Neviditelný pes

GLOSA: Beru, ale recipročně

9.5.2009

Byl jsem po letech nucen nejen změnit způsob života, nýbrž/tím pádem také smlouvy s T-Mobilem.

I dostavil jsem se na příslušné pracoviště s prostou žádostí, aby má čísla nadále fungovala, jedno pro internet a druhé pro hovory, jen s tím, že změníme platící osobu. V době elektronické komunikace (viz samy produkty T-Mobile), všech možných registrů dlužníků a ratingů, možností „lustrovat klienta“ na internetu jsem byl opravdu překvapen, když jsem se dozvěděl, že vše je možné, že však jest mi složiti zálohy á 5 000 Kč za každé z čísel. Až se uvidí, jakou mám platební morálku, budou mi prý tyto vráceny.

Jen perlička: v 21. století uhradit tuto podivnou zálohu převodem z účtu nelze. Jen cash na dřevo, jinak nic, převod, telefon a internet nebudou. To však není meritorní, je věcí vedení, jakou úroveň elektronické komunikace s klientem ve své ctěné společnosti zvládne.

Vadí mi ovšem, že jsem právě poskytl T-Mobilu neúročený úvěr na dobu nejméně 4 měsíců – pokud tedy budou tak laskavi a mé peníze mi posléze vrátí. Můj odhad praví, že přiměřená úroková míra pro takový úvěr je stanovena na 12 % p.a. Nepletu-li se, jest na operátorovi mi vrátit 10 000 Kč jistiny a zaplatit 395 korun úroků.

Nejsem ani podvodník, jak by evokoval popsaný přístup ke mně, ani lichvář. Své obchodní podmínky stanovím poctivě na spodní hranici tržní sazby.



zpět na článek