Neviditelný Pes

Bakala a policie

15.8.2018

Poslanecká komise pro vyšetření případu OKD jednomyslně rozhodla, že nechá Zdeňka Bakalu přivést k výpovědi policií. Bakala, trvale usazený ve Švýcarsku, vzkázal komisi, že není nezávislá a že svědčit nepůjde. Tak tedy policie.

Když se to napíše na papír, vypadá to velmi odhodlaně. Zákon platí pro každého stejně, pro Pepu z Vršovic jako pro miliardáře. Komise se pořádně pochlapila a práskla do stolu. Její sezení je ve středu pozornosti veřejnosti. Ta sice pochybuje o tom, že se komise něčeho dobere, jelikož pozitivní zkušenosti ze zasedání předchozích komisí jaksi scházejí, nicméně co není, může být.

Skepse stran předvolání Bakaly však přišla dřív než obvykle. Dokonce to vypadá, jako by sama komise hned mávala bílým praporem. To bylo jen gesto, nic reálného jsme tím nemysleli! Pan Bakala je v bezpečí a naši policisté na něho nemůžou.

Zábavná by byla situace, kdyby se Zdeněk Bakala najednou ocitl z čista jasna v Ruzyni, myslím tím letiště. Jakpak rychle by se na něho tam přítomní strážníci sesypali?

To je jen zábavná spekulace. Jistě si mnoho zajímavého a fundovaného přečteme v médiích, zvláště pak v těch, která jsou takovými puncovanými strážci občanské mravnosti, jako jsou Hospodářské noviny a zejména pak týdeník Respekt. Ta si na Zdeňkovi Bakalovi jistě smlsnou, to bude počteníčko! Okázalé pohrdání sněmovnou si přece tito strážci čistoty nemohou nechat ujít.

Hrůza v Itálii

Dálniční most v Janově spadl, za plného provozu, desítky mrtvých. Mimoděk si vzpomeneme na Trojskou lávku, ta taky spadla, a obdobný artefakt v Nymburku raději preventivně zbourali. Italové už oznámili, že prověří všechny mosty…

Člověka mrazí při pomyšlení, kolik takzvaně odvážných konstrukcí se klene nad údolími a propastmi nejen v Itálii, nejen v Evropě, ale na celém světě. Mnohokrát bylo konstatováno, že architektonická moderna zřídka kdy dovede stárnout… čímž se myslela stránka estetická. Teď to vypadá, že problémy jsou se stárnutím konstrukčním. Co s tím? Zrušit automobilovou dopravu na pět let a mosty vyměnit?

Aston Ondřej Neff


zpět na článek