Neviditelný pes

INTERNET: Nakupování je stále populárnější

8.2.2006

V loňském roce podle informací Asociace pro elektronickou komerci Češi utratili za nákupy na internetu 10 miliard korun. Oproti roku 2004 je to dvojnásobný nárůst, loni měly internetové obchody minimálně 1,2 milionu zákazníků.

Na internetových obchodech se objevují kromě tradičního zboží (knihy, CD, elektro) neustále nové komodity a služby. V loňském roce se staly velkým hitem e-shopů pneumatiky a stavební materiál. Dnes je na internetu možné nakoupit opravdu skoro všechno.

Osobně si na internetu zatím kupuji jenom knížky, k nákupu jiného zboží jsem zatím nenašel odvahu. I když mnoho obchodů nabízí kvalitní služby včetně zavážky zboží a jeho instalace u kupujícího doma, přece jen dávám přednost nákupům v kamenných obchodech. To, že se mohu procházet mezi vystavenými ledničkami a „osahat“ si je, mi dává pocit (možná mylný), že si vyberu opravdu dobře. Ani výrazně lepší cena pro mě není dostatečným lákadlem, i když se to může velice rychle změnit. Zatím na vahách „cena - jistota a opatrnost“ volím první možnost.

Na některé internetové obchody mám výborné reference a jistě jednou nastane chvíle, kdy budu přes internet pořizovat většinu spotřebičů pro domácnost i dárky pro blízké. Zatím to tak není, ještě pro mě neuzrál čas, kdy budu většinu nákupů řešit usednutím k počítači.

Rostoucí počet zákazníků internetových obchodů a neustále se zvyšující objem financí v kombinaci s minimálním množstvím problémů s internetovými nákupy jsou jednoznačným znamením - křivky dále porostou, počet zákazníků se bude zvyšovat astronomickou rychlostí a i ti největší pesimisté nakonec neodolají komfortu a ceně.

Osobní stránka autora



zpět na článek