20.4.2024 | Svátek má Marcela


SVĚT: Islám a muslimští vědci

20.2.2013

Protože cokoliv řekne nemuslim o islámu, může být považováno za sprostou pomluvu, podívejme se, jak na věci pohlížejí moderní islámští vědci.

Zde je několik výroků současných islámských vědců, kteří jsou všeobecně uznáváni. Poněkud to narušuje pohled na islám jako na tolerantní náboženství a dost vysvětluje, proč muslimové v Evropě vyžadují, aby se zákony přizpůsobily jejich požadavkům, aniž by oni byť v nejmenším ustoupili. Také to ukazuje na poněkud idealistický přístup a nepochopení islámu některých činitelů, např. arcibiskupa z Canterbury, který navrhoval "právní systém, který by spojoval prvky šaría a britského právního systému, aby byl přijatelný pro všechny". Islám je Slovo Alláha, nařízení boží, které nepřipouští kompromis. Buď Korán i s chlupama, nebo džihád (jsme-li dostatečně silní - viz níže), tedy nějaký mix není možný (tím se nechci dotknout IQ dotyčného arcibiskupa).

1) Dříve vše v dosahu postupujících muslimských armád bylo považováno za majetek "bezbožných" lidí a rebelů, a považováno tedy za právoplatnou kořist; muži zajatí vojáky byli nelítostně odsouzeni k osudu určenému koránským veršem meče, a s jejich ženami a dětmi se zacházelo jako s věcmi (konkrétně - otroctví, znásilnění, smrt, dle libosti).

Široce ctěný soudobý muslimský duchovní Jusuf al-Qaradáví, "duchovní" vůdce Muslimského bratrstva, předseda "Evropské rady pro fatwy a výzkum", a populární televizní osobnost al-Džazíry, zopakoval takřka přesně tento historický popis dar al-Harb (tj. nemuslimů v oblasti džihádu) v červenci roku 2003, jak koncepčně, tak ve vztahu k Izraeli:

Islámským právem bylo stanoveno, že krev a majetek lidí z dar al-Harb nejsou chráněny . (přeloženo do češtiny: každý muslim může beztrestně okrást či i zabít nemuslima).

2) Klasické projevy džihádu (úvodem zasít takovou hrůzu mezi "nevěřící", že nebudou děsem schopni odporu) jsou dnes velmi živou doktrínou (viz teroristické útoky, "dvojčaty" v N.Y. počínaje). Poslechněte si například otevřeně obhajované názory, a platné islámské argumenty, které uzavírají soudobou práci "Islám a modernismus", napsanou respektovaným moderním muslimským učencem a soudcem Mohamedem Taqi Usmanim. Pan Usmani (70) byl dvacet let náboženským soudcem pákistánského Nejvyššího soudu (jeho otec byl Velký muftí, tj. náboženský soudce Pákistánu). V současné době je Usmani zmocněncem Rady islámského práva Organizace islámské konference - velké mezinárodní organizace sdružující islámské státy světa - a je poradcem několika globálních finančních institucí založených na islámském právu. Je tak vůdčí postavou hlavního proudu islámského právního systému.

Usmani je také pravidelným návštěvníkem Británie. Během jeho návštěvy s ním učinily londýnské Timesy rozhovor, ve kterém zveřejnily části jeho prací o džihádu (tj. boje za islám), ve vydání z 8. září 2007. Bylo citováno ze závěrečné kapitoly jeho knihy Islám a modernismus, a tyto citáty vyvracejí víru těch, kdo věří, že islám povoluje pouze obranný džihád (t.j. boj na obranu muslimské země, která je pod útokem nebo okupací). Také vyvracejí tvrzení, že džihád proti nemuslimskému státu, který povoluje svobodné kázání islámu, je nezákonný (což, nikoliv překvapivě, Timesy poněkud zneklidnilo. Zajímavé je, že ho nezavřou na 20 let, ale opakovaně pouští do země).

Pro Usmaniho "spočívá otázka v tom, jestli je agresivní bitva sama o sobě chvályhodná, nebo ne". "Pokud ano, proč by ji měli muslimové zastavit jenom proto, že teritoriální expanze je v této době považována za špatnou? A pokud není chvályhodná, ale odsouzeníhodná, proč se islám v minulosti nezastavil?" (Odpovídám já: protože je džihád sám odsouzeníhodný.) Odpovídá si (Usmani) sám takto: "Dokonce i v oněch dnech byl agresivní džihád veden, protože byl skutečně chvályhodný pro ustanovení velikosti Alláhova náboženství."

Usmani tvrdí, že muslimové by měli žít v zemích jako Británie, v kterých mají svobodu praktikovat islám, mírumilovně, ale pouze do okamžiku, kdy získají dostatek moci, aby mohli začít bojovat. Ničí tím mýtus, který vydává ofenzivní, expanzionistický islám za překroucení tradičního islámského myšlení nebo podle kterého je tato živoucí instituce (džihád) v dnešní době z nějakého důvodu nesprávná či bezvýznamná.

3) V r. 2003 během krátké besedy s delegací kongresu Spojených států, informoval zástupce Vatikánu v Izraeli arcibiskup Pietro Sambi americké zákonodárce o tom, že Palestinská samospráva schválila novou ústavu sponzorovanou Americkou agenturou pro mezinárodní rozvoj (!), která ve vznikající palestinsko-arabské entitě neposkytuje žádné právní postavení jinému náboženství než islámu. Papežský nuncius kromě toho varoval, že Palestinská samospráva přijala šaríu jako vůdčí princip svého zákoníku, a tak uzákonila naprostou nadřazenost muslimů nad nemuslimy. Arcibiskup Sambi také inicioval studii nových učebnic vydaných Palestinskou samosprávou, které Vatikán považuje za bezostyšně antisemitské (tedy přesněji za antižidovské, protože Arabové jsou také Semité).

Mimochodem, 23. prosince 2008 odhlasovali zákonodárci Hamásu přijetí práva šaría a taky trest ukřižování(!). Pokud by tomu někdo nevěřil (ano, neuvěřitelné to je), ať prostě zadá na Google "Hamas, crucifixion" a dostane tunu odkazů potvrzujících tuto věc.

4) Nověji potvrdil Hassam el-Masalmeh, který vedl Hamas v městské radě Betlému, v rozhovoru s novinářem Wall Street Journalu Karby Leggetem plány organizace na znovuzavedení ponižující džizje (t.j. daně nemuslimů za to, že smějí žít s velmi omezenými právy na území muslimů). Při odevzdání poplatku (v hlubokém předklonu) obdrží platící úder do čelisti na znamení podřízenosti. El-Masalmeh pronesl doslova:

"My v Hamasu máme v úmyslu tuto daň jednoho dne zavést. Říkáme to otevřeně - vítáme v Palestině každého, ale pouze pokud souhlasí s tím, že bude žít podle našich pravidel" (tj. jako občan druhé kategorie).

-----------------------------------------------------

To je jen pár zpráv z internetu. Nejen extremisté, ale i uznávaní vědci islámu prohlašují věci pro mne nepřijatelné. Mimochodem, Usmání v Anglii prohlásil v podstatě to, co řekl kdysi Gottwald - "jednou vám zakroutíme krkem" - a věděl, že se mu za to v demokratické Anglii nic nestane. Ta mu navíc ani nadále nebrání v příjezdu. Kdyby něco obdobného řekl křesťanský vědec vůči islámu v Saúdské Arábii nebo Afghánistánu, byl by ihned popraven.

Podotýkám znova, že proti umírněným, nikoliv fanatickým muslimům nic nemám, ovšem z fanatických mám obavy stejně jako ze všech fanatiků (komunistů, katolíků, protestantů - viz Severní Irsko atd.). Nicméně je fakt, že existují umírnění muslimové (někteří jsou moji přátelé), ale umírněný islám nikoliv. Islám je v podstatě jen jeden (i když se sunnité a šíité mezi sebou nenávidí, žerou a vraždí). Korán je také jen jeden a doporučuji ho k přečtení. Je to obtížné, ale sakra husté čtení, spíš snad studium. Beletrie to není.

Představitel Hamásu Fathi Hamad ve svém projevu pronesl:
"Palestinský lid touží po smrti, každá žena tím vyniká a stejně tak veškerý lid v této zemi, starší lidé, bojovníci džihádu i děti. V souladu s tím (Palestinci) tvoří lidský štít z žen, dětí, starců, bojovníků džihádu proti sionistickému bombovému stroji a my vzkazujeme sionistickému nepříteli: my toužíme po smrti stejně jako vy toužíte po životě." K tomu není co dodat. Jen snad, jestli taky ON touží po smrti.

Z toho logicky vyplývá, že Hamás si naprosto neváží života, bude používat lidské štíty a následně obviňovat Izrael likvidující odpalovací stanoviště a střílející bojovníky (umístěné mezi civilisty, lze-li je tak nazvat, ba ve škole s dětmi), z útoků na civilní obyvatelstvo.
Smutné je, že jim to hodně států "žere". Ale to je asi spíš proto, že mají početnou muslimskou menšinu a mají obavy z bouří, které by nezvládly (bez tanků a kulometů, čímž by se dostaly do pozice Izraele, kterému ale nic jiného nezbývá, nechce-li být zničen).
Přeji příjemné studium Koránu. Alláhu Akbar!