Neviditelný pes

SPOLEČNOST: Přemalovaný kravín a ničení životů

18.2.2016

Hned na začátek uvádím, že nejsem fandou masové muslimské imigrace. Zároveň jsem ale podporovatelem záchrany křesťanů ohrožených pronásledováním v jejich domovském muslimském prostředí.

Co mne nejvíce mrzí na současné kampani proti fondu Generace 21 a proti příchozím pronásledovaným křesťanům z Irbílu? To, s jakou lhostejností a lehkostí se hází všichni do jednoho pytle, s jakou lehkostí se lidem v těžké životní situaci hází klacky pod nohy. S jakou lehkostí se nevinným lidem v nouzi ničí životy.

Jak je možné, že ti, kdo útočí na G21 a křesťany z Irbílu, nevidí následující: křesťané z Irbílu přichází do země legálně a více než rok čekali na povolení přijít; mají doklady a známe jejich skutečnou identitu a osudy; utíkají z nábožensky nepřátelského území, kde jsou jako menšina cíleně likvidováni a není naděje na zlepšení; v sousedství nemají zemi se skutečnou náboženskou svobodou, kde by mohli začít nový život; nepřichází k nám s pocitem a nároky nadřazené kultury a práva, nebudou tu vytvářet no-go zóny a zóny s právem šaría; je jich jen naprostá hrstka, směšných 153, a náklady státu na jejich přesídlení jsou díky G21 minimální.

Jak je možné, že potomci pobělohorských exulantů, potomci těch, co utíkali před nacisty a pak před komunisty, potomci těch, kdo nasazovali životy své a svých blízkých při záchraně židů za nacistické okupace, jsou tak slepí, hluší, necitliví a záštiplní tváří v tvář lidskému neštěstí?

Jak je možné, že ti, kdo obdivují sira Wintona (a jejichž prezident mu dal státní vyznamenání), nejsou sami ochotni si z něj brát příklad a dokonce osočují ty, kdo se snaží si z něj ten příklad vzít?

Je smutné vidět, jak málo stačí člověku k tomu, aby začal podezírat, odsuzovat, obviňovat, nenávidět, ubližovat. Bez vhledu do situace, na základě pouhého mediálního představení se ochotně stát aktivním štváčem.

Na závěr zamyšlení: kdyby pan Winton dnes, v době sociálních sítí a internetových diskuzí, organizoval záchranu našich židovských dětí, co bychom asi četli v komentářích? Proč zachraňuje jen nějaké žiďáky, jak k tomu přijdou ti, kdo zůstanou v Protektorátu; určitě to nedělá nezištně, pěkně se na tom pakuje; je to obchodník s dětmi, kdo ví, co s nima v tý Anglii budou dělat; nějak podezřele dobře vychází s Němci, kdopak ví, co za tím ve skutečnosti je; oblbuje chudáky v nouzi, aby z nich vymámil prachy, a přitom ví, že žádné nebezpečí židům nehrozí; jen si tím buduje svou kariéru a chce se zviditelnit; pomáhá jen bohatým, chudí na to nemají peníze; mlží a neříká celou pravdu; ten Winton je arogantní, tuhle se na jednoho úředníka obořil; pomáhá nevděčníkům, kteří si to nezaslouží, vždyť těm dětem v Anglii se stýská po rodičích a vzpomínají na život v Čechách; všechny děti, kterým se stýská po rodičích, ihned poslat zpátky do Protektorátu, vždyť si tam žijí v docela slušných táborech; je to celé zbytečné, vždyť i matky těch zachráněných dětí pochybují, jestli udělaly dobře, když svoje děti poslaly pryč; ať pomáhá raději chudým anglickým dětem, co se má co starat o nějaké haranty z Čech a navíc židy; je to vyčůraný sluníčkář; je to naivní sluníčkář... Můžete si libovolně doplnit.

Kamenický Šenov



zpět na článek