Neviditelný pes

Cena za dálnice

28.12.2007

Taky jistě korupce, jinak si nelze vysvětlit plazivou pomalost staveb, kterou nechápe člověk znalý tempa podobných staveb v civilizovaném západě. No a samozřejmě velký podíl mají takzvaní ochránci přírody, kteří především ochraňují svoje ego bez ohledu na životní prostředí.
Už několikrát jsem tu přiznával, že jsem se též nechal zpitomět pseudoargumenty a svého času jsem na tomto místě "protestoval" proti stavbě tunelu Mrázovka v Praze. Kdo tu oblast zná, ví, jak dramaticky se zde zlepšilo životní prostředí od doby, kdy byl tunel otevřen. Takzvaní ochránci přírody uměle prodlužují zamořování výfukovými plyny mezi Lovosicemi a Ústím: v důsledku jejich snah zde neubyl ani jeden náklaďák, jenomže jede déle a pomaleji a víc smrdí, než kdyby jel po proponované dálnici.

Pro parlament by muselo být vcelku snadné vyladit zákony, které by umožnily občanům mluvit do velkých inženýrských staveb, ale zároveň které by stanovily pravidla a lhůty pro toto "mluvení". Jenže to by nesměla být v pozadí všudypřítomná korupce. Samozřejmě že těm stavebním firmám současný stav vyhovuje. Mrázovku prodražili "ochránci přírody" o osm set miliónů. Ty někomu natekly do kapsy.
A pak není divu, že cena za kilometr stoupla od roku 2002 ze 183 miliónů na půl miliardy.



zpět na článek