Neviditelný pes

PRÁVO: Zákaz spaní v kabině kamionu?

9.1.2016

Možná sankce až 1800 €. Tj. pokud nebudete trávit více jak 45 hodin týdně standardního odpočinku mimo kabinu vozidla. Belgické eurokomunistické království přišlo s novým zákonem jak „potírat levnou konkurenci z východu“.

Už na úvod říkám, že se divím jak blázen, že je něco takového možné. Existuje něco jako 561/2006, které jasně stanovuje daný čas odpočinku, jak jej trávit atd. atd. Už tak se mi zdá moc přísná, nad rámec AETR, který se mi zdál optimální (aby dopravci netýrali řidiče a řidiči měli vůbec možnost si odpočinout). K tomu si připočtěte nesmyslný páteční zákaz jízdy z Bursíkovy dílny v ČR.

Tak se mi zdá, že zvířátka si jsou v EU rovna, ale některá jsou si rovnější, že. A proč? Kabina kamionu je přesně konstruována pro to, aby se v ní spalo, probůh. Ten řidič má už takhle problém spát ve 3 hodiny odpoledne, když to na něj v tachografu „padne“ a musí si povinně odpočinout.

Ono je to strašně vtipné, protože stačí, abyste ten kamion naložili na intermodální vlak typu Ro-La a ten odpočinkový čas se vám začne počítat jinak. Profesionálové vědí, o čem je řeč.

No a pak tu máme kabotáž, že? Laicky řečeno, při mezinárodní přepravě v rámci EU smíte vykonat tři vnitrozemky. No a na to si stěžují Švédové, že se jim pod tímhle „skryje“ Rumun nebo Bulhar a dost často to dělají načerno a ničí jim spediční trh ve Skandinávii.

Takže bude nový belgický zákon platit jen pro belgické řidiče?

Když už tedy musí řidič povinně trávit čas odpočinku v motelu, jak mu moji milí belgičtí soudruzi zajistí, že vůbec stihne dojet do motelu, najde tam volné lůžko a hlídané parkoviště? A stihne to vůbec, aby to nepřetáhl dle svého tachografu?

Takže můj argument PROTI bude paradoxně vycházet z Nařízení ES 561/2006, konkrétně čl. 4, písmeno h:

... týdenní dobou odpočinku je týdenní doba, během níž může řidič volně nakládat se svým časem a která zahrnuje „běžnou týdenní dobu odpočinku“ a „zkrácenou týdenní dobu odpočinku“:

— „běžnou týdenní dobou odpočinku“ se rozumí doba odpočinku v celkovém trvání nejméně 45 hodin,

— „zkrácenou týdenní dobou odpočinku“ se rozumí doba odpočinku kratší než 45 hodin, která smí být za podmínek stanovených v čl. 8 odst. 6 zkrácena na nejméně 24 po sobě následujících hodin;

Shrňme si to. Drtivá většina nových nařízení dneška jdou proti vlastnickému právu s kamionem nakládat. Snaží se potírat silniční dopravu všemi možnými nástroji. Snaží se omezovat lidskou svobodu. A nejhorší je, že se soudruzi motají z nařízení do nařízení, míchá se jim to s výjimkami a víte co?

Lidský důvtip si vždycky najde okliku. Co to bude tentokrát? Budou řidiči kamionu vozit s sebou stan a spacák a budou chrnět na odpočívadle vedle auta? Jaký bude efekt? Jen možné ohrožení zdraví a bezpečnosti řidiče!

Autor článku je členem Svobodných, který se angažuje v oblasti logistiky a dopravy.

Převzato ze Svobodni.cz se souhlasem autora



zpět na článek