Neviditelný pes

PRAHA: Antischengen

26.10.2016

Země se přelidňuje a nejinak města. Nevyhnulo se to ani Praze. A protože se nemáme špatně, tak skoro každá rodina má automobil, některé, považte, i dva. Domy jsou většinou vícepatrové a plocha na ulicích malá, a tak parkování bylo vždycky problémem. Navíc do Prahy jezdí denně spousta lidí z okolí, nejen nakupovat ale také v ní pracovat. Najít místo na zaparkování tak vždycky byla trochu loterie, ale dalo se. Když člověk objel pár bloků.

Teď však Praha vyhlásila vetřelcům z okolí válku. Ulice pomalovala modrými čarami, kam vetřelci nesmí, a těch pár nezamodřených míst zpoplatnila. V Ládví třeba 40 Kč/hod. Když dojíždíte do Prahy za prací, můžete si tak z denního výdělku rovnou odečíst 320 až 360 Kč. No nevím, co vám pak zbude? Pokud se ovšem občan Prahy 6 rozhodne přijet do Prahy 8, stává se zde také vetřelcem a musí platit. V době, kdy se tak hodnotí zrušení hranic, se někteří pražští zastupitelé rozhodli stavět další. Mezi českými občany. Naštěstí je ještě řada osvícených městských částí, které pokušení tohoto moru odolávají. Patří mezi ně i Praha 10 a jen díky tomu mohu do Vršovic zajet za svojí 91letou maminkou a přivézt jí těžší nákup či věci, které potřebuje. Říkají nám zónami někteří pražští zastupitelé, že o mimopražské návštěvníky nestojí? Nebo podlehli tomu levicovému názoru, že perzekucí přesadí lidi z aut na kola a do veřejné dopravy? O to se už snaží levicoví liberálové a zelení řadu desetiletí a marně.

Parkovací zóny však dopadly i na pražské rezidenty, i když teď asi najdou parkovací místo snadněji. Zaplatí za to však zhruba 700 Kč ročně. Za druhé a třetí auto už ovšem 7 000 Kč/rok. V Praze 8 platí rezident 600-1200 Kč/rok, podle toho, kde všude v městské části chce parkovat. Povolení platí ovšem jen v dané části Prahy. Zdraží se jim ale také služby řemeslníků, protože malíř či instalatér už jednoduše nezaparkuje v ulici jako dříve, ale musí si platit drahé parkovné.

Možná Pražáci opravdu nestojí o obyvatele okolních krajů. Protože se zvedla vlna nevole, když autobusy Ropidu začaly svážet lidi se severní části Středočeského kraje k metru C v Ládví. A to přijedou bez svých aut a zabírají jen chodník!

Komu prospělo zavedení parkovacích zón? No nejvíce firmám, které pro zóny lobbovaly a teď je provozují. Pak i městským částem, které vyberou od občanů další peníze. A zaplatíme to zase my všichni. Nejvíce pak logicky trpí lidé za hranicemi zón, kam se stahují řidiči místní i ti mimopražští.

Ať žije regulace a všeobjímající stát. Byrokratičtí úředníci vždy zvolí to nejjednodušší a většinou také nejhorší řešení. Místo toho, aby postavili dostatek záchytných parkovišť u metra a center MHD nebo aby dokončili obchvat Prahy.

Děsím se toho, co bude příště. Na chodnících a nejen v centru je spousta lidí. Je jen otázkou času, kdy některého snaživého úředníka napadne prodávat povolenky pro chůzi po chodnících.



zpět na článek