28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Odpověď kritikům

Můj článek „Přijde to i k nám?“, komentující určité jevy z akademického prostředí v USA, vyvolal jak na Neviditelném psu, tak na Křesťanu dnes řadu souhlasných i nesouhlasných reakcí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 15.8.2019 22:18

A což heslo "Je OK být černý" - to by přece mohlo být v pořádku, ne?

J. Schwarz 15.8.2019 22:57

Re:

A ještě více OK je být "černý pasažér..."

F. Žůrek 15.8.2019 20:49

Spolehlivost informací spočívá pouze v jediné věci:

Být při rozumu.

M. Mikulec 15.8.2019 16:38

K těm spolehlivým zdrojům informací

řadím možnost poslechnout si politika či jiného "elitu" v přímé řeči, bez tlumočení pisálků, co tím chtěl básník říci. Včera tu pan Lukáš Jelínek tlumočil, co se mělo dít na setkání bílého heterosexuálního muže: proto jsem vkládala odkazy z youtube, aby měl pan Jelínek ušetřenu aktivistickou práci s přetlumočením, co a jak máme vlastně chápat.

J. Měska 15.8.2019 16:08

matky samoživitelky

Nechci polemizovat s vysokou hodnotou rovnosti před zákonem, souhlasím s ní. Jen bych těchtěl požádat o zdokladování tvrzení, že pomoc černošským matkám samoživitelkám, vedená nesporně šlechetnými úmysly, dokázala během dvou generací rozvrátit rodinný život černých Američanů.

Pamatuji si ze svého mládí, že něco podobného se tvrdilo o nárustu rozvodovosti v bývalém NDR v souvislosti s podporou svobodných matek.

Je otázkou, zdali ten rodinný život již nebyl rozvrácen dříve a pouze lepší materiální zabezpečení umožnilo těmto ženám se z toho vyvázat. Totiž podobný účinek na rozvodovost má i obecný růst životní úrovně. Pokud jde o dvě generace, je zde minimálně součet dvou vlivů.

Implikace rozvrácená rodina má za důsledek kriminalitu může být i opačná. V tradičně rasistické společnosti přece rovnost před zákonem neimplikuje rovnost příležitostí. Nerovnost příležitostí bude mít nejspíše důsledek i ve větší kriminalitě.

F. Svoboda 15.8.2019 14:17

Jsem hrdý a přípojuji se,

že jsem bílý, heterosexuál a Moravan !!!

V. Novák 15.8.2019 10:08

„Je O. K. být bílý“ má s "Nic než národ" společného tolik,

jako "Bez práce nejsou koláče" s "Arbeit macht frei"...

Kdo to nechápe, měl by zpátky do školy a kdo to nechce chápat, je opovrženíhodný.

R. Langer 15.8.2019 14:43

Re: „Je O. K. být bílý“ má s "Nic než národ" společného tolik,

To je docela dobré přirovnání...

J. Jurax 15.8.2019 22:16

No jo, jenže nebýt německých koncentráků by na hesle Práce osvobozuje nebylo nic špatného. A mám za to, že by bylo vnímáno jednoznačně pozitivně.

K. Janyška 15.8.2019 8:54

A co je to kompozitivní teorie zejména spontánní řád lidské

interakce a lidského světa, víte ? Dzp.

V. Student 15.8.2019 8:24

Celkem souhlas.

Jen názor, že za vysokou kriminalitu černých mužů je zodpovědná pozitivní diskriminace, která je vlastně také zodpovědná za rozvrat černošských rodin, mi připadá až příliš v souladu s moderním trendem vidět za problémy černochů naší vinu.

M. Prokop 15.8.2019 8:36

Re: Celkem souhlas.

Jistěže je příčin více, ale tahle je jedna z nejdůležitějších. A je opravdu způsobena "pachateli dobra".

P. Dvořák 15.8.2019 9:09

Re: Celkem nesouhlas.

Je to sice "moderní trend", ale to neznamená, že by tomu bylo jinak. Vždy to bude vina bílého muže.

Když bude provádět klasickou diskriminaci, když bude provádět pozitivní diskriminaci i když je tam nechá růst jako křoví v Africe nebo kaktusy v Mexiku.

P. Han 15.8.2019 20:34

Re: Celkem nesouhlas.

Takže to Kiplingovo "břímě bílého muže" fungovalo daleko pozitivněji, než ta dnešní "vina".

J. Pokoutný 15.8.2019 10:04

Re: Celkem souhlas.

Tedy... např. černý profesor William A. Williams v tom vidí i hloupost černé populace a jimi volených demokratů.

V. Student 15.8.2019 14:32

Re: Celkem souhlas.

No, to bych celkem podepsal...

P. Han 15.8.2019 20:41

Re: Celkem souhlas.

Jistě. Černoši nejsou en bloc pitomí, jak tvrdí někteří rasisté. Jsou líní přemýšlet, ale to není rasová záležitost, to dělá kdekdo. A kdo přemýšlí a ještě k tomu je ochoten jít s vlastní kůží na trh, u toho opravdu nezáleží na barvě pleti. Pak je samozřejmě někde jinde, než jsou jurodivé milionářské paničky typu Maxine Waters.

R. Meišner 15.8.2019 8:06

přesný popis

od autora. a ještě něco--když se podíváme do přírody,-(jejíž jsme součástí) najdeme tam hostitele a pak ty, co na nich parazitují. vše funguje do doby, dokud není překročena kritická hranice. ..a dále už to známe. toť vše.

D. Polanský 15.8.2019 7:28

K těm Romům,

těm se pomáhá již mnohá desetiletí (cca 3 generace), a ne jenom ideologicky, ale bohužel výsledky nic moc. Můžete někomu pomáhat, jak chcete, ale když se někdo nesnaží, marnost nad marnost. Pochopitelně neplatí to paušálně, ale pro většinu z nich ano. Autorovi bych doporučil nepsat o tom, co nezná se své osobní zkušenosti. Výsledkem urputné snahy vyjadřovat se ke všemu dění jsou povrchní texty.

V. Chrastina 15.8.2019 13:35

Re: K těm Romům,

Co se týče cikánů zvaných kdovíproč Romové, je třeba zdůraznit, že zakopaný pes tohoto problému tkví ve snaze komunistů zastavit jejich kočování tím, že je nutili usadit se. To cikánům strašlivým způsobem ublížilo. Od té doby se tato populace nemůže z toho šoku vzpamatovat a není schopna se přizpůsobit našemu životnímu stylu. Podle mého se jim to nepodaří nikdy, tak jako psa nenaučíš žrát trávu.

M. Prokop 15.8.2019 13:41

Re: K těm Romům,

S cikány byly problémy vždy, s tím nezačali až komunisté.

J. Schwarz 15.8.2019 23:02

Re: K těm Romům,

Pokud chtěli nadále kočovat, měli zůstat v Indii...Evropa není kontinentem kde je možné kočovat. Kočujíci se v zemi, kde je už všechno nějak rozděleno a všechno někomu patří logicky musí živit krádežemi...

J. Huml 15.8.2019 4:54

Mily pane Drapale,

jste uprimny, myslici clovek; jsem opravdu rad, ze se citite byt stale svobodny. Ja Vam doporucuji nejmene rocni pobyt ve Spojenych Statech, nebo treba v Kanade, abyste dostal lepsi zdroj informaci, co se vlastne opravdu v Severni Americe deje. Navsteva Mexika, treba jen na par tydnu by Vam take urcite prospela. Televizni ani novinove zpravy proste nestaci pochopit lepe, jak se veci vlastne maji.

J. Lukavsky 15.8.2019 7:17

Re: Mily pane Drapale,

No pan Drápal možná do USA, Kanady a Mexika se vypraví, ale já ne neb musím chodit do práce. Nemůžete nám objasnit co tam tedy uvidí? Jinak souhlas s názorem, že noviny a TV jsou velmi nespolehlivým zdrojem informací. Jak se říká: lépe jednou vidět nežli dvakrát slyšet - ale to neplatí o TV. J.L. end

D. Polanský 15.8.2019 7:29

Re: Mily pane Drapale,

A to by tam musel člověk nějakou dobu opravdově žít, nebýt jenom pasívním okukovačem.

P. Dvořák 15.8.2019 9:03

Re: Mily pane Lukavský,

nesouhlasím s vaším názorem, že noviny a TV jsou velmi nespolehlivým zdrojem informací.

Taková ČT nebo ČRo jsou většinou velice spolehlivým zdrojem, neboť je-li to v nich uvedeno nějak, ve skutečnosti je to úplně jinak.

:-))

M. Rozbořil 15.8.2019 9:13

Re: Mily pane Lukavský,

Zkuste to z druhého konce a jmenujte, podle Vás, spolehlivý zdroj informací.

P. Dvořák 15.8.2019 9:31

Re: Mily pane Lukavský,

Absolutně spolehlivý zdroj informací opravdu neznám. Nejvíce se tomu relativně blíží moje vlastní smysly. Byť jsou nedokonalé, tak mě alespoň nematou úmyslně.

Ovšem já jsem nepsal o spolehlivém zdroji, ale měl jsem na mysli fakt, že když se chcete dovědět, jak to není, pusťte si ČT nebo ČRo.

V. Student 15.8.2019 14:35

Re: Mily pane Lukavský,

Vždyť jmenoval. Tvrdí-li Čt doprava, je správná odpověď vlevo. A naopak.

V. Chrastina 15.8.2019 13:51

Re: Mily pane Lukavský,

Sarkasmus, pane Dvořáku, je docela na místě, co se týče tak zvavě veřejnoprávních medií, vesměs dobře placených našich kapes. Ve skutečnosti se jejich osazenstvu povedlo tato media v tichosti pomocí nesmyslného zákona o poplatcích pro ČT a ČRo pro sebe "zprivatizovat" a navíc si ke svým bezmála deseti miliardám ještě "přilepšují" uváděním reklam, což je jim zakázáno, ale obě Rady k tomu trestuhodně nepřihlížejí.