Neviditelný pes

I zrodil se problém

13.9.2014

Demokracie má mnohé výhody i nevýhody. Mluvme o nevýhodách, sluší se to. Zde jedna podstatná: jakmile někdo chce bojovat na barikádě a stát se Lutherem Kingem, musí si tu barikádu nejdřív vybudovat. To se děje dnes a denně.

Vznikají zásadní problémy, o kterých by před nedávnem nikoho nenapadlo uvažovat. Muslimské šátky ve škole, kde jsou ty časy, kdy byly zakázané ve škole džíny i trička s barevným potiskem! Někoho napadne muslimský šátek zakázat a už vstanou noví bojovníci a statečně nastaví hruď, dobře vědouce, že jim do ní nikdo střílet nebude.

Totéž můžeme čekat teď, kdy ministerstvo školství zrušilo záštitu projektu o islámu. Sám projekt o islámu byl výplod specifického ducha. Děti by měly být především poučeny o křesťanství, tedy o náboženství, které položilo základ naší civilizace a nastavilo regule, jimiž se dodnes řídíme, i když to mnohdy tak nevypadá. Někoho horlivého napadlo, že by se měly děti poučit o islámu, když se teď o islámu všude mluví a píše. Ovšem jak poučit, kdo poučit? Jakým způsobem distribuovat rozumnou informaci o islámu milionové mase dětiček, které zajímají pokémoni a transformeři a rozhodně ne mulláhové? Kdo by měl o islámu informovat? No, nejspíš mulláhové. A je zaděláno na problém a když ministerstvo zařadí zpátečku a pochybný projekt odpíská, začne ten nádherný proces, kdy se novodobí Palachové zapalují nepálivým ohněm a hrdinové kráčejí proti špuntovkám s hrudí odhalenou.

Možná, že by bylo nejlépe pověřit školu úkolem naučit děti, jaké y/i se píše ve slově babyka.

Toto umění se vytrácí a je v české kotlině možná potřebnější než poučení o slově Prorokově. A pokud jde o výchovu k toleranci, tu bych svěřil životu samotnému.

Aston Ondřej Neff


zpět na článek