Neviditelný pes

SPOLEČNOST: Muslimské šátky jsou jen začátek

16.11.2013

Týden se v médiích propírá kauza dvou zahraničních muslimských studentek, které opustily zdravotnickou školu na protest kvůli zákazu nošení šátku.

Třiadvacetiletá Somálka a pětadvacetiletá Afghánka zjistily, že na střední zdravotnické škole není povoleno nosit hidžáb, v dnešním pojetí muslimský šátek zahalující vlasy, krk a poprsí. V některých muslimských státech mají ženy povinnost hidžáb nosit, jinak jim hrozí trest od náboženské policie.

Po upozornění od ředitelky, že pokud chce být ve škole, tak nesmí nosit šátek, dívka ze Somálska řekla, že "to je proti mému vyznání, že jsem muslimka", aby vzápětí školu opustila. Afghánka zkusila zákaz dodržet, ale po dvou měsících odešla také: "Seděla jsem ve třídě a vůbec jsem se nemohla soustředit. Nemohla jsem nic dělat, pořád jsem musela myslet na to, že mi něco chybí. Proč jsem tu bez šátku? Mám svá práva a náboženství."

Celá záležitost skončí u ombudsmana a zvažuje se i antidiskriminační žaloba. Co k tomu říká ředitelka střední zdravotnické školy? Příběh začíná v červenci letošního roku, kdy obě dívky projevily zájem o studium. Při jejich první návštěvě se probírala i specifika výuky: "Byla probírána témata poskytování ošetřovatelské péče u mužů, nutnost dodržování hygienických předpisů pro zdravotnictví, očkování, krmení nemocných vepřovým masem, nošení zdravotnických uniforem, odlišných pokrývek hlavy ve zdravotnictví."

S oběma dívkami se dohodla, že budou nosit šátek pouze přes ramena, ale když přišly znovu, opět měly šátky přes předchozí dohodu na hlavách. Ředitelka se zmínila i o odchodu somálské dívky ze studií: "Jako důvod uvedla náboženskou diskriminaci. Ve třídě, kterou navštěvovala, jsme okamžitě provedli sociometrické šetření. Po jeho vyhodnocení nebyly zjištěny žádné známky signalizující jakoukoliv náboženskou diskriminaci. Pokud byla žákyně přítomna na vyučování, měla šátek na ramenou nebo ho neměla vůbec s vlastním zdůvodněním, že postačuje mít šátek kdekoliv na těle."

Antidiskriminační žaloba? A v čem asi tak byly dívky diskriminovány? Bral jim někdo jejich víru? Nikoli. Na školách fungují určitá pravidla. Pokud má škola zákaz nošení přikrývek hlavy, pak je nutné tento zákaz respektovat. Platil pro všechny, ne jen pro muslimské dívky.

Je zvláštní, jak se všeobecně vyznavači muslimské víry domáhají svých "práv", především v oblasti svého náboženství, a přitom nechtějí příliš respektovat zdejší kulturu. Jak by to asi dopadlo, pokud bych stejným způsobem projevoval svou příslušnost k evropské kultuře v muslimských zemích?

Jak dlouho bych se mohl například po arabském tržišti procházet s prostovlasou ženou v kraťásech a letním tričku za ruku, než by zasáhla tamní náboženská policie? My musíme uznávat a respektovat muslimskou víru a muslimové nemusí respektovat naši kulturu s křesťanskožidovskými kořeny?

Obě dívky chtěly studovat, což jim náš stát umožnil. Předpokládám, že ve svých domovských státech by takovou příležitost měly hodně ztíženou, ne-li dokonce nemožnou. A zde si budou klást podmínky, že pacienty nechtějí krmit vepřovým masem?

Jsem-li v cizí zemi, pak se musím přizpůsobit místním zvyklostem anebo se budu snažit, abych zbytečně nikoho neprovokoval. Pokud bychom muslimy diskriminovali, pak by oběma dívkám bylo rovnou řečeno, že u nás studovat nemohou.

Právě na takovýchto případech je vidět rozdíl mezi zeměmi křesťanskými a islámskými. U nás je prakticky každému jedno, kdo jakou vyznává víru, společnost cizí kulturu toleruje, pouze trvá na dodržení určitých pravidel. Islámské země cizí víru tolerují málo nebo vůbec a vyžadují dodržení všech tamních pravidel.

stoning

Islamisté touží po tom, aby po celém světě zavládlo jejich náboženství i se zvrhlým právem šaría, tedy sekáním končetin nebo kamenováním žen. Tyto zvyky jsou v dnešní době doslova barbarské a každý, kdo se je nebojí takto označit, je ihned napadán jak muslimy s tím, že Korán je mírumilovný, tak pohotově našimi multikulti lidskoprávníky, jak bychom měli odlišnou kulturu podporovat, protože nás obohacuje a upíráme muslimům jejich práva.

Případ dvou muslimských dívek mi přijde snad až neuvěřitelný. Nechtěly dodržovat stanovená pravidla a samy odešly. Přesto chtějí žalovat pro diskriminaci. Jak bych asi uspěl s podobnou žalobou já v muslimském světě? Předpokládám, že bych za znevažování a urážku islámu obdržel nějaké to bičování, případně bych mohl "dostat" rozšiřování křesťanství a vyhlídku na trest smrti.

Muslimové v Evropě si troufají čím dál tím víc a naši mocipáni v Bruselu radostně ustupují a trestají za diskriminaci chudáčků muslimů. Můžeme se pak divit, že narůstá podpora radikálů a jejich jednoduchých řešení? S jídlem roste chuť, a tak nezbývá než si připomenout slova představitele Shariah4Belgium: "Pokud se Belgičanům nelíbí islám, mohou se z Belgie vystěhovat."

Jak dlouho ještě bude Evropa muslimům ustupovat? Kauza muslimských studentek je u nás první podobnou, protože u nás ještě tolik muslimů není, ale minaret už by stavět chtěli. Mimochodem, pro islamisty znamená stojící minaret navěky islámské území, kam z něj oko dohlédne. Zde je zatím jen spor o šátky, ale bude určitě hůř.

Pozn.red.: Celé vyjádření ředitelky zmíněné školy zde.

Převzato z Polanecky.blog.idnes.cz se souhlasem autora



zpět na článek