.

Spása zeměkoule začíná v německé provincii

V minulých dnech se odehrály dvě demonstrace ve Stuttgartu. To je hlavní město Bádenska-Württemberska, vedle Bavorska nejbohatší spolkové země. Vědět byste měli také to, že její obyvatelé mají pověst spořivosti plynule přecházející do lakoty.

A především byste měli vědět to, že u lidí vystavených příliš dlouhému působení blahobytu dochází ke „ztučnění“ mozku a s tím spojenému snížení jeho výkonnosti. Jednoduše řečeno: Ti, kteří již mají skoro všechno, si začnou vymýšlet hlouposti. Možná jste si všimli, že se první případy tohoto onemocnění vyskytly už i u nás.

K nejznámějším příznakům mozkové inkontinence patří patologický strach o přírodu. Extrémní forma tohoto onemocnění je emisní fóbie. Ta se zakládá na báchorce o tom, že emise nevytváří hlavně špinavý čínský průmysl, natož trávící procesy skotu, nýbrž automobily, ale jen ty, které jezdí v rozvinutých západních zemích.

Jedno k druhému a Bádensko-Württembersko si jako první v Německu zvolilo zeleného ministerského předsedu Kretschmanna, který si přivedl stejně zbarveného ministra dopravy Winfrieda Hermanna. Ten velmi úzce spolupracuje s mocichtivou a státem financovanou neziskovkou, která zachraňuje světové klima především pomocí decimování automobilové dopravy v německých metropolích.

Její křížové tažení se zatím týká několika modelů dieselových motorů. Aby tato organizace mohla jejich škodlivost patřičně zdůraznit, tak postavila měřící přístroje v blízkosti křižovatek. Takhle se sice měřit nemá a jinde v Evropě to nedělají, ale když jde o světové klima, tak přimhouříme oko. A kýžený výsledek se dostavil v podobě rostoucího počtu zákazů provozu některých dieselových motorů.

Deindustrializace

A teď vstupují do hry blahobytní a spořiví Švábové, jak se tamnějším obyvatelům říká. Minulou neděli policie ve Stuttgartu napočítala zhruba 700 demonstrantů, kteří nesli plakáty s hesly „vyvlastnění“, „Hermann musí pryč“ a provoláváli slogan „banda lhářů“. Nevím, ale snad tím mysleli některé novináře.

Mezi demonstranty bylo mnoho zaměstnanců z továren Daimleru a Porsche. Obě firmy mají své centrály právě v Bádensku-Württembersku. Přidali se k nim i dělníci automotivního producenta Bosch. Tyto firmy totiž nedávno oznámily, že kvůli zákazu dieselových motorů musí snížit počet zaměstnanců o několik set. Ekologická umanutost tedy vede k něčemu, co racionálně myslícího člověka napadne ihned. Automobilky jsou páteří německého hospodářství a jejich oslabení vede logicky k deindustrializaci země.

Stratégové všeobsažného dobra ale jistě vidí zákazy dieselových motorů nejenom jako obět matce přírodě. Z jejich pohledu by deindustrializace pozitivně ovlivnila i to, aby se v Německu mohla vlna přistěhovalců ze zaostalých zemí co nejdříve cítit jako doma.

Záběry ze stuttgartské demonstrace ukazují, že asi polovina protestujících měla žluté vesty. Ale to jistě nebyli Němci, ale bojůvky propašované odnikud, další to důkaz toho, že v Evropě zuří „hybridní válka“ proti pokrokovým silám.

A média najednou prozřela

Televizní zprávy privátní stanice RTL jsou bulvárnější verzí zpráv provládní veřejnoprávní televize ZDF. Na obojí se dívám každý den, a to i když jsem někde na cestách. A předevčírem jsem nevěřil svým očím. Na RTL se objevil dlouhý příspěvek o tom, co nezávislí odborníci a kritická média říkají již měsíce: „Emise ve městech jsou záměrně měřeny tak, aby byly co nejvyšší, neexistují důkazy o tom, že by lidé žijící ve městech kvůli emisím umírali dříve, a vzduch v Německu ještě nikdy nebyl tak čistý jako dnes.“

Jak to, že je najednou dovoleno kritizovat nedotknutelné ekologické inkvizitory? Vidím pro to dva důvody. První je ten, že někde v hlubinách berlínského spolkového kancléřství, asi tam, kde v roce 2010 došlo k rozhodnutí o porušení smluv a trvalém vydržování Řecka a odkud v roce 2015 přišel rozkaz otevřít hranice, došla hrstka skutečně vládnoucích k závěru, že pokračování ekologického šílenství zničí osu německé ekonomiky, automobilový průmysl. A druhý důvod je ten, že si i v té od skutečnosti nejvzdálenější části mocenské pyramidy uvědomili, že „žluté vesty“ dnes již nejsou vyloučené ani v Německu.

Převzato z blogu se svolením autora

Autor je nezávislý analytik, poradce a kouč



zpět na článek